Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Opel Ampera-e

Startet av Tfilling, fredag 29. april 2016, klokken 12:50

« forrige - neste »

Tfilling

I forbindelse med at vi jobber med ladeløsninger i borettslaget der jeg bor, har vi midlertidig satt en begrensning på strømstyrken det kan lades med. Siden det er Leaf, e-NV200, e-Golf, Tesla, e-up, Golf GTE osv. i borettslaget sendte jeg en e-post til Nissan Norge for å få svar på om det er mulig å begrense ladestrømmen, slik man kan med e-golf/e-up. (Ingen av Nissan-eierne visste)

Er det virkelig tilfelle at man ikke kan justere ned strømstyrken på Leaf/e-NV200 uten å kjøpe ny ladekabel med denne funksjonaliteten? Trenger litt svar fra dere som har Nissan.

Se svar fra Nissan Kundeservice Norge: (Tok for øvrig 1 mnd. å få svar fra Nissan)


---------------
Takk for at du har kontaktet Nissan Kundeservice.

Beklager lang behandlingstid.

I forbindelse med din henvendelse vedrørende ladestyrke på Nissan Leaf og Nissa e-NV200, har vi blitt informert av vår informasjonsavdeling at det ikke er mulig å justere ladestyrken.

Vi håper at dette er til hjelp. Hvis du har flere spørsmål må du gjerne ta kontakt med oss ved Nissan Kundeservice på 800 800 98.

Du finner også mer informasjon om Nissans kjøretøy på nettsiden vår www.nissan.no.

Hvis du ønsker å kontakte en av våre dedikerte Nissaneksperter i vårt nettverk av autoriserte forhandlere, finner du en oversikt over disse på http://www.nissan.no/#tools/find-it


Vennlig hilsen,
________________________
   
Nissan Kundeservice Norge
2016 E-Golf
2015 Passat Alltrack

Bjølseth1

Jo hei å det går

acenta

Trekkoppbil

Dersom det er eksterne begrensninger på hvor mange Ampere bilen har tilang til, så trenger den et signal utenfra om hvilke kapasitet den har til rådighet. Det signalet kalles pilotsignal.
Dersom f.eks borettslaget setter grenser, så kan det gjøres ved at borettslaget sender et pilotsignal til bilene. Piloten genereres fra en enhet som heter EVSE.

leafnor

Kanskje kunne det installeres en slik ladeboks:
http://elbilshop.no/type1.html
og "plomberes" på 6A.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Tfilling

Tusen takk for alle svar, og gode forslag til løsninger!
Da har jeg fått det bekreftet av dere eksperter! Takk igjen!
2016 E-Golf
2015 Passat Alltrack

Eureka

Lader med Wago 879 boks (satt sammen egen lader med denne) og 90% av ladingen er 6A over natten på Leaf 24 KW. Synes det er greit med lading lav effekt m.h.t belastning stikk koplinger etc

MVH

2013 Japan Leaf bygget Oppama plant
2019 Evalia 40 kW 7 seter

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA