Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SC i Spania

Startet av acessn, fredag 29. april 2016, klokken 10:47

« forrige - neste »

acessn

Som nybakt og fornøyd eier av en 2016 Tekna 30 kwh har jeg noen kommentarer og spørsmål rundt navigasjonssystemet, og forvarming.

1. Ladestasjoner er heller dårlig oppdatert når du prøver å finne dem. Spesifikke eksempler er Fortum flykafeen i Tønsberg, McDonalds Liertoppen og Kiwi Slependen. Skulle ikke dette vær online informasjon?

2. Det virker som om kartene er gamle og utdaterte. Den varsler om fotobokser på E18 mellom Tønsberg og Larvik. Det begynner å bli en stund siden. Mulig å få oppdatert dette?

3. Forvarming. Ved bruk av App (Når den kommer tilbake) eller fra Nissan Connect så har den store problemer med å skjønne at klimaanlegget faktisk er av. Stort sett så må jeg først be om å få lov til å slå av et klimaanlegg som ikke er på, for deretter å vente en stund før jeg kan be om å slå det på. Klønete design eller klønete bruker?

4. Når appen tryner og hjemmesiden er litt masete, så hender det at jeg går ut i bilen og slår på klimaanlegget manuelt. Den har da en lei tendens til å slå seg av etter få minutter, så bilen er like iskald når jeg kommer ut igjen. Noe spesielt som må utføres for at det skal holde seg i gang uten å sette opp en schedule?

Takk for innspill!

Powerflux

Nissan i et nøtteskall!!
Ræva navigasjon....ræva app....ræva oppdatering....ræva funksjonalitet....ræva kommunikasjon.....
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Burger

Sitat fra: acessn på onsdag 09. mars 2016, klokken 11:13
3. Forvarming. Ved bruk av App

Når det gjelder app, start alltid med å avslutte appen og start på nytt. Da har den glemt at du slo på varmeapperat for 10 timer siden :-)
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

acessn

Godt poeng - Får teste on/off når/om EV kommer opp igjen.
En liten kred til Nissan, de sendte faktisk ut informasjon om at tjenesten var tatt ned.
Når det er sagt, så er det forbedringspotensiale på alle 4 punkter altså.

Men bilen går bra:)

bob-bob

Fikk melding idag fra forhandler som sier følgende :

"Har dessverre intet nytt å melde mht applikasjonen "Nissan EV".....
De jobber angivelig med et oppsett av en annen infrastruktur for å tette sikkerhetshull."

Så det så.  :-X

Powerflux

Sitat fra: bob-bob på fredag 11. mars 2016, klokken 12:50
Fikk melding idag fra forhandler som sier følgende :

"Har dessverre intet nytt å melde mht applikasjonen "Nissan EV".....
De jobber angivelig med et oppsett av en annen infrastruktur for å tette sikkerhetshull."

Så det så.  :-X
Dette er altså så grenseløst dårlig at jeg har ikke ord  >:(
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA