Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tyskland innfører elbilsubsidier

Startet av kretslopp, fredag 29. april 2016, klokken 09:23

« forrige - neste »

kretslopp

Fikk ett problem igår att ladingen starter ikke.
Det er något som sker.
Vannpumpen sviver.
Energimåleren viser aktuell %.

Blinklysena lyser ikke når jeg lukker ladeluka.
Gröna symbolen for lading blinkar ikke.

Jeg er på jobb nå så jeg kan ikke sjekke men sikring F8. 5A Luke for ladekontakt - styreenhet.
Kan det vara så simpelt som den sikringen?

Elmo

Du har ikke bare brudd i kabelen da ??  eller dårlig kontakt i luka.  Prøv å ta "hansken" opp og dytt den esktra godt ned igjen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kretslopp

Takk Elmo. Det var brytaren for ladeluken som var feilet. Den hade lossnat från sitt fäste på grunn av att plasten som håller den på plats var ödelagd.

Den här bilen har blitt foliert av tidligare eier så saker og ting blev demontert då. Kan ha skett då.

Så for att starta ladingen nå setter jeg i brytaren i kontakten. Ansluter ladekabeln. Og "lukker luken" genom att ta vekk brytaren fra kontakten.
Ladingen startar som normalt.

Elmo

Jeg vet at Elbilmek har koblet ut hele den "lukke luka" funksjonen på noen biler med slikt problem, så lukea alltid oppfattes som lukket.
Det jeg har hørt er at han klipper av en ledning, men er det ikke mere logisk å kortslutte to ledninger ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kretslopp

Nej jag ser ikke hur det kan vara en lösning. Ladingen startar ikke med luka "lukket" når jeg setter i ladekabeln. Det er ett rött lys ovanför ladekontakten og det sker inget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA