Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Knirking i soltak

Startet av Postman pat, torsdag 28. april 2016, klokken 19:41

« forrige - neste »

Postman pat

Har idag konfigurert min Tesla X.   Var vedlig i tvil om filter/led pakka var verd å ta for pengene. Valgte standardsetene i sort tekstil og skinn ( håper det er litt skinn).

Er det noen som har formening om den interiørpakka med nok luftfiltere til å ferdes i  Beijing, led lys og finere midtkonsoll etc er verdt det. Jeg fant bare  LED tåkelysene som var nyttigee.   Tar du den pakka så tilkommer jo 21600 kr på skinnseter jo.

Er det noen som vet hva standardsetene har for utforming , og stoff/skinn etc.... 

Er akkurat tilbake på forumet etter at jeg solgte model s'en min i Jan 2014! - So bear with me!.

Har til 21 Mars å ombestemme meg!

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

petersv

Interiørpakka er vel linket med perforerte og ventilerte seter, da må det være helskinn tror jeg.

Jeg hadde nok droppa den pappa først, hvis det var noe jeg skulle droppet. hengerfeste og antall seter er viktigere etter min mening.

Postman pat

Bekrecter at standardsetene er skinn svart og at tilleggspakka er percorerte og ventilerte seter. Setene er  icolge Tesla nye type og annerledes enn TMS nextgensetene.  Så om du ikke vil ha kald eller varm luft blåst I rompe og rygg, så er stdsetene mer enn bra nok. Mener varmesetefunksjonen elektrisk da forstatt skal være I standardpakka.
Miev 2011-2013

Øyvind.h

Ligger ikke adaptive lys i premium pakken? Dvs frontlys som svinger. Var det eneste jeg fant av interesse der egentlig, og dermed ikke verd 40k.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Postman pat

Helt riktig at nedsiden på spare 40k er at du ikke får svinge/gröfte og tåkelys. Too damn bad, men ikke verdt det bare for dette.
Miev 2011-2013

KrW

Jeg tenker ikke å bestille premium pakken. Litt redd for om bilen blir seende ut slik som de to i sølv på bildet her uten tåkelys/grøftelys. Vet ikke sikkert at det blir slik, men kan godt være. Hva synes dere andre om utseendet uten tåkelys? Ser bare fronten her da.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Postman pat

Takk for bildet...... Blir det så ille ettermonterer noe som ser penere ut. Om så jeg aldri kobler de til!!!!!

Ettermontering liggrr ikke u kortene fra Tesla sin side. Har spurt!!!
Miev 2011-2013

KrW

Kan tenkes bildet lurer oss litt. Kanskje vi bare ikke ser sølvstripene på de sølvfargede bilene. Konfiguratoren viser ikke blanke felt om man velger uten premium pakken, så da kan det bli klager om bilen leveres med et betydelig endret utseende iforhold til det.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

Havebigfun

Området for tåke/grøftelys er dekket på de to sølvfargene bilene- de lager nok ikke to støtfangere men et deksel som er uten lysfunksjon der- analogt til TMS

lunitiks

Ikke så sikker på at de to sølvfargede bilene er ulik de andre. For det første står den sorte bilen plassert akkurat i grenseland der de sølvfargede ribbene/spjeldene skal være. For det andre er den aktuelle bilen nettopp sølvfarget. Kan hende kameraet ikke fanger opp fargenyansen mellom lakk og ribber/spjeld. For det tredje, hvis man fyrer opp kontrasten på bildet så ser man at det kommer frem en skygge der hvor ribber/spjeld forventes å være.

Mulig jeg tar feil, men finnes det noen andre kilder som støtter teorien om ulike varianter på dette?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

satheesh.net

Skal nok foliere setene i hvertfall. XPEL kanskje? :)

Jonbjo

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 15:52
Skal nok foliere setene i hvertfall. XPEL kanskje? :)
Har du noe oversikt over pris på dette? Erfaring med hvordan det blir når man fjerner Xpel igjen?
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

Postman pat

Hei og her er utvidelse av setediskusjonen til 5 vs 7 seter!

Forstår at Tesla i USA tilbyr gratis switch til 6 eller 7 seter  og sier at 5 seter vil forsinke bilen.   Vil gjerne ha meninger, da  trawling på USA teslaforums  sier at en ikke VET om rad 2 (av bare 2) på 5 seteren skal kunne legges ned som en normal utvidelse av bagasjerommet.

All input her  mottas med takk, da jeg  egentlig ikke trenger 6 eller 7 seteren, men ser at midtsete på rad 2 på 7 seteren er bestemt ikke for min sønn på 205cm !!!

Se forøvrig Bjørn Nylands video om setene på 7 seteren for  usensurert perspektiv på realitetene. Forøvrig amazing "community spirit" at han fikk LÅNE en uke gammel TMX av en fan "for the cause". Det ligger vel mere bak enn det vi får inntrykk av, men  "good for all of us".

Meninger imøteses med takk ....

Om dette emne allerede er debattert i en annen streng/posting,  la meg vite og  administrator kan flytte den dit.

PP
Miev 2011-2013

Øyvind.h

Rad 2 i 5-seter konfig er vel lik som rad 2 i 7-seter konfig?
Altså ikke nedfellbare.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

KrW

Postman Pat, hvor har du det ifra at de i USA tilbyr gratis switch fra 5-6 eller 7 seter? Skulle gjerne bestilt med 5 å fått 6 gratis, men vet ikke om jeg tørr å satse på det her i Norge.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA