Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lang ladetid - tekna 30 kW

Startet av LaJa, torsdag 28. april 2016, klokken 17:50

« forrige - neste »

LaJa

Har kjøpt meg ny Nissan leaf. En nordic med Bose anlegg. Har grei lyd i høytalerne foran. Men det er jo nesten INGEN lyd i høytalere bak. Hvis jeg setter balanse på all lyd bak, skrur opp lyden omtrent på maks, da er fortsatt lyden lav.

Skal ikke være sånn? Ser jo ut til å være cirka like høytalere i dørene bak som foran.

BeLeafer

Har samme "problem"
Det skal være sånn dessverre, så jeg tipper at om man åpner opp og ser så sitter det en ganske mye mindre høytaler bak. Litt irriterende, men likevel veldig bra lyd i bilen.
2013 Leaf gml.modellen
skiftet til fordel for
2016 30Kw Tekna m.6,6Kw lader:)

acessn

Melder om samme opplegg.
Stiller du helt bak så høres det ut som det ligger en telefon i baksetet...

Har stilt fading litt bakover, og det totale lydbildet er bra (nok for meg).

Einar_S

Jeg har stilt fader noe (egentlig en god del) i retning bak.
Og da er det mer enn nok lyd for meg.
Som original (midtstilling) er den mest som i et foreningsmøte, lyden kommer bare forfra.
Nå ser det ut som jeg blåser bubblegum med nesa, men det er bare trommehinnene. Rensker bihulene godt!

Volum er det nok av, og tålig grei lydkvalitet til bil å være. Men rart at de ikke har fått frem/bak balansen riktig.
Det skulle jo være slikt som skiller Bose fra bærmen?
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Kåre_S

Jeg synes også det er lite trøkk i Bose systemet. Har helt ny 30kwh Nordic versjon. har leiebil i dag da nøklene ikke virker. Og jeg synes faktisk det er mere lyd i den gamle låne Leafen enn i min nye med Bose. Hadde forventet å få basstrykk fra subwoofer bak. skal det ikke være det?

Jeg tok opp dette med forhandler i dag og de skulle sjekke. Det vil vel si at de ikke gjør noe og håper på at henvendelsen går over.
Tesla Model 3 Long Range (april 2019)
40 Kwh Leaf (april 2018)

medic.66

Sitat fra: Kåre_S på onsdag 16. mars 2016, klokken 16:34
Jeg synes også det er lite trøkk i Bose systemet. Har helt ny 30kwh Nordic versjon. har leiebil i dag da nøklene ikke virker. Og jeg synes faktisk det er mere lyd i den gamle låne Leafen enn i min nye med Bose. Hadde forventet å få basstrykk fra subwoofer bak. skal det ikke være det?

Jeg tok opp dette med forhandler i dag og de skulle sjekke. Det vil vel si at de ikke gjør noe og håper på at henvendelsen går over.

Du må "spille inn" høyttalerene. Jeg hadde samme opplevelsen som deg da bilen var ny. Men etterhvert som anlegget ble brukt, ble lyden bedre. Nå synes jeg at jeg har grei trøkk i lyden
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

Bjoris

Kjørt 5000 km nå og lyden er vesentlig bedre, sånn var det i Teslaen også, tok tid før anlegget ble bra. I Leafen er det nå liv i sub'en, i starten var det umulig å merke sub'en ved normale lydnivå, men vi snakker ikke fantastisk lyd enda. Jeg syns høyttalerene fremme er kjiipe, noen som har byttet bare disse?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Kåre_S

akkurat. så høytalerene må "spilles inn". Interessant. Jeg regner med at 19 åringen i huset klarer å hjelpe til med det...
40 Kwh Leaf (april 2018)

Yeyeye

Og det er til tider fantastisk mye bedre lyd på FM båndet en DAB.
Tror nesten at DAB delen på Leafen er litt dårlig.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

nr1rayner

Måtte justere lyden frem/bak og høyre/venstre i dag etter å lest denne tråden.
Og jammen er det ikke mye lyd der bak nei!
Hva suben hjelper til med vet jeg ikke, den er fort gjort å ta ut, mulig jeg tester det senere engang. Egentlig irriterer plasseringen meg litt, blir litt " i veien" for ting innimellom.

-13 Tekna, altså Bose anlegg, 22.000km. Spiller sjelden drithøyt, men det står alltid på noe lyd, kjøres stort sett hver dag, så anlegget bør da vitterlig være innspilt nå!
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Kåre_S

Jeg nevnte dette for forhandler og de sa at det ikke er BOSE høytalere i baksetene. Bare BOSE foran og en subwoofer. Ikke mye å betale ekstra lapper for. Skuffende. Jeg hadde ikke testet BOSE anlegg før jeg kjøpte. Fikk inntrykket at dette anlegget skulle være mye bedre. det er det altså ikke etter miit syn ( les:hørsel)
40 Kwh Leaf (april 2018)

Erik Isaksen

Det står at bilen skal leveres med 7 Bose-høytalere. Jeg synes også det er lav og dårlig lyd fra bakdørene. Jeg tar kontakt med BNH for å finne ut av det.

Kåre_S

Det er riktig. Står riktignok BOSE energisparende lydsystem med 7 høytalere (inkl subwoofer). Får vi ikke det de reklamerer for? Noen som vet noe mer?
40 Kwh Leaf (april 2018)

Erik Isaksen

Fra BNH: "Det jeg skrev til deg vedr. bakhøyttalerne er at disse ikke har separate diskanter, slik som fronthøyttalerne i bilen din. Derfor er det forskjell på lyden foran og bak. Det er allikevel 2-veis høyttalere bak, altså diskant og bass.

Forsøk å still på Fader i navigasjonsskjermen for å gjøre en mindre forskjell på lydnivået foran og bak"

Står ikke BOSE på de, så jeg er fortsatt ikke sikker.

Kjell Leaf

Sitat fra: Kåre_S på torsdag 17. mars 2016, klokken 19:21
Jeg nevnte dette for forhandler og de sa at det ikke er BOSE høytalere i baksetene. Bare BOSE foran og en subwoofer. Ikke mye å betale ekstra lapper for. Skuffende. Jeg hadde ikke testet BOSE anlegg før jeg kjøpte. Fikk inntrykket at dette anlegget skulle være mye bedre. det er det altså ikke etter miit syn ( les:hørsel)
Dette er et spesiallaget Bose anlegg (dessverre) som skal være strømsparende, det er nok derfor det ikke lever opp til forventningene. Det kan ikke på noen måte sammenlignes med Bose stereo levert i mer eksklusive biler.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA