Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Facelift - hva består den egentlig av?

Startet av J.C, torsdag 28. april 2016, klokken 09:46

« forrige - neste »

J.C

70D Titanium Metallic
Henvisningskode: http://ts.la/jayson6330

Powerflux

Kr. 1191 for rødt adapter, kr.2400 for type 2 kabel og nesten kr. 7500 for en UMC :o
Har de drukket maling :-X
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Epleskreller

Jeg kjøpte rødt adapter forrige uke til den prisen.. Han som solgte den virket ikke stolt over prisen..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ihlhaug

Det her er helt bananas! Prisen er samme i USA som den har vært hele tiden og nå er det altså over 50% dyrere i Norge. Vurderer å kjøpe midtkonsoll i USA å få familie til og ta over, sparer jo over 2000 kr på det.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Toonster

Dette er jo sjukt og kan være et alarmerende signal om hva vi har i vente.

Tenk hvor dyr Tesla bli å drifte etter at garantier er utløpt - ikke bra i det hele tatt!

Sandvika

Betalte 4000,- for ekstra UMC for et år siden, nå 7740,-. 93% økning det...

Diravi

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 08. mars 2016, klokken 22:06
Betalte 4000,- for ekstra UMC for et år siden, nå 7740,-. 93% økning det...

Den kostet 3930,- da jeg bestilte, litt tidligere i vinter, så den doblingen kom fort... Jeg har i to mailer til min DES spesifisert de prisene vi ble enige om, komponent for komponent, og hun har ikke funnet grunn til å korrigere meg på det. Det skal bli interessant å se hva de da tar betalt når jeg kommer og henter bilen over påske.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

nofuelno

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 08. mars 2016, klokken 20:47
Kr. 1191 for rødt adapter, kr.2400 for type 2 kabel og nesten kr. 7500 for en UMC :o
Har de drukket maling :-X
Synes ikke prisene på adapter og type2 kabel var så avskrekkende.
Ville kanskje valgt en SIEMENS CC100A ladekabel fremfor en del dyrere UMC.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Øyvind.h

Som jeg skrev på Face: deler er kanskje dollar, men tipper den norske avdelingen er under press fra USA ift inntjening. Renner nok alt for mye penger ut pga feil begått i USA.
Spørsmålet er hvorvidt det er lurt å sette opp prisene med 50-100% om det fjerner en stor del av salget.

Eller tenker de kanskje at referral kreditt sitter løst?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Toonster

Sitat fra: nofuelno på tirsdag 08. mars 2016, klokken 22:35
Sitat fra: Powerflux på tirsdag 08. mars 2016, klokken 20:47
Kr. 1191 for rødt adapter, kr.2400 for type 2 kabel og nesten kr. 7500 for en UMC :o
Har de drukket maling :-X
Synes ikke prisene på adapter og type2 kabel var så avskrekkende.
Ville kanskje valgt en SIEMENS CC100A ladekabel fremfor en del dyrere UMC.

Vil den Siemens være en grei kabel å ha fast i garasjen for hjemmelading? Så kan UMC være med i bilen

Cookie Monster

hoho 71 000 for 21" felger med vinterdekk. Tror jeg solgte de 21" jeg fikk med bilen staggered for 20 000,- litt billig da ;D

Tesla kan umulig selge de felgene med dekk utenom. Koster jo like mye som smidde felger med dekk fra andre leverandører.


God nyhet at de har priset type 2 kablen litt mer fornuftig. Gikk jo fra 1700 til over 5000 en periode som må ha vært en feil. 7 meter type kabel til rundt 2300 er vel rundt det samme som andre tar.
2015 P85D

timingbeltkiller

Sitat fra: Toonster på tirsdag 08. mars 2016, klokken 21:53
Dette er jo sjukt og kan være et alarmerende signal om hva vi har i vente.

Tenk hvor dyr Tesla bli å drifte etter at garantier er utløpt - ikke bra i det hele tatt!
Vanlige biler er mega til giga dyre å drifte.
Store og dyre luksusbiler giga til tera.

Det er desverre slik at kjøper du dyr bil,
kjøper du også dyr drifting.

Reservedeler koster ofte mange ganger det du gjetter på.
Spesielt den vanlige praksissen med å skifte ut store komponenter
isf den lille delen som er kaputt, øker prisen fra 10 til 100 ganger.

Bare rart de fremdeles skifter lyspærer og ikke krever du kjøper ny lykt.
Eller innfører startpris 10 eller 20 tusen for enhver tur innom verkstedet.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Toonster

#12
Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 09. mars 2016, klokken 00:05
Sitat fra: Toonster på tirsdag 08. mars 2016, klokken 21:53
Dette er jo sjukt og kan være et alarmerende signal om hva vi har i vente.

Tenk hvor dyr Tesla bli å drifte etter at garantier er utløpt - ikke bra i det hele tatt!
Vanlige biler er mega til giga dyre å drifte.
Store og dyre luksusbiler giga til tera.

Det er desverre slik at kjøper du dyr bil,
kjøper du også dyr drifting.

Reservedeler koster ofte mange ganger det du gjetter på.
Spesielt den vanlige praksissen med å skifte ut store komponenter
isf den lille delen som er kaputt, øker prisen fra 10 til 100 ganger.

Bare rart de fremdeles skifter lyspærer og ikke krever du kjøper ny lykt.
Eller innfører startpris 10 eller 20 tusen for enhver tur innom verkstedet.

Nå er det opplagt at service/drift kostnader på biler koster, men at utstyr "over natten" stiger med 50-100% er jo ikke akseptabelt av den grunn - eller?

Håper mange reagerer ovenfor Tesla i Norge, slik at de kanskje kan moderere seg litt :)

audioboy

Sklir litt ut her men... Noen forslag til hvordan man kan sikre adapterne? Med disse prisene er det god butikk å ta en tur på Gardermoen e.l. å hente 30-40 diverse adaptere å selge på Finn.... Disse er jo som kjent ikke låst til UMC. Få "gravert" inn bilnummer? Herpe utvendig så ingen har lyst til å ta med seg? Rigge med portabel alarm?
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

Amoss

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 09. mars 2016, klokken 00:05
Bare rart de fremdeles skifter lyspærer og ikke krever du kjøper ny lykt.

En gang i tiden hadde jeg en bil som hadde denne løsningen. Og ja, lykta kostet på den bilen omtrent det samme - eller så vidt litt over - som en H4 pære kostet alene på den tiden....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA