Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kansellering av reservasjon

Startet av ehaarberg, onsdag 27. april 2016, klokken 21:52

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 08. mars 2016, klokken 19:43
Har helt klart noe å si, men som nevnt også over her tror jeg dekk har mest å si på det.
Drift på forhjulene kan også være en faktor. Regner med partikler gjerne akselereres mer i det de slipper grepet mellom bakken/dekket fra et drivhjul enn et som bare ruller med.

ehaarberg

Sitat fra: Stig O på tirsdag 08. mars 2016, klokken 19:54
Har bestilt nye felger hos Tempe, og gikk for 9" m. 245/35-21 (PSS) foran og 9,5" bak med 265/35-21 (PS2).
Samme oppsettet som Tsportsline kjører på bilene sine.Hadde lyst på 10" bak , men ble frarådet det hvis jeg skulle ha felgbeskyttere, da det ville bli for mye strekk. Felgbeskyttere var et must for meg. Bortsett fra at de beskytter felgene hjelper det at de bygger 1 cm ut, og gjør felgen nesten 1 tomme større.
Dekkstøy er også en viktig faktor i valg av hjul for meg. Har støyisolert hele bile p.g.a dette. Derfor var Michelin PSS det beste valget, men i 265 var de ikke kommet enda dessverre, så det ble PS2 denne gangen. Forøvrig ble det ET33 (F/B) max tillat.

Jeg merker at jeg mangler litt info her, tsportline?  Noen bilder å vise til, også med evt. felbeskyttere ?
Om det ikke avslører noe, kan du si noe om hva man må ut med for et sett tilsvarende det du har bestilt?  Og hvilke felger gikk du for?  Jeg har sett på Niche Essen hos Tempe, men ser at de ikke kommer i 9,5".
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

Stig O

Se på www.tsportline.com
Jeg gikk for Work Gnosis felger. Har lagt ut en del bilder av bilen min med Breyton felger med Alloygator felgbeskyttere.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Tesla P85D

Det nærmer seg hjulbytte straks, hva med hjulstilling, bør denne justeres/sjekkes når man legger om fra 19 til 22?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Cookie Monster

Hvis felgene har annet innpress så de bygger mer ut og er bredere er det anbefalt å ta hjulstillingskontroll med de felgene på. Selve størrelsen i tommer på felgen har ikke stort å si.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA