Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladning hvor ofte og hvor meget?

Startet av sveander, onsdag 27. april 2016, klokken 19:45

« forrige - neste »

sveander

Vi har diskutert dette før.

Det er jo et faktum at støpsel og inntak (med "kjølefinner") blir varmt ved lading. Jeg er tilkoplet 16 A
Er det noen forskjell på lengden på kabel. Min 10 meter blir så varm at vaktmesteren her jeg jobber er skeptisk.
Jeg hadde en kabel hjemme som ga litt vakkel i kontaten på bilen og den byttet jeg for det gir varme.
Men denne jeg bruker nå er i orden.

Er denne varmen noe å bekymre seg over ? Noe jeg kan gjøre?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

bosonic

Dersom kabelen er like varm hele veien, så er det for lite kvadrat i forhold til belastning.
Dersom kabelen blir varm(est) i den ene eller andre enden, så er det kontaktproblem.
(Kobberkabel leder også meget godt varme)

Det hadde vært best å måle temperaturen med IR måler, har du en mulighet for dette?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Elbil fundamentalist

Sjekk spenningen på kontakten, er den lav øker temperaturen. Sjekk ev også spenningen i enden av ladekabelen. Er det stort fall i volt over ledningen forklarer det varmeutviklingen.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA