Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ICE starter på vanvittig turtall av og til ved kaldstart

Startet av aronesen, tirsdag 26. april 2016, klokken 21:19

« forrige - neste »

jorn.nik

Sitat fra: HCO på tirsdag 19. april 2016, klokken 15:21
Sitat fra: jorn.nik på tirsdag 19. april 2016, klokken 14:37
(...) avhengig av å kunne lade i "vanlig" IT-nett (...) svaret var at det finnes ikke [alternativer til Zaptec]!!

Det finnes, og såvidt jeg kan skjønne er vel dette den enkleste/beste løsningen akkurat nå: http://www.nofuel.no/Produkt/nofuel-10a-portabelladeboks-zoe#product
Nettopp! Har jo lest om denne bl.a. her.

Sitat fra: jorn.nik på tirsdag 19. april 2016, klokken 14:37
Er jeg helt på jordet, eller ønsker de ikke å selge biler?

Jeg tror de fleste tradisjonelle bilforhandlere helst vil selge deg en bensin- eller dieselbil, dersom de får velge. Jeg måtte også omtrent mase meg til en Zoe. Man kan spekulere mye i hvorfor det er slik (og jeg har noen teorier selv), men uansett tror jeg forhandlere som ønsker å fortsatt eksistere etter 2020 bør sikre seg plass på det toget som går nå.

Nå har jeg 2 fosilbiler fra før, så det behøver de ikke forsøke å selge meg. Skulle tro Renault var interessert i alt de kan få av markedsandeler? Mulig marginene er lave på Zoe, og at det derfor ikke er så interresant å selge?

Men at selger enten lyver, med konsekvens et mulig tapt salg, eller også mangler kunnskap om produktet (og interesse) han selger lover ikke godt for Renault[emoji848]

Rav4_EV

Sitat fra: hsa77 på tirsdag 12. april 2016, klokken 18:52
Min R240 får ifølge CanZE 1.4kw dc ved lading med gul ladebøtte. Den gule bøtta trekker ifølge en billig Clas Ohlson måler 9.7A/2100W fra veggen. CanZE rapporter pilotsignalet til 9A. Det forsvinner med andre ord 700w i bøtta og bilen før batteriet...

Ved lading med podpointen har jeg pilotsignal på 15A og DC-power på 2.7kw - nesten dobbel ladefart ved å øke fra 9 til 15A...

Sånn er det med amatørmessige måleinstrumenter. Det slår deg ikke at for at den gule boksen skal kvitte seg med 700W må den være relativt rødglødende??? :P
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

bjaolsen

Rav4_EV:
I rettferdighetens navn må sies at hsa77 skriver : bøtta OG bilen...

Kanskje 700W er litt i overkant, men Chameleon er ikke kjempegod på så lave effekter. Mener at min Q210 ikke er langt unna dette når jeg kommer ned på 10A, på 6A lader den jo i praksis ikke i det hele tatt.
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Rav4_EV

Det er forskjell på effektivitet og effektfaktor.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

bjaolsen

Jeg vet det er to ting, min erfaring er at på lav strøm er begge deler ikke mye å skryte av.

6A på kladd, 6A pilot ca. 550w fra stikk til chameleon 0.1 kW DC til batteri
13A på kladd, 12A pilot ca. 2200w fra stikk til Chamelon, 1.7kW DC til batteri
Dette er direkte fra TN nett uten trafo
Pod-point : 14A pilot, ca 8,4kW fra tavla til Chameleon, 7.5kW DC til batteri
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

hansnissens

#20
Hva betyr knappen "circuit breaker" på ladebøtta? Og hva betyr det når dioden på siden av bøtta lyser grønt?

Får ikke ladet i dag, på ladeplasser der andre lader. 16A sikring. Prøvd flere stolper, men inget hell.

Rav4_EV

Grønn led betyr at den er klar og IKKE tilkoblet bilen.

Dersom den lyser Grønt selv om du har tilkoblet bilen har du en kjent feil. Det handler om et brudd inne i kabelen på vei ut av ladebøtta.

Hvor bor du?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

hansnissens

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 23. august 2017, klokken 14:46
Grønn led betyr at den er klar og IKKE tilkoblet bilen.

Dersom den lyser Grønt selv om du har tilkoblet bilen har du en kjent feil. Det handler om et brudd inne i kabelen på vei ut av ladebøtta.

Hvor bor du?

Jeg bor i Trondheim. Har du en løsning på feilen?

Ringte Renault veihjelp, og de taua bilen til verksted.

eriksj

Bumper denne litt:

Noen som vet om man kan trekke f.eks 13A fra gul ladebøtte? Tenker da på versjonen som har stikkontakt og ikke fast kabel. Den er jo rated til 3600VA. Hva er det av elektronikk inne i den?

Tenker da om det er mulig å bruke en justerbar type 2 ladekabel og lade Zoe med feks 6A eller 13A via denne.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

zbk

Burde være uproblematisk med tanke på spec-en på den gule bøtta. Lite varme som.produseres på 10A i alle fall. Jeg bygget om min og utenom lade-elektronikken var det ingenting annet enn kabler eksponert.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Måkemannen

Sitat fra: eriksj på onsdag 06. september 2017, klokken 15:35
Bumper denne litt:

Noen som vet om man kan trekke f.eks 13A fra gul ladebøtte? Tenker da på versjonen som har stikkontakt og ikke fast kabel. Den er jo rated til 3600VA. Hva er det av elektronikk inne i den?

Tenker da om det er mulig å bruke en justerbar type 2 ladekabel og lade Zoe med feks 6A eller 13A via denne.

Vil tro den trekker 13 ja. Den korte tiden jeg eide en slik, merket jeg støpselet (schukoen) ble temmelig varmt. Ladekabelen jeg har nå (som kun trekker 10 amp) blir knapt lunken.

elektrolux

Tipper 3600VA er i en 25% sykluss. Altså kun 15 min / time

Vi har en 3000VA gul "bøtte" og selv ved kontinuerlig 8A lading blir den faretruende varm.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bjaolsen

#27
Sitat fra: elektrolux på søndag 01. oktober 2017, klokken 23:25
Tipper 3600VA er i en 25% sykluss. Altså kun 15 min / time

Hvis den er i "slekt" med andre bøtter så er nok heller syklus 5min på 15 min av. Som jo egentlig blir det samme som 25%  :-[ ::)
http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/151b/0900766b8151be9d.pdf
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA