Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slutt å subsidier dyre luksus hybridbiler

Startet av lacondesa, mandag 25. april 2016, klokken 22:30

« forrige - neste »

lacondesa

 
I   forbindelse med overledning i sirkulasjonspumpa som har tatt kvelden, har jeg fått problemer med strøm
  til     diverse lys. Det gjelder 1. kjørelys  2. blinklys 3. ryggelys  4. instrumentlys. Alle aktuelle sikringer er sjekket og ok så dette ser ut til å være et koblingspunkt. Men jeg savner et elektrisk koblingsskjema til bilen. Er det noen som har vært bort i dette problemet og kan gi et tips?

Yeyeye

Ikke vært borti lignende, men jeg tror det finnes koblingskjema i verkstedhåndboka på elbilwiki. Link øverst på elbilforumsiden her
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

lacondesa

Nå er sirkulasjonspumpa fjernet og erstattet med bosch børstefri vannpumpe. Men de elektriske problemene er ikke løst, dvs
Automatisk kjørelys (må bruke manuel velger for nær-og fjernlys)
Blinklys  (hazardlys virker)
Ryggelys
Bakgrunnsbelysning instrumentpanel
Girvelgerlys

Jeg vet det er en del erfarne Thinkeiere på dette forumet og ville satt pris på om noen kunne gi meg tips for å finne feilen. I verkstedhåndboka har jeg funnet koblingsskjema med releer for de forskjellige funksjonene men har så langt ikke funnet ut av det.

Caspar

Når du har strømskjemaet så er det jo bare å følge strømbanene for de delene som ikke virker. Da vil du jo ganske raskt finne ut hvor feilen er
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

stradivaria

Jobber som elbilspesialist hos www.elbilmek.no

lacondesa

Nei, Elbilmek kunne ikke hjelpe meg. Men ved næmere ettersyn bak luka hvor sikringsboksen og tilkobling av diagnoseinstrumentet er, finner jeg en ekstra 20A sikring godt gjemt utenom sikringsboksen med en hånskrevet lapp påskrevet "kjørelys/blink". Ved skifte av sikring - bingo: alle de døde funksjoner våkner til live igjen!

Jeg tviler på om denne sikringen   er orginal. Har en mistanke om at denne ekstra sikringen ble montert i forbindelse med installasjon av Robometer for et par år siden. Men nå virker alt som det skal, ikke minst blinklyset! Har vært et savn når jeg ikke kan signalisere hvor jeg skal.




elektrolux

Bra det ordnet seg, men vi har ikke montert denne sikringen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA