Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i utenlandske medier

Startet av detersoe, mandag 25. april 2016, klokken 22:22

« forrige - neste »

detersoe

8 års servicepakke koster ca 32 000,- jeg er dog usikker på om det er noe lurt.

Så vidt jeg skjönner kommer de fleste slitedelene og jobben med å skifte disse i tillegg til det årlige ettersynet. Videre er det ikke satt som vilkår for at garantien på 5 og 8 år er gyldig.

Så, er det noe vits i?
Kan ikke hvilket som helst verksted skifte bremseväske o l?

Hva tenker dere?
US Tesla Roadster 2008, bestilt 2007, levert 2009, solgt 2010
Bestilt Tesla model X 90D

petersv

Hvilke vilkår referer du til? Pakken har inneholdt mye forskjellig oppgjennom.

detersoe

Jeg fant det under "stötte":


Serviceplaner










Din Tesla er beskyttet av en 5 års, 100.000 km (det som inntreffer først) begrenset  nybilgaranti  og 8 års garanti med ubegrenset kjørelengde på batteri og drivenhet. Tesla anbefaler en årlig serviceinspeksjon hvert år eller ved 20.000 km for å vedlikeholde bilen til de høyeste ytelsesstandarder.  Forskuddsbetaling av årlige serviceinspeksjoner via en serviceplan er det mest økonomiske midlet for å vedlikeholde din Model S. Den forhåndsbetalte tjenesten leveres med systemovervåking og fjerndiagnostikk. Serviceplanen kan kjøpes ved å besøke et lokalt servicesenter  i løpet av de første 60 dagene etter levering av et nytt eller kvalifisert brukt kjøretøy.

3 års forhåndsbetalt tjeneste, kr. 10.500
Én inspeksjon per år eller 20.000 km (det som kommer først), opp til 3 år eller 60.000 km

5 års forhåndsbetalt tjeneste, kr. 19.200
Én inspeksjon per år eller 20.000 km (det som kommer først), opp til 5 år eller 100.000 km

8 års forhåndsbetalt tjeneste  , kr. 31.700
Én inspeksjon per år eller 20.000 km (det som kommer først), opp til 8 år eller 160.000 km

Tesla årlig serviceinspeksjon

I motsetning til bensinbiler, krever Model S ingen oljeskift, skifte av drivstoffilter eller tennplugger, samt avgasskontroller. Som elbiler generelt vil selv skifte av bremseklosser være en sjeldenhet fordi mesteparten av bremseenergien blir regenerativt fanget av motoren og returnert til batteriet. Vår inspeksjon fokuserer i stedet på dekktilstand og -innretting, reservedeler som frontrutens vindusviskere, og programvareoppdateringer.

For å planlegge en årlig inspeksjon, ta kontakt med ditt nærmeste  servicesenter for en avtale. Der det er mulig, vil vi ha en Model S tilgjengelig for utlån til deg mens bilen blir reparert.

År 1
20.000 km År 2
40.000 km År 3
60.000 km År 4
80.000 km

Flerpunkts inspeksjon (m/kontroll av dekkrotasjon og -innretting) X X X X
Skifte av kabinluftfilter X X X X
Skifte av vindusvisker-sett X X X X
Skifte av batteri i nøkkel-fob (sett) X X X X
Skifte av bremsevæske   X   X
Service på klimaanlegg   X   X
Skifte av batteriets kjølevæske       X

Individuell servicekostnad kr. 3.200 kr. 5.500 kr. 3.200 kr. 7.100
3 års forhåndsbetalt servicekostnad kr. 10.500 kr. 7.100
5 års forhåndsbetalt service kr. 19.200
Åtte års forhåndsbetalt servicekostnad
De spesifiserte servicene gjentas for år 5 til 8
US Tesla Roadster 2008, bestilt 2007, levert 2009, solgt 2010
Bestilt Tesla model X 90D

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Har bare hatt 1 service på min TMS og det var etter 11mnd og ca 40.000km nå i skiftet feb/mars. Bestilte egentlig tid i oktober ved ca 25.000km, men fikk ikke tid før nå. Servicerep sa at det ikke gjorde noe.
Med 1 service i året og ca 40.000km per år blir det billigere med individuell service vs en servicepakke hvor man svir av to runder per år (hver 20.000km) - eller tenker jeg helt feil???

Kilroy

Du tenker riktig, kjører man langt i året, så lønner det seg å droppe servicepakke. Risikoen er kun at enkelt-service kostnaden øker mye. Men hvis en likevel tar service hver 30-40.000, så skal det en betraktelig økning før det blir ulønnsomt. Personlig tar jeg service ca hver 30.000, har til nå tatt en service på 4500,- ved drøyt 27.000 km.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Jejl

Har ikke følgt så godt med i det siste. Har de gått vekk i fra at servicepakkene inkluderer alle slitedeler (inkl arbeid med å skifte disse) bortsett fra dekk?

Leif1

På dette temaet har jeg en sak gående med servicesenteret i Trondheim.
Kommer tilbake når de svarer. (Men ikke hold pusten mens dere venter.)

Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA