Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av zoom, søndag 24. april 2016, klokken 23:07

« forrige - neste »

FU73

Jeg hentet ut min på torsdag, og fikk disse felgene på vinterhjulene. og det er vel de cyclonefelgene.
2016 Model S 70D

Bjoris

Sitat fra: FU73 på søndag 06. mars 2016, klokken 15:34
Jeg hentet ut min på torsdag, og fikk disse felgene på vinterhjulene. og det er vel de cyclonefelgene.

Spørsmålet er hva du fikk på sommerhjulene;) Tipper vi som har bestilt to sett får uansett cyclone eller gml std felger på vinterhjulene så lenge de har igjen av disse, men kan være en får to sett av de nye også!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

RedJaro

FU73: Når ble bilen din satt i produksjon?
Tesla hadde trolig en del Cyclone felger de skulle bli kvitt før overgang til nye felger.
Noen er derfor heldige og får disse isteden for standard.
Jeg håper virkelig at jeg er en av disse, da de er mye finere en standard.
Noen andre som har fått Cyclone uten å ha bestilt dette?
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

Øyvind.h

Cyclone er ikke uvanlig å få på vinterdekk. Det skyldes at de pakkene monteres separat, ikke på fabrikken.

Har ikke hørt om noen som får cyclone på sommerdekk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RedJaro

Disse kan vel da bare byttes til sommerdekkene?
Redd jeg bli skuffet ved overlevering. :-X

19. nov   Bestilling
29. mar     Utlevering

Havebigfun

Sitat fra: RedJaro på søndag 06. mars 2016, klokken 16:19
Tesla hadde trolig en del Cyclone felger de skulle bli kvitt før overgang til nye felger.
Cyclone leveres når de ikke har nok std-felger eller når man bestiller de med ca. 20k mellomlegg. De tilbys fortsatt i ny konfigurator - det betyr at Tesla ikke prøver å bli kvitt dem.
Du kan godt bytte sommer - med vinterdekk såfremt det er 19" og kjøre cyclone om sommeren.

FU73

Bilen min var ferdig produsert 5 januar. og det er kun vinterhjulene som er med cyclonefelger ja. Så spørs om jeg kommer til å bytte om på felgene.
2016 Model S 70D

RedJaro

Min var også ferdig i samme periode. Får håpe at de da var tom for std-felger på vinterdekkene.
Type/merke FU73?
Har bestilt Nokian pigg.

19. nov   Bestilling
29. mar     Utlevering

FU73

jeg valgte Nokian Hakka R2. altså piggfritt. jeg har kjørt piggfritt i så mange år nå, og det går så fint. og så ville jeg ikke ta sjansen på at jeg ville irritere meg over piggdekkstøy med en ellers så stille bil.
2016 Model S 70D

Muffinman

R2 gir en del during, spesielt rundt 60-70 km/t. Det avtar etterhvert som dekkene slites.

FU73

Det skal jeg prøve å høre etter på. Nå kommer jeg i fra en 2001 mod Volvo V70. så jeg er vant til at det ikke er stille. så mulig derfor jeg ikke har lagt merke til det i de 3 dagene jeg har hatt bilen.
2016 Model S 70D

HKS

Fikk i alle fall bekreftet at min nye Model S 90D som kommer i september vil bli levert på de nye felgene.
Glad jeg valgte å ikke betale ekstra for Cyclone nå... Synes 20 kNOK ekstra er drøyt for nesten identiske felger.
Tesla Model S 90D

Muffinman

Nesten identiske. Nye standard er finere :)

Helge Alm

Hadde jeg visst om dette hadde jeg ikke kostet på meg 20 lapper til cyclonfelger...bestilte min for levering i juni..blir vel juli da, S70D

Thor2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA