Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solcelleanlegg

Startet av Vegard Winther, søndag 24. april 2016, klokken 12:32

« forrige - neste »

LASOL

Jeg fikk en 85 d i oktober 2015 og kom ikke hjem fra levering før bilen hadde feilmeldinger. Det tok over en mnd og mye frustrasjoner frem og tilbake for å få fikset disse. Jeg følte ikke at servicesenteret tok dette på alvor før jeg ble en krevende kunde.

Det viste seg at jeg hadde fått utlevert en bil med defekt frontmotor. Det og en del andre småfeil fra dag 0 gjorde meg svært frustret i starten. Men så bestemte jeg meg for å gi bilen en ny sjanse og er nå blitt godt fornøyd med bilen! Det selv om den har en del av de småfeilene som andre rapporterer om og som en burde vært forskånet  for med ny bil. Og selv om  oppgitt 0-100 ytelse (for min bil ihvertfall) er teori..  Men alt i alt jeg er nå godt fornøyd med bilen. Jeg ville ha elbil med ok rekkevidde og da er det jo pr i dag kun en bil som duger! 
S 85d ap1 oktober 2015

Tai

Fikk vår i mars 2014 og ikke hatt noen store problemer med bilen. Annet småfiks har Tesla ordnet opp i kjapt og greit. Tror mye av feilene der ute er på tidligere biler og som andre har sagt er nok de som klager mye mer høylydt her på forumet.

Verdens beste bil!!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Vegard Winther

Dette er beroligende og oppmuntrende lesing.

Ante ikke at det var mer en 10 000  Telsaer i Norge. Det er jo helt utrolig!

At så mange som 97 % har en eller annen feil virker også ganske utrolig.

Men alt i alt virker dette som ting som lar seg utbedre relativt greit, og da tenker jeg at dette ikke er et stort problem. I alle fall ikke når man får en såpass fantastisk bil.  :)

Kvark

Det er faktisk ikke ok å lage sin egen statistikk helt etter egne følelser.
S85D

Muffinman

Å anta er ikke det samme som å lage statistikk.

Bjoris

Det er selvsagt 100% som har feil på bilene da det er ting som lykter som er feil på alle (fukt), men jeg syns ikke det var noe nevneverdig feil, mens andre tilter i vinkel og truer med lensmann og prest! Det er derfor ekstremt stor forskjell også i om folk oppfatter ting som feil eller ikke

Jeg syns ikke ett taktrekk der en må legge på pakningen av og til hindrer meg i å si at bilen var feilfri, for meg må det være ting som trenger å bli fikset før jeg ser på det som feil, at produktet var noe uferdig i starten og derfor fremstår som bedre og bedre jo nyere bilene er er ikke så underlig! Så er det noen ting du skulle tro de kunne fått orden på som går igjen hele tiden...

Tror også du blir fornøyd, for meg og mange andre er ikke det å kjøpe Tesla bare å kjøpe en bil, men mer å være med på fremtiden, litt før alle andre og dermed har jeg også en litt annen forventing til bilen enn om det var en Audi...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

morhag

Henger meg på, er veldig fornøyd med å eie en Tesla. Koser meg hver dag jeg får kjøre den. Bakdelen er at kona også vil kjøre Tesla, så noen dager blir det Leaf. Men det er også en flott bil på tross av den noe lavere rekkevidden.
Tesla P85 2014
Nissan Leaf 2014
Tesla M3 reservert 01.04.2016

mandresen

85D levert ut i Mai 2015, har 28000km på telleren nå og er strålende fornøyd. En meget bra og pålitelig bil. Angrer ikke 1 sekund. Gleder meg til Model 3 kommer slik at Leaf'en kan byttes ut.

Anta og tro kan gjøres i kirka, ikke greit å slenge ut tall fra eget hode når det gjelder statistikk.

Mvh
Martin

Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Vegard Winther

Sitat fra: bjoris på søndag 06. mars 2016, klokken 16:02
Tror også du blir fornøyd, for meg og mange andre er ikke det å kjøpe Tesla bare å kjøpe en bil, men mer å være med på fremtiden, litt før alle andre og dermed har jeg også en litt annen forventing til bilen enn om det var en Audi...

Godt sagt! Dette er mye av det jeg også tenker (og føler) rundt det å skulle kjøpe en Tesla.

Philip Marlowe

Angrer ikke og om jeg skulle være uheldig og vrake bilen og overleve, ville jeg bestilt ny TMS igjen selv om den koster 200 tusen mer enn for to år siden.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

audioboy

85D med 14.000km siden Juni 2015. 0 hull! Har restartet skjermen et par ganger, ellers ingenting. Kunne aldri brukt 700k på noen annen bil enn Tesla om jeg skulle kjøpe bil i dag. Fantasktisk bil på sommer og vinter. Slutta å ta omveier hjem fra jobb kun for noen få måneder siden....

TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

Andreas #2316

85S fra 2013, 40 000km. Noen feil har det vært, men mitt inntrykk er at Tesla gjør så godt de kan når det er viktig. Fikk tilbud om å fikse fukt i ryggelys (ny list) ved forrige service. Jeg sa de kunne ta det hvis de fikk tid, men at jeg helst ville ha bilen ferdig iløpet av dagen. Dermed ble ikke dette gjort.
Så der har du meg, en fornøyd godfjott og kvalifisert fanboy (ihht til autoriteter på dette forum).
Men har jeg angret? Aldri!
Og foreløpig ser jeg ingen alternativer til min Tesla. Det måtte eventuelt være Model 3.

Øyvind.h

Angrer ikke. Det smarteste bilvalget jeg har gjort noensinne. Det er en enkelte sider ved selskapet/produksjon/ledelse som ikke er bra. Men de gode sidene overskygger de dårlige, og jeg er strengt talt takknemlig for at Tesla har gjort det de trauste bilprodusentene ikke gidder. Å kjøpe bil fra et annet merke er pt uaktuelt. Har jeg vært irritert på Tesla? Ja. Har jeg angret på kjøp? Nei.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

KingKongKent

Etter 2 år har jeg vurdert å selge, har nå kjørt 37000. Har aldri angret! Men noen feil har det vært.
Leverte bilen inn for garanti-service for et par uker siden, feil på DU og håndtak som ikke var mulig å åpne passasjer dør forran. Service bestilt i november ble time i slutten av februar, litt lenge å vente for å kunne åpne en dør fra utsiden.
Fikk utlevert en splitter ny BWM 320d xDrive +++ hadde kjørt 150 km, kjørte den en uke, kunne ikke vente med å komme tilbake til Tesla. Vurderer nå ikke lenger å selge! Å kjøre en bråkete og "hakkete" bil fikk meg til å innse hvor fantastisk Tesla er sammenlignet med andre alternativ. Ikke minst hvor mye knapper og lite brukervennlig bil denne 2016 modellen av en BMW var.
Finialized 22.08.13, In transit 22.12.13 VIN:28138 Levert Tesla Drammen 03.02.14

AppleKnocker

Sitat fra: Philip Marlowe på søndag 06. mars 2016, klokken 20:00
om jeg skulle være uheldig og vrake bilen og overleve, ville jeg bestilt ny TMS igjen

Etter alle objektive mål som finnes, er Model S en av de sikreste bilene på markedet, så du har bedre sjanse til å overleve enn i mange andre biler. Akkurat det poenget, er én av grunnene til å ikke angre.  Det er faktisk ganske utrolig at en fersk bilprodusent går rett til topps i crash testene.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA