Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solcelleanlegg

Startet av Vegard Winther, søndag 24. april 2016, klokken 12:32

« forrige - neste »

Vegard Winther

OK. Så vi har, som nevnt i en annen tråd, bestemt oss for å kjøpe en S70D.

Men det har vært noen ting som har gjort oss litt usikre (nytt forlag til nasjonal transportplan, ny E6 med fire bompasseringer på en 4 mils strekning der vi bor, konkurranse med model X, model 3 osv.) Tross alt dette så kom vi fram til at jo, dette gjør vi!

Men jo mer jeg leser her på forumet og andre steder, jo mer usikker blir jeg.
Ca 2000 Teslaer i Norge og en tråd på 155 sider med klager og mangler!
Bremser som svikter. Navigasjon som ikke fungerer skikkelig. Batteri som ikke lader i kulde. Dører som ikke kan åpnes i kulde. Varmeapparat som ikke fungerer skikkelig. Dårlige vinduspylere, +++

Frykter at skal bli som å være stormforelska i ei smellvakker dame, bare for å oppdage at hu er high maintenance, vanskelig og tjukt sminka.

Så det jeg lurer på. Er det mange (noen) som angrer på at de har kjøpt en Tesla?
Setter veldig stor pris på tilbakemelding!

Vennlig hilsen Vegard

ELTesla

De som er fornøyd skriver veldig lite.

Det som skaper mest frustrasjon hos de fleste er alt for lang ventetid på servicesenter.

RonnyØ

Har nok vært frustrert over en og annen feil, men det har jeg vært med andre biler også.

Om jeg har angret: Aldri.. :) Angrer på at jeg ikke kjøpte før..

Sitat fra: Vegard Winther på lørdag 05. mars 2016, klokken 12:13
OK. Så vi har, som nevnt i en annen tråd, bestemt oss for å kjøpe en S70D.

Men det har vært noen ting som har gjort oss litt usikre (nytt forlag til nasjonal transportplan, ny E6 med fire bompasseringer på en 4 mils strekning der vi bor, konkurranse med model X, model 3 osv.) Tross alt dette så kom vi fram til at jo, dette gjør vi!

Men jo mer jeg leser her på forumet og andre steder, jo mer usikker blir jeg.
Ca 2000 Teslaer i Norge og en tråd på 155 sider med klager og mangler!
Bremser som svikter. Navigasjon som ikke fungerer skikkelig. Batteri som ikke lader i kulde. Dører som ikke kan åpnes i kulde. Varmeapparat som ikke fungerer skikkelig. Dårlige vinduspylere, +++

Frykter at skal bli som å være stormforelska i ei smellvakker dame, bare for å oppdage at hu er high maintenance, vanskelig og tjukt sminka.

Så det jeg lurer på. Er det mange (noen) som angrer på at de har kjøpt en Tesla?
Setter veldig stor pris på tilbakemelding!

Vennlig hilsen Vegard
Husqvarna Automower 320

mogu

Jeg får svare selv om jeg er fornøyd da: veldig fornøyd med bilen, og ville ikke valgt annerledes om jeg kunne valgt på nytt.

Som det blir sagt: De som er fornøyde skriver også veldig lite her inne. Det finnes også et par som står for mye støy, og enkelte som aldri ville vært fornøyde uansett :)

155 sider med klager og mangler er også 1/10 poster med klager, og 9/10 poster med diskusjoner og reaksjoner.

Også er det over 10.000 teslaer i Norge, ikke 2000
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Lynet

Angrer ikke et sekund på valget  :) derimot anger jeg på kjøpet av Leaf i 2011.
Noe småplukk har det vært, men løst meget bra på Lade. Var mer småplukk med Leafen og Witro løste ikke alle sakene på en god måte......

Kjøp av en tenisk dubbedings som en bil er så er den omtrent aldri feilfri, men måten forhandler tar imot deg er det viktigste. Og hos Tesla har jeg meget gode erfaringer ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

MeTesla

Angrer?? Nei!!!

Jeg smiler han hver dag! For en bil, nå kan den jaggu snart parkere i garasjen selv og stenge porten :)

Blir bedre og bedre. Kun hatt problem med selve ladekabel etter 16000km.

Jeg provoserer kanskje litt når jeg hevder at de nye bilene har vesentlig høyere kvalitet enn de gamle.

VL

Anger overhodet ikke!! Angrer kun på at jeg ikke kjøpte før....Har hatt litt småfeil her og der, men slik har det nå vært på alle biler jeg har eid!

All sytingen og klagingen på feil her og der kommer som oftest fra de samme personene her inne, og det virker som at de ikke unner andre å være strålende fornøyd med bilene sine! Det skal liksom ikke gå an! Får ta dem med en klype salt! ::)  ::) .... Du kommer ikke til å angre, garantert! ;D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Leif1

Straks 60 000 km nå på to år.
Noe småpirk ja, men ikke noe som har hemmet bruken av bilen.
Fortsatt ikke lei av bilen faktisk. Tidligere kunne biler jeg hadde eid i mer enn ett år virke som rene brekkmiddelet.
Konvertitt fra S til X

DagfinnN

Ikke legg mye vekt på syting og klagingen som enkelte bobler over av.
Jeg fikk min 85D i november. Var litt plagsomt i begynnelsen med en feil på varmeanlegget - kom kald luft ned fra vinduet. Dette ble i all hovedsak løst i software oppgradering tidlig i januar.
Vi har også en 2013 subaru outback. Før vi fikk Tesla så syntes jeg subaruen var helt topp. Den er selvsagt brukt lite i det siste. Tidlig i januar fikk jeg første tur i subaru etter 2 mnd i Tesla. Og for en nedtur. Den fine subaruen faller totalt gjennom mot Tesla. Masse bråk og ingen aks..
Tesla er rett og slett det beste bilkjøpet man kan gjøre i premiumklassen i Norge i dag.
Superladernettverket er helt genialt og gjør at man lett kan kjøre på langtur.
I minus grader får jeg en reell rekkevidde på ca 35 mil. Regner med nærmere 45 om sommeren.
Autopark og autosteer er helt herlig og kraft + 4 hjulsdrift og ++++
Det er bare å glede seg.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

AppleKnocker

Det meste som skrives om Tesla her er ikke syting.

Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte en S85 med Autopilot. Hadde det eksistert alternative produkter med tilsvarende pris, ville jeg nok vært i tvil.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

krl

Kvaliteten varierer tydeligvis mye fra bil til bil. Etter 35.000 km, så har det kun vært snakk om småfeil + DU for vår del. I tillegg til bytte av ladekabel.

Bilen har vært på service 1 gang, og på garantireparasjon 1 gang, noe som er helt innenfor første året. Ventetid ca. 3 uker på garantireparasjonen, og den ble utført avtalt dato (baklykter byttet + lagt inn skjerming mot GSM-knatring på stereoanlegg + en DU-fiks).

Det som gjenstår av garanti-saker er taktrekket. Dette trekker seg tilbake, slik at man ser frynsene oppe over førerdørene. Visstnok finnes det ingen fiks for dette ennå, men de skulle følge med.

B Electric-en vår ble utlevert med diverse småfeil den også, noe som også krevde to verkstedsbesøk pga. delebestilling. I tillegg til at den skal inn til SW-oppdatering nå snart.

Muffinman

Sitat fra: krl på lørdag 05. mars 2016, klokken 14:39
Det som gjenstår av garanti-saker er taktrekket. Dette trekker seg tilbake, slik at man ser frynsene oppe over førerdørene. Visstnok finnes det ingen fiks for dette ennå, men de skulle følge med.
Da fikk du samme tilbakemeldingen som meg i 2013. Tror nok ikke det kommer noen fiks siden bilene fremdeles leveres ut slik. Har akseptert at det er slik og lever greit med å legge pakningen på plass med fingeren i ny og ne. Alle biler jeg har sett på har dette - og det begynner å bli noen titalls.

Når garanti/reklamasjonsrett er historie tenker jeg å prøve å punktlime trekket mot baksiden av pakningen slik at den ikke får krype, samtidig som det skal gå an å løsne for å bytte pakningene når de blir slitte. Ah, I love the smell of DIY in the morning.  :)

krl

De skal nok få lov til å fikse det ja. Det blir meldt inn nestegang bilen skal på service også, og etter tre forsøk, så må de pent gå med på prisavslag.

Leiha

31000 km siden juni 2015 og ikke angret et sekund.

Ingen alvorlige feil. Noe småplukk, men det er nesten ikke verdt å nevne engang (stort sett standard feilene som fukt i baklykter osv.). Ikke vært på servicesenter en eneste gang. Noen telefoner til support som har besvart spørsmålene jeg har hatt. Eneste jeg har å utsette på er varmeapparatet som er lettere ustabilt, men siden det har vært stabilt før så regner jeg med at det blir fikset med oppdatering.

Uansett hvor ny og fin bil av annet merke jeg sitter på nå så synes jeg det rister, hakker, bråker og ser generelt gammelt ut.
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

Tesla P85D

Veldig fornøyd, ikke et problem eller feil med bilen etter 27.000 km. Mars 2015 mod.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA