Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre (TMX)?

Startet av El1, lørdag 23. april 2016, klokken 21:50

« forrige - neste »

El1

Etter å ha slitt med kalde bein I leaf'n, pga dårlig varme og enda dårligere luftstrøm, har jeg endelig funnet min løsning. Jeg kjører bil i sokkelesten og har nå lagt inn gulvvarme. Svart setevarme trekk til 169 kr på biltema som trekker 45 watt rett i 12v uttaket. Har lagt det dobbelt så matta blir myk å god og ha føttene på. Fungerer helt utmerket og anbefales på det sterkeste. Kona kjører med sko så hun legger det bare mellom setet og midtkonsollen. Med varme i ratt, setet og nå på føttene er bruken av varmeapparatet minimalt. Jeg pendler 10 mil hver dag og merker at forbruket er lavere da jeg ikke føler behov for så mye varm luft i kupeen.

Mvh Pål

Bolfus


Østfold

Sitat fra: El1 på lørdag 05. mars 2016, klokken 00:39
Etter å ha slitt med kalde bein I leaf'n, pga dårlig varme og enda dårligere luftstrøm, har jeg endelig funnet min løsning. Jeg kjører bil i sokkelesten og har nå lagt inn gulvvarme. Svart setevarme trekk til 169 kr på biltema som trekker 45 watt rett i 12v uttaket. Har lagt det dobbelt så matta blir myk å god og ha føttene på. Fungerer helt utmerket og anbefales på det sterkeste. Kona kjører med sko så hun legger det bare mellom setet og midtkonsollen. Med varme i ratt, setet og nå på føttene er bruken av varmeapparatet minimalt. Jeg pendler 10 mil hver dag og merker at forbruket er lavere da jeg ikke føler behov for så mye varm luft i kupeen.

Mvh Pål

Holdt på å fryse beina av meg idag fordi rekkevidden var for dårlig, så må se på hva som kan gjøres. Det er ikke helt optimalt å slå av all varme om man skal fra A til B.

leafnor

Genialt.
Dette skal jeg å prøve, men jeg vil beholde skoene på, så får nok ikke samme direkte varmeeffekt.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

El1

Hos oss er det primært jeg som bruker bilen så det er noe enklere å holde bilen ryddig og ren, og ikke minst tørr innvendig mtp all snø ute nå. Tur/retur jobb er det nesten alltid i sokkelesten for meg og da er det spesielt  deilig med gulvvarme etter en dag ute med stivfrosne føtter. Kjøp med litt antiskli matte å legg det under og i mellom trekket. Klipp av strikkene and your good to go! Gulvvarme installert  :)

Mr.Zero

Sitat fra: El1 på lørdag 05. mars 2016, klokken 09:25
Hos oss er det primært jeg som bruker bilen så det er noe enklere å holde bilen ryddig og ren, og ikke minst tørr innvendig mtp all snø ute nå. Tur/retur jobb er det nesten alltid i sokkelesten for meg og da er det spesielt  deilig med gulvvarme etter en dag ute med stivfrosne føtter. Kjøp med litt antiskli matte å legg det under og i mellom trekket. Klipp av strikkene and your good to go! Gulvvarme installert  :)

Hva med oppladbare skosåler..? De bygger opp skoen litt, men er jammen effektive! Dessuten får man jo gleden av å få enda en lader inn i heimen... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

El1

Mr Zero, jeg har det også, men de er fastmontert i slalomstøvlene  :)

AppleKnocker

#7
Vil 12v uttaket i Leafen takle et fotbad med varme og massasje?
Det er jo perfekt på vei hjem fra jobb mens man betrakter  koalabjørnene i Brynstunnellen som står og grubler på hvordan de skal rekke å pusse opp lysarmaturene før elbilfordelene er borte for godt.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

El1

Jeg tok utfordringen din AppleKnocker. Ikke bad, av praktiske årsaker, men massasje og varme. Nyt tiden i Brynstunnelen, E6 til Fredrikstad har heldigvis noe mindre kø ☺

http://m.alibaba.com/product/60116260745/vibrating-massage-cushion-with-heating-car.html?s=p

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Balrog

Noen som kjenner til mulighet for å få kjøpt løs 12volt varmekabel?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

kodalse

Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012


Yeyeye

Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

bob-bob

Merkelig , har aldri frosset i de 2 leafer jeg har hatt (  2013 med varmepumpe og nå helt ny Leaf).
Varmen er faktisk upåklagelig ! ( I min 2013 trodde jeg varmeapparatet var dårlig først , men det viste seg at det var kun varmepumpa som fungerte , selve varmeelementet var jo defekt ! Etterpå ble det badstu der inne... Den ble altså reparert og fungerte feilfritt til jeg solgte den.)
Å skru av varmeapparat for å spare strøm er helt uaktuelt , det gir ikke noe særlig lengre rekkevidde uansett.
Dette er i utgangspunktet en varm og god bil , hurtigladere er det også i fleng rundt her jeg bor - så jeg ser ikke helt problemer som fordrer mikk-makk løsninger som varmetepper og dieselvarmere.

Men dette er nå meg og min bil , da.  ;D ;D ;D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA