Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batterihjelp elbåt

Startet av M@rtin, fredag 22. april 2016, klokken 17:01

« forrige - neste »

M@rtin

Ikke noe big deal, dette, men ...

Fikk ny E-UP februar 2016. Hver gang jeg starter motoren etter 2 timer uten bruk, starter vifteanlegget på 22 grader. Greit nok nå om vinteren, men ikke så fet til sommeren. Da blir jeg nødt til å regulere remperaturen hver gang jeg setter meg i bilen.
Hvorfor kan ikke anlegget bare huske på sist innstilt temperatur?

Er det bare meg som har dette problemet? Noen der ute som har opplevd at problemet forsvant etter en update?

Martin
2015 Mitsubishi Miev †
2016 VW E-Up †
2016 Mercedes B250e †
2017 Model S75 †
2019 Model 3LR, 467xxx

Autowinder

TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Autowinder

Som man kan se i tråden Facelift 2016 er det en redesignet radiomodul å se på bildene, og det er å håpe at dette er adressert. Jeg ville vente og se hva som annonseres, men det er ikke viktig nok til at jeg bruker tid på dette.

Er bilen tilkoblet strøm og står i sola på sommeren, er det greit for meg med programmert avgangstid med AC stilt til valgfri temperatur. Noen tastetrykk ellers for å endre temp'en, eller å finne parkering i skygge ser jeg ikke som noe big deal.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

M@rtin

Aha, da er jeg blitt klokere. Takk for tilbakemeldingene.

Martin
2015 Mitsubishi Miev †
2016 VW E-Up †
2016 Mercedes B250e †
2017 Model S75 †
2019 Model 3LR, 467xxx

Bjorndb

Min e-up har alltid husket å stå på LO eller siste innstilte temp men nå plutselig så starter den på 22 grader hver gang jeg starter bilen. .??

Elmo

Min eUp, produsert og registert senhøstes 2014,  stiller seg alltid tilbake til 22gr. Naboens som er ca 5 mnd eldre husker sist innstilte temp. Jobbes eUp som er reg jan 2014 stiller seg tilbake til 22gr.

Uten at jeg kan fatte hvordan VW får det til så tror jeg dette er helt random :o   
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ReneM

Sitat fra: Elmo på mandag 06. mars 2017, klokken 21:23
Min eUp, produsert og registert senhøstes 2014,  stiller seg alltid tilbake til 22gr. Naboens som er ca 5 mnd eldre husker sist innstilte temp. Jobbes eUp som er reg jan 2014 stiller seg tilbake til 22gr.

Uten at jeg kan fatte hvordan VW får det til så tror jeg dette er helt random :o

Tror du er helt rett der.

Vår e-up (02-2014) husker siste innstilling.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

gdragev

Min husker at jeg har slått av AC, men stiller seg tilbake til 22 over natta. Makan til slurveprogrammering
EUp = Erect Unwashed Penis. En liten ting som ingen vil ha. Selv når den er fulladet, holder den ikke lenge

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA