Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erna Solberg møter Elon Musk imorgen torsdag 21.4 kl. 8:40

Startet av chimay1969, torsdag 21. april 2016, klokken 19:04

« forrige - neste »

chimay1969

Finn.no finnes kun annonser fra selgere, ikke mulig å legge inn at man ønsker kjøpe. Jeg ser etter en S85D med autopilot. Noen som har tenkt å selge? Er det mot reglene og legge inn forespørsel her?

ELTesla

Det er en egen del for kjøp/salg på forumet.

chimay1969

Bjoris

Du får nok bedre treff på en av FB gruppene! Her inne er jo stort sett bare Tesla-nerder;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

chimay1969

Tenkte at noen planlegger å kjøpe X og derfor vil selge sin S  ;D

Bjoris

Kommer nok en del S for salg fremover, men det blir interessant å se hvor mange som faktisk kommer til å bytte, mtp at X blir så dyr. Nå ryktes det enda en prisstigning på S i midten av april så jeg ett sted så det er ikke sikkert det svarer seg veldig å vente heller...

Når en ser prisene på X så er det naturlig at det kommer en prisøkning til på S siden S er rimeligere ifht prisen i Dollar vs X, men det er vel ikke snakk om mer enn ca 2,5%. MEN, oljeprisen kryper popover og dollaren kryper nedover ifht NOK så dette er vel den mest usikre prisstigningen som er varslet vil jeg tro
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øyvind.h

Sitat fra: bjoris på fredag 04. mars 2016, klokken 08:59
Kommer nok en del S for salg fremover, men det blir interessant å se hvor mange som faktisk kommer til å bytte, mtp at X blir så dyr.
Ja det blir nok langtifra den flommen mange (meg selv inkludert) først hadde forventet. Jeg solgte tidlig for å være forberedt, og ser flere andre har gjort det samme. Når prisen blir så høy i tillegg forsvinner mange av reservasjonene. Klarer Tesla å få til en samlet stor bølge av Model X til Norge kommer kanskje en liten dipp i bruktprisene ettersom mange selger samtidig. Sprer de seg ut i tid derimot vil det sikkert bare hjelpe et sulteforet bruktmarked.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

chimay1969

Jeg har en reservasjon på X også men med disse prisene vil den havne på 1.000.000 NOK. Når jeg registrerte meg regnet jeg med ca 800.000. 25% mer er mer enn nok. I tillegg er Falconvingene skikkelig tull. Hvis man skal ha Falconvinger så burde det jo naturligvis være på dørene frem også

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA