Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av SteinR, torsdag 21. april 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

Voll1

Jeg opplever det samme (kaller det "lugging"), og har slått meg til ro med at dette er bremsetørking. I og med at Tesla er så smarte, så tenker jeg at de har forsøkt å maskere/minimere bremsevirkningen ved å kompensere ved å gi litt mer watt. Men om det er riktig, det vet jeg ikke.
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Kim Kim

Hva betyr det egentlig når dere sier f.eks 50 kw effekt på regen?
Hadde du bremset like i hardt i en time hadde du generert 50 kwt?

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Thor2014

Sitat fra: Kim Kim på onsdag 09. mars 2016, klokken 00:13
Hva betyr det egentlig når dere sier f.eks 50 kw effekt på regen?
Hadde du bremset like i hardt i en time hadde du generert 50 kwt?
Ja, 50kw på en time

D.O

Dette er nok bremsetørking. Om du kompenserer (bevist/ubevist) med wattpedalen vil bilen akse når bremsetørkingen stopper. Og ja det er på biler også før -14. Er bilen kald merkes dette enda bedre da bevegelsen på wattpedalen er den samme, men fordelt på mindre effekt og således føles utslaget større. Altså sånn helt enkelt(?) forklart vil:
varm bil =320Kw fordelt på lengden fra pedal ute til pedal i dørk vil ved pedalen halvveis inn gi 160Kw.
kald bil = 120Kw fordelt på lengden fra pedal ute til pedal i dørk vil ved pedalen halvveis inn gi 60Kw.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA