Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oslo bergen i I3

Startet av bergensfyr, onsdag 20. april 2016, klokken 18:09

« forrige - neste »

bergensfyr

Hei! 3 dager gammel eier av egolf her og blodfersk på forumet.

Så langt er overgangen fra diesel uten partikkelfilter til elektrisk helt super. Men jeg har problemer med bluetooth i golfen. Får koblet opp helt fint, både telefon og streaming. Men, med ujevne mellomrom (2-5 minutter) brytes koblingen. Telefonen mister da koblingen mot både bil og smartklokke. Har forsøkt å legge klokken igjen hjemme, men ingen bedring. Koblingen brytes faktisk så grundig at Bluetooth stopper på telefonen innimellom.

Har en Samsung Galaxy S6 med oppdatert programvare. Den har egentlig ikke noen seriøse problemer med andre BT-tilkoblinger, noe jeg bruker ganske mye.

Noen forslag?

gamer73

utrolig kjipt det der....personlig har jeg bare utrolig gode erfaringer med golfens bluetooth...den er ihvertfall uendelig mye bedre og kjappere enn den var i den nå solgte mazda 6 2014 modell. Jeg har ingen problemer med min samsung et eller annet.

bergensfyr

Snakket med Møller på telefon. Forsøkte å sende dem en "kontakt meg" for et par dager siden, men måtte nok ringe for å få respons.

Ikke at det hjalp så veldig. De sender saken videre til Tyskland, det er visst ikke noen kjent problemstilling.

hstad

samme problemet på E-up'en min. hmm, det må eg legge til på "reklamasjonslista".
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

np

Hatt min i snart 9 måneder, ganske solid bluetooth. Kanskje 2-3 ganger har den ikke automatisk koblet på telefonen når jeg satte meg inn i bilen, men det kan like gjerne være telefonen sin feil. (iPhone 6) Eller svært fornøyd!
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

bergensfyr

Jeg fikk svar fra kundeservice om at de ville ha inn bilen for å sjekke nærmere.

Jeg forsøkte med en tredje telefon, den var mer stabil, men ikke god nok.

Så tenkte jeg at, skitt au, jeg resetter telefonen min til fabrikk. Kjipa mye arbeid, men har du sett. Nå fungerer det helt fint. Til og med Android Auto, som er adskillig bedre enn Mirrorlink eller hva det heter. Full Google Maps, full kontroll på musikk fra telefonen, et trykk for navigering til avtaler som ligger i kalenderen. Jubel. 8) 8)

KetilCom

Hei!

Problemet er relatert til Bluetooth stacken i Android. Spesielt merkbart på Samsung Galaxy.
Byttet til iPhone og problemet ble borte :-)

KetilCom
VW e-Golf, Pacific blue u/varmepumpe , levert 13.jan 2015

Kent

Dette er et problem mange(men vistnok ikke alle) med nyeste androidversjon har, google har startet å rulle ut en fiks nå, så det blir nok bedre ganske fort.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

aageaasved



Problemet er relatert til Bluetooth er 9 av 10 tilfeller feil med telefon

Kent

Stemmer nok det. Bluetooth fungerte utmerket for meg når jeg hadde 6.0.0, mens den har vært noe ustabil etter 6.0.1.  Både i bil og på hedadset.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Blouberg

Hadde samme problem med Galaxy s6-e, gjorde etter kontakt med Samsung gjorde jeg er resette til fabrikkinnstilling. Funket 100% etter det.

Problemet oppsto etter en Android oppdatering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA