Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reststatus etter høy kjørelengde

Startet av Thomas N, tirsdag 19. april 2016, klokken 17:40

« forrige - neste »

Thor2014

Min mister kontakt med fob eller app.
Funker dårlig

RAW

Har hatt problemer med å få bilen til å kjøre inn i garasjen, både framover og bakover. Men kjører hver gang ut. Har forsøkt mange ganger i flere dager. Nå i dag ville den plutselig parkere. Den nøler på samme plassen, dvs terskelen på vei inn, men den fortsatte. Prøvde to ganger og funket veldig bra! Så nå ser det ut til at jeg kan summon-parkere den og summon den ut igjen. :D Mulig den faktisk lærer litt allikevel.
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

Wilma

Vasket bilen i går. Da den var ren og pen tenkte jeg at jeg ville kjøre den inn i garasjen ved bruk av telefonen. Ble mange forsøk før jeg omsider fikk kontakt og bilen ville samarbeide. Jeg gikk inn i garasjen og den kjørte sakte men sikkert bakover. Plutselig stoppet den opp før den hadde kommet helt inn. Da begynte porten å lukke seg. Jeg hadde ingen portåpner tilgjengelig så jeg måtte løpe fram og stoppe porten med hendene, ellers hadde den gått rett i panseret!!!
Ekkel opplevelse.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

krl

Denne funksjonen virker ikke slik den er nå. Forhåpentligvis blir det bedre etterhvert.

Det er ikke verre enn å kreve at porten er nede når summon starter, deretter kjøre bilen bort til en viss avstand foran den, åpne porten og sjekke at den faktisk går opp, og deretter kjøre minimum X antall cm inn i garasjen før portlukking aktiveres... Men det virker som om de har glemt bort at bilen faktisk er lengre enn 120 cm!

Strekningen bilen kjører er garantert målt via odometri (pga. den har kilometerteller som neppe godkjennes basert på GPS-basert kjørt distanse alene), men mulig det ikke er god nok oppløsning på odometrisensoren. I så fall er det behov for en ny sensor, i og med at verken parkeringssensorer eller GPS gir en fullgod løsning.

Vegard Winther

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 20. mars 2016, klokken 14:11
Funker bare for å vise fram slik det er nå.
Tar alt for lang tid å åpne appen, appen er treig, ustabilt og nøkkelen må man legge inni bilen for at den ikke skal klage på at man er for langt unna +++

Må få mulighet til å bruke nøkkelen slik som i USA skal det være noe poeng.

Satt nettopp og så en video på Youtube om Summon, og det er jo virkelig noe helt annet.
Hvorfor er funksjonen såpass innskrenket her i Europa? Hva skyldes dette egentlig?

JonErikN

Noen som vet om vi kan bruke Key fob i Norge nå?
P85D Ludicrous

Cirion

Sitat fra: JonErikN på torsdag 13. juli 2017, klokken 21:25
Noen som vet om vi kan bruke Key fob i Norge nå?
Ja det vet jeg, og nei det funker fortsatt ikke. Selv i ny fw i dag.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

snd

Noen som vet om hvilke(n) lov(er) som ikke tillater Summon med FOB i EU/Norge?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA