Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reststatus etter høy kjørelengde

Startet av Thomas N, tirsdag 19. april 2016, klokken 17:40

« forrige - neste »

Thomas N

Syns vi kan lage en egen tråd for summon (beta), da det helt sikkert er mange som har prøvd/skal prøve ut funksjonen på sin TMS.

Jeg for min del har forsøkt den i mange timer i kveld uten særlig hell. Det kommer sikkert ann på mange faktorer hvordan summon oppleves av den enkelte, men den er ikke spesielt glad i trange garasjer.

Min garasje er både kort og smal. Inngangen til garasjen er enda smalere enn selve plassen innenfor og dette medfører ett stort problem for summon funkjsonen. Den stopper i 9 av 10 tilfeller før den passerer inngangen helt. Dette medfører da at bilen selv tar ut speilene enten når den mener at den er ferdig med summon eller når summon feiler. Speilene tar da borti inngangen på garasjen!

Hvorfor må bilen selv ta ut speilene når den er ferdig med summon? Dette burde det jo være mulig å skru av...

Når jeg har forsøkt å justere antall cm klaring ved stopp i innstillingene på bilen, så stopper den ikke alltid med samme klaring. Jeg må stille min på 20 cm, som er det minste for at jeg skal få bilen langt nok inn i garasjen til at porten kan lukkes. Dette går da ikke særlig bra når bilen stopper 30 cm fra bakveggen...

Ett annet problem er at man ikke kan åpne garasjeporten med appen når bilen står tilkoblet lader. Dette burde vel også være noe man kan endre på?

Jeg mistet også ofte tilkoblingen til bilen, selvom jeg sto 40 cm fra den til enhver tid. Andre som har opplevd dette?

Og det virker som om appen ikke har en tilbakemelding om at summon er ferdig? Jeg får ivertfall ikke dette opp. Jeg må gjette meg til om bilen er ferdig eller ikke.

Så nok en gang, jeg håper dere andre er innstilt på å ha en egen tråd for summon.
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Guybrush

Dessverre mye av de samme erfaringene.

Jeg fikk aldri bilen til å gå noe særlig mer enn 10 cm fremover uten at den gikk i stop/cacnel/error av uviss grunn.
Prøvd å skru av wifi både på bil og telefon da området ligger helt i ytterkant av dekningen. Hjalp nada.
Etter ca 10 forsøk, frøs jeg nok, og kjørte bilen inn i garasjen selv...

Angående speila er det jo hårreisende at de går ut, med tanke på at det generelt er trangt der man parkerer, derav behov for Summon, og ingen sensorer på speilene...

Kvark

S85D

hemi

Min står nå parkert i GRISETRANG garasje (så smal at man må brette inn speilene) har kjørt den inn 2-3 ganger ut og inn med hell.

Hodetelefoner

Den lærer over tid. Elsker funksjonen! Fungerer perfekt. Nå må jeg lage en arm som kan putte i laderen!

Hodetelefoner

Lego mindstorm er der billigste for oss hobby folk :D

Thomas N

Sitat fra: hemi på onsdag 02. mars 2016, klokken 00:03
Min står nå parkert i GRISETRANG garasje (så smal at man må brette inn speilene) har kjørt den inn 2-3 ganger ut og inn med hell.
Jeg skal prøve litt til i dag. Skal ta noen bilder også. Min er særdeles trang og kort.
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Guybrush

Det står at Summon er for flat mark, jeg har litt helling inn mot garasjen. Kan det være grunnen til at bilen hele tiden kansellerer Summon? 

andreasmj

Deilig.
I dag var første dagen jeg kunne dra hjemmefra uten å kjøre ut bilen for samboer og barn. Vår garasje er 2,89 bred og 5,5 lang.
For oss er summon fantastisk (forutsatt at hun får det til i dag).
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Leo

Håper virkelig den lærer... Min ville inn inngangsdøra og ikke garasjedøra igår.. Måtte selv avbryte da det så ut til at bilen ville fortsette. Brukte summon på vei ut og på vei inn igjen begynte den plutselig å svinge..

Har også merket treghet på blinklys og streker til ryggekamera etter oppdatering, er det en plass å melde fra om det?

Hodetelefoner

Parker selv. La den kjøre ut. Stopper den. Så fortsett. Slik den lærer. Ta en resett av begge skjermer hvis noe er tregt

Cookie Monster

Prøvde litt mer idag og garasjeporten jeg har er nok i smalleste laget med sine 210-220. Så må nok sette inn en større port for selve garasjen er det god plass i :)
Har kun fått den til å kjøre inn og ut noen få ganger men da med flere stopp på veien. Ser ikke ut som den lærer heller, hvor har du den infoen fra KristofferH?

En annen ting jeg måtte var å skru av wifi i garasjen for bilen har så dårlige wifi antenne at den mister forbindelsen med en gang den er utenfor garasjen hos meg selv om mobilen har full dekning. Nesten så jeg lurer på om Tesla ikke har koblet til antennen eller at den er ødelagt.
2015 P85D

Leo

Sitat fra: KristofferH på onsdag 02. mars 2016, klokken 08:36
Parker selv. La den kjøre ut. Stopper den. Så fortsett. Slik den lærer. Ta en resett av begge skjermer hvis noe er tregt
Får prøve å lære den litt mer i dag. Parkerte den og gikk inn og så på TV etter nesten uhellet igår.. :P

Har prøvd resett, men det har ikke hjulpet. Merket ikke det med blinklysa før idag.

lunitiks

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 02. mars 2016, klokken 08:46
En annen ting jeg måtte var å skru av wifi i garasjen for bilen har så dårlige wifi antenne at den mister forbindelsen med en gang den er utenfor garasjen hos meg selv om mobilen har full dekning. Nesten så jeg lurer på om Tesla ikke har koblet til antennen eller at den er ødelagt.

På min p-plass er wifisignalet _akkurat_ nok til at bilen får 1 strek. Mobilen får bare 3G. Sliter med at mobilen har connection problems med bilen når jeg står der.

Stor og praktisk åpenbar svakhet ved Summon. Tror mange vil rapportere om samme.

EDIT: Inne i parkeringsgarasjen på jobb har jeg ikke nubbsjans å få kontakt med bilen via app. Armert betong overalt. Det merkelige er at både bil og mobil viser 3G med flere streker der inne...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA