Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reststatus etter høy kjørelengde

Startet av Thomas N, tirsdag 19. april 2016, klokken 17:40

« forrige - neste »

MeTesla

Funker  summon både på Apple og Android nå? Jeg ser ikke noen funksjoner for dette i min Android app.

satheesh.net

Sitat fra: MeTesla på søndag 20. mars 2016, klokken 10:03
Funker  summon både på Apple og Android nå? Jeg ser ikke noen funksjoner for dette i min Android app.

Har du oppdatert App'en på mobilen din??

MeTesla

Sitat fra: satheesh.net på søndag 20. mars 2016, klokken 10:17

Ikke mange dagene siden jeg fikk oppdatering til den. Har du Android?

MeTesla

Sitat fra: MeTesla på søndag 20. mars 2016, klokken 10:20
Sitat fra: satheesh.net på søndag 20. mars 2016, klokken 10:17

Ikke mange dagene siden jeg fikk oppdatering til den. Har du Android?

Magisk! Fikk det til nå!

LASOL

Jeg har prøvd den noen ganger men etter siste oppdatering av bilen som kom lørdag funker den ikke i det hele tatt selv om jeg står rett foran rett bak eller på siden av bilen. Blir bare masse feilmeldinger hver gang.. Så langt er den helt ubrukelig..
S 85d ap1 oktober 2015

VL

Hei!

Noen med litt summon erfaringer her?  :) ... Ville den klart å parkere seg selv i en garasje hvor porten er 2.5m brei eller vil dette bli problematisk med tanke på at bilen med speil er 2.19m brei... Har jo ikke mye klaring på hver av sidene da.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

SunSeeker

Summum er ganske enkelt ubrukelig slik den er nå.

Cookie Monster

Funker bare for å vise fram slik det er nå.
Tar alt for lang tid å åpne appen, appen er treig, ustabilt og nøkkelen må man legge inni bilen for at den ikke skal klage på at man er for langt unna +++

Må få mulighet til å bruke nøkkelen slik som i USA skal det være noe poeng.

2015 P85D

Lynet

Det burde vært mulighet for å starte summon på en enkel måte som ikke et barn greier, for så å kjøre med fob.
Telefon blir for dårlig rett og slett.

Men for å "skremme" noen som ikke kjenner til summon er det perfekt. Få vedkommende til å sette seg bak rattet og nyte skjerm osv og start summon og få bilen til å kjøre litt fremover og nyt synet av det forskremte ansiktet på personen bak rattet som ikke skjønner hva som skjer  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thomas N

Sitat fra: VL på søndag 20. mars 2016, klokken 13:29
Hei!

Noen med litt summon erfaringer her?  :) ... Ville den klart å parkere seg selv i en garasje hvor porten er 2.5m brei eller vil dette bli problematisk med tanke på at bilen med speil er 2.19m brei... Har jo ikke mye klaring på hver av sidene da.
Det klarer den :) men du gjør det på eget ansvar... min bil forsøkte å kjøre gjennom garasjeporten, uten å åpne den først...
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

mariowing

Sitat fra: VL på søndag 20. mars 2016, klokken 13:29
Ville den klart å parkere seg selv i en garasje hvor porten er 2.5m brei eller vil dette bli problematisk med tanke på at bilen med speil er 2.19m brei... Har jo ikke mye klaring på hver av sidene da.

Har 2,5 meter garasjeport selv så dette har jeg erfaring med. Det går helt fint, den legger inn speilene når du bruker summon. 

Problemet er som andre har vært inne på at app'en er for treg og ustabil. Kommunikasjon mellom bilen og app'en burde trolig gått på bluetooth og ikke via internett så hadde det kanskje fungert bedre. Eventuelt så er serverne til Tesla alvorlig overbelastet. Har satt opp eget aksesspunkt i garasjen for å være sikker på at det ikke er nettet der som gjør at summon er utrolig ustabilt uten at det hjalp noe særlig. Så da holder jeg en finger på Teslas servere.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Wattson

Takk summon. Hadde en virkelig fin opplevelse med summon her om dagen. Hadde parkert med snuten inn i en "trang" plass mellom to biler, slik at jeg måtte åle meg forsiktig ut. Da jeg skulle hente bilen hadde ny bil parkert ved siden parkert så nærme at jeg ikke kunne komme inn uten å krabbe gjennom bakluka. Istede brukte jeg summon til å rygge ut - virket helt perfekt.
Opplever appen(apple) veldig stabil i motsetning til mange andre her.
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Grolub

Jeg har også bare gode erfaringer med Summon. Hver gang jeg har brukt appen har den fungert uten problem. Bilen kjører så lenge jeg holder fingern på skjermen og stopper i det jeg tar fingeren bort. Morro! og faktisk kanskje nyttig? :)
Tesla Model X 60D 2017
Tesla Model S P85 2015 SOLGT
E-Golf 2015 SOLGT

mj

Har testet det for første gang i kveld. Bilen kjører nå frem og tilbake men den aner jo ikke hvor i verden den er. Kjører skjevt ut, nesten i veggen og stopper oppi en busk som står i potte. Har fritt leide bakover og ca 2 m klaring på andre siden. Inn i garasjen igjen legger den seg nesten inn mot den andre bilen og over 1 m klaring mot vegg.
En gang stoppet den uten å være helt inne i garasjen og begynte å lukke porten som da ville truffet bilen om jeg ikke hadde stoppet den  :o

Så min konklusjon er at funksjonen ikke er brukenes til det den er tiltenkt men som kanskje kan redde deg hvis man skulle bli parkert inne slik at man ikke kan åpne døren for å komme inn i bilen
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

RAW

Har testet litt i min svært trange garasje. Det virker ikke som det bekymrer bilen noe at det er trangt, men det er en liten kant ved inngangen som den må kjøre over. Dette gjør bilen nervøs og den avbryter. Har bare fått den til å kjøre helt inn 1 gang, alle andre forsøk stopper den. Får da melding om error og at jeg har mistet kontakt. Tror denne feilmeldingen ikke har noe med at kontakten egentlig bryter men at bilen selv avbryter. Rygger for øvrig ut uten problemer hver eneste gang. I morgen skal jeg forsøke litt mer og kanskje prøve å rygge den inn. Kan hende det løser det.
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA