Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reststatus etter høy kjørelengde

Startet av Thomas N, tirsdag 19. april 2016, klokken 17:40

« forrige - neste »

hemi

Sitat fra: Thomas N på onsdag 02. mars 2016, klokken 15:53
Sitat fra: tonl på onsdag 02. mars 2016, klokken 12:06
Leser det er en del som klager på speil som automatisk går ut igjen. Workaround: deaktivere "auto-fold" speilene. Manuelt klappene inn speilene før man bruker summon.
Autofold er av.. Bilen smeller allikevel ut speilene ved feil eller endt Summon.

hmm ikke min? må trippelsjekke nå

SunSeeker

Min erfaring! Funker dårlig. Jeg må stå klin inntil bilen, helst foran. Første gangen gikk det noen lunde, men nå er den vrang. Vi snakker flat open parkeringsplass. Hører bare varseltonene innvendig.

Thomas N

Nå gadd ikke bilen lukke opp porten først, så det resulterte i at fronten dyttet borti porten... Nok for i dag
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Muffinman

Cookie Monster

Alpha ;D Nå har autopilot fungert veldig bra selv om det er i beta. Inntrykket jeg sitter igjen med av summon er at det er ikke trygt å bruke i garasjen enda, siden man kan få små skader på bilen pga feil. Funker fint på en åpen plass for å vise fram, ikke stort mer i nåværende form.
Må jo også stå nesten inni bilen eller så klager den på at nøkkelen er for langt unna.

Håper vi får slik det er i Usa og at de forbedrer en god del på dette framover :)

Noen som har troa på at det blir slik som reklamert på nettsiden før? Vi har enda ikke fått mulighet til å sette på varmeapparatet til en bestemt tid/dato  :P

2015 P85D

Lynet

Testet når jeg satt i bilen, fikk også da beskjed om at jeg var for langt fra bilen!
Men jeg har for mye bakke ned til garasjen så den avbryter på tur inn. Men å kjøre ut greide den :-)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thomas N

Jeg har meldt inn mine synspunkter til tesla, håper det kommer noen forbedringer/endringer etterhvert.

Fikk også beskjed om at jeg var for langt unna bilen med fob. Satt jo tross alt inni bilen :)
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

hemi

Min stoppet halveis inne i dag :p

Der stod vi og kranglet 5min før jeg fikk rygget den ut, den retta opp og ville inn ;) Brrr i snøstormen

Cox

Mulighet for summon vha fob er nå fjernet i US tilsynelatende pga risiko for påkjørsel:

http://www.teslarati.com/tesla-autopilot-summon-vs-small-child/

Her gjelder også smartphone og innenfor 10 fot nå.
85d, reg 8/3-16
Tidligere: E-Golf, registrert 20/10-14
Tidligere: I-Miev registrert 18/2-11.

joda

Det er nok ikke korrekt..

Endringen som er gjort er at man nå Default må benytte "hold inne tasten" i app eller på keyfob, men man kan disable dette via menyen i bilen og gå tilbake til "slik det opprinnelig ble lansert".

Ligger også dokumentert i release notes for 7.1 på MyTesla siden din. ;)
(ser de har fjernet EU dokumentet her nå, bare US dokumentet som ligger igjen på siden nå...)

TMS 85D

ELTesla

Vil det si at vi også kan bruke fob``?

joda

Nei, det tror jeg ikke. Er nok bare US biler som har denne funksjonaliteten.

Biler utenfor US har ikke valget om å gå over i den "opprinnelige" modusen. (i følge release notes dok.)

Men har dessverre ikke fått testet dette selv enda, da bilen fortsatt (mot uke 3 nå) står på parkeringsplassen hos Tesla i Bergen. (med en ventende SW update) :(
TMS 85D

Hyperstress

Det er ingen valg i summonmenyen angående bruk av FOB. Om en kan bruke funksjonen med FOB så hadde det vært bra, men en ustabil app-variant blir mer stress en funksjonelt for min del. Da er det enklere å klatre ut bakluka.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

P85D_BC_TORQ

Prøvde akkurat og bruke summon med Key FOB.
Det funket desverre ikke. Er nok disablet for modeller utenfor USA inntil videre..
Står også i release note at funksjonen krever app for å fungere.

Merkelig løsning spør du meg, da det går mye raskere å bruke FOB.
Isteden må vi logge på appen som i utgangspunktet er veldig treig, selv ved gode dekningsforhold.
P85D - Metallic Grå - Tech - Premium - Vinterpakke - Beige Next-Gen - Pano - 21" Turbin - Luftfjæring
Confirmed: 18.3.2015
In production: 17.4.2015
Transit: 22.4.2015
Delivered: 22.6.2015

vnm

Eneste argumentet jeg kan tenke meg (for å ikke tillate summon med FOB) er at det vil være veldig lett for f. eks. et barn å sette bilen i bevegelse.

Når det kreves FOB + ganske bevisst bruk av app, skal det mye mer til at det blir missbruk. Sendt egentlig, for funksjonen er ganske uinteressant som det et nå.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA