Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reststatus etter høy kjørelengde

Startet av Thomas N, tirsdag 19. april 2016, klokken 17:40

« forrige - neste »

Thomas N

Sitat fra: KristofferH på onsdag 02. mars 2016, klokken 08:36
Parker selv. La den kjøre ut. Stopper den. Så fortsett. Slik den lærer. Ta en resett av begge skjermer hvis noe er tregt
Hvis jeg kjører inn selv og lar den kjøre ut, så blir det katastrofe. Jeg kommer nemlig ikke ut av bilen hvis jeg parkerer slik at bilen kan kjøre ut selv. Jeg må parkere inntil høyre vegg for å få opp døra.
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

petersv

Dere får melde inn at en læringsmodus burde komme. Noe ala:

1. Sett bilen i summon læringsmodus
2. Kjør bilen inn i garasjen slik som du ønsker den skal gjøre det.
3. Stopp og bekreft fullført parkering
4. Gjør det samme for å kjøre ut (kanskje unødvendig med mindre du liker at bilen skal gjøre noe annerledes på returen.)

Rent programmatisk er dette den desidert beste og tryggeste måten å lære bilen på, gitt at man ikke vranglærer den.

OleJA

Sitat fra: Thomas N på onsdag 02. mars 2016, klokken 09:14
Parker selv. La den kjøre ut. Stopper den. Så fortsett. Slik den lærer. Ta en resett av begge skjermer hvis noe er tregt
Hvis jeg kjører inn selv og lar den kjøre ut, så blir det katastrofe. Jeg kommer nemlig ikke ut av bilen hvis jeg parkerer slik at bilen kan kjøre ut selv. Jeg må parkere inntil høyre vegg for å få opp døra.
Du kan vel bare være passasjer i bilen mens den kjører ut selv?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

TorAtle

Husk å stryk bilen kjærlig over panseret og gi den en godbit når den får det til. Belønning og motivasjon. Kjent læringsteknikk. 
2014 BMW i3

Cookie Monster

Sitat fra: lunitiks på onsdag 02. mars 2016, klokken 09:07
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 02. mars 2016, klokken 08:46
En annen ting jeg måtte var å skru av wifi i garasjen for bilen har så dårlige wifi antenne at den mister forbindelsen med en gang den er utenfor garasjen hos meg selv om mobilen har full dekning. Nesten så jeg lurer på om Tesla ikke har koblet til antennen eller at den er ødelagt.

På min p-plass er wifisignalet _akkurat_ nok til at bilen får 1 strek. Mobilen får bare 3G. Sliter med at mobilen har connection problems med bilen når jeg står der.

Stor og praktisk åpenbar svakhet ved Summon. Tror mange vil rapportere om samme.

EDIT: Inne i parkeringsgarasjen på jobb har jeg ikke nubbsjans å få kontakt med bilen via app. Armert betong overalt. Det merkelige er at både bil og mobil viser 3G med flere streker der inne...

Hadde man bare kunne bruke nøkkelen hadde ikke det vært noe problem med dekning i parkeringshus. Appen er treg og det værste ustabil til tider og veldig sær på dekningen.
2015 P85D

Muffinman

Sitat fra: TorAtle på onsdag 02. mars 2016, klokken 09:28
Husk å stryk bilen kjærlig over panseret og gi den en godbit når den får det til. Belønning og motivasjon. Kjent læringsteknikk.
Klassisk betinging. Må bare like det.

hemi

Rygget ut bilen i dag via summon, var episk.

Når skjermene passerer de smale punktene går den supersakte, og stoppet vel tidvis opp i ca halvsekund før den fortsatte.

Thor2014

Sitat fra: OleJA på onsdag 02. mars 2016, klokken 09:26
Da er vel hele poenget borte?

tonl

Leser det er en del som klager på speil som automatisk går ut igjen. Workaround: deaktivere "auto-fold" speilene. Manuelt klappene inn speilene før man bruker summon.

OleJA

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 02. mars 2016, klokken 10:56
Sitat fra: OleJA på onsdag 02. mars 2016, klokken 09:26
Da er vel hele poenget borte?
Nei, det er snakk om å 'lære opp bilen' til å parkere selv. Når den er utlært klarer den det forhåpentligvis på egen hånd.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

hemi

Jeg har IKKE autofold på speil

Når jeg velger summon, autofolder den speilene, den folder de IKKE ut når den er parkert i garasjen, og de er fortsatt klappa inn når bilen er rygga ut, derimot når JEG setter meg i bilen og trykker foten på bremsen, vipper de seg ut! :)

Virker snus

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Sandvika

Sitat fra: tonl på onsdag 02. mars 2016, klokken 12:06
Leser det er en del som klager på speil som automatisk går ut igjen. Workaround: deaktivere "auto-fold" speilene. Manuelt klappene inn speilene før man bruker summon.
Speilene klapper inn selv om autofold står deaktivert, om man må inn på siden av bilen for klappe inn manuelt så er jo 99,9% av hensikten med summon borte.

Thomas N

Sitat fra: tonl på onsdag 02. mars 2016, klokken 12:06
Autofold er av.. Bilen smeller allikevel ut speilene ved feil eller endt Summon.
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Thomas N

Her ser dere klaring bak og forran ferdig parkert.
Siste bilde er klaring ved inngangen til garasjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA