Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Facelift - hva består den egentlig av?

Startet av Herbie, tirsdag 19. april 2016, klokken 09:50

« forrige - neste »

e-curious

Jeg også lane-assist. Jeg angrer ikke at jeg valgte det, og har det på hele tiden.   Normalt så merker jeg det som en behagelig sporing/drag, men som ikke forstyrrer styring eller kjøring.   For å teste systemet har jeg av og til sluppet rattet når det er trygt (men holdt hendene i beredskap 2mm over).  Som oftest styrer den noenlunde som ønskelig, men ikke alltid. Uansett så går det bare 12 sekunder før du får varsel om å gripe rattet i form av et pling om at holder på å kjøre utfor.  Konklusjonen min er at det er et verdifullt sikkerhetsutstyr som i mange tilfeller kan berge liv, men som man ikke skal stole på alltid i alle tilfeller vil slå inn pga begrensninger i systemet.   Det står også i manualen situasjoner der VW anbefaler å slå det av. 

Filskifte varsler/lane-assist er anbefalt utstyr av NAF

Råde

Etter å ha prøvd lane assist i ny Mercedes (Distronic Plus) så er vil jeg betegne VW sin løsning i golf 7 som rudimentær. Den er altfor grov og uharmonisk. MB (og sikkert andre, feks tesla som har MB teknologi) har så gode systemer at å slippe rattet er intet problem.

Systemet prøvde jeg på GLC og var mer uthvilt etter 10mil enn før. Behagelig ACC og lane assist hadde delvist skylden.
e-Golf | X75D

Herbie

Bruker noen adaptiv Lane assist? Testet den innstillingen litt, men syns den ble alt for ivrig med å stille inn bilen i svinger og liknende. Ellers så har jeg blitt veldig glad i funksjonen, da den passer perfekt med en litt henslengt grep om rattet

gamer73

Jeg har ikke lane assist i golfen....jeg skulel spare penger og hadde lest at den ikke var kongebra...MEN..det er noe jeg VIL ha i fremtiden når dem har fått kjørt seg inn og den fungerer perfekt:)

Thorbjørn Hellehaven

Jeg har oppleved at bilen bremser, i samme øyeblikk som jeg hadde holder på å flytte foten for å bremse selv.
Da var årsaken at trafikken forran plutselig reduserte farten fra ca70 til 30.

Noen andre ganger har det kommet en stor rød varselalarm, fordi bilen forran må bremser, mens veien blir bredere og jeg skal en annen retning, og kan pasere der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA