Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Ny bil." Når produsert?

Startet av torkil, mandag 18. april 2016, klokken 19:17

« forrige - neste »

ELTesla

Blir vel mange som må hjem og diskutere med finansministeren i helga  :-*

Jeg er en av de...

Silkefot

Overrasker meg litt at 70D bare har 70km mindre rekkevidde, er det så liten forskjell på S også?
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Cookie Monster

Det jeg og Sigurdi her på forumet har lest ut via Can bus er at 70 pakken er 72.5 kWh. 85 er 82 kWh.
90 er ca 85-86. Har ikke fått lest den ut enda så er ikke 100% sikker på 90 pakken.

Men forklaringen ligger nok der at 90 pakken ikke er 90 kWh og 70 er mer ;)
2015 P85D

petersv

Hmmm... 909k blir litt mye, 90D vinter, autopilot, lakk, 7 seter og hengerfeste.

Blir vel å vente på 70D.

Undertegnede

Litt morsomt å få invitasjon til å konfigurere model x dagen etter jeg sa opp reservasjonen :) Var nok det som var utslaget så dere kan takke meg dere som har ventet lenge  ;D

Ble uansett for dyrt for meg :) Rå bil da

sigurdi

Sitter også med mulighet å konfigurerer to biler, men tror de får være slik i noen måneder så får vi se hva fremtiden bringer.

Bestille i dag er helt uaktuellt, hadde jeg ikke fått en 70D i Desember hadde det nok vært litt annerledes.

Men selge reservasjonene er totalt uaktuellt, anbefaler de som ønsker en signatur eller vanlig reserasjon å ringe Tesla, er nok mange tilgjengelig.

Tidlig reservasjons nummer har ingen praktisk med kø ordningen som Tesla kjører nå.
Flaks med konfigurasjon slik at du har lik som flest mulig andre betyr nok at den blir produsert i første batch.

Signatur viste seg igjen å være et katastrofe med tanke på pris/levering osv, siden man nå i dag 3 år etter at mange har resvert kan ringe Tesla og få med samme fordeler som har vist seg å være singatur på blinklysene og eventuelt signatur rød.
Kan bekrefte at Tesla opererer med rett rundt 3% effektiv rente, svært gode lånebetingesler om man har 30% egenkapital.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

satheesh.net

Til informasjon angående felgvalg og hengervekt:

Alle biler vil bli registrert med 20" i vognkortet for maksimal last, uavhengig om bilen bestilles og leveres med 22" eller 20".

Dette er godt nytt for de som har Signatur, da prisene for 20" og 22" er identiske.

Havebigfun

pwb

Sitat fra: satheesh.net på fredag 04. mars 2016, klokken 17:25
Til informasjon angående felgvalg og hengervekt:

Alle biler vil bli registrert med 20" i vognkortet for maksimal last, uavhengig om bilen bestilles og leveres med 22" eller 20".

Dette er godt nytt for de som har Signatur, da prisene for 20" og 22" er identiske.

Er ikke dette svindel? Normale biler som leveres med større/bredere hjul får jo mer avgifter grunnet høyere utslipp.

sveih

Kan det stemme at aktiv spoiler krever Performance? Eller kan det være konfiguratoren som ikke er riktig satt op...? Skulle gjerne maksimert rekkevidden med en 90D, Sig blir nok for dyr.

Hennigway

Konfigurering åpnet???
Logger meg inn på Tesla, men kommer ikke inn på designstudio eller konfigurering på X
noen triks?

Terhar

Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

Havebigfun

Blip

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Epleskreller

Sitat fra: Blip på fredag 04. mars 2016, klokken 20:53
Er 80km/h-lader kun tilgjengelig for sig.?

Sitat fra: Epleskreller på fredag 04. mars 2016, klokken 12:45
Sitat fra: vlad.trotsenko på tirsdag 01. mars 2016, klokken 14:15
(...)
Upgrade charge 80 km per hour:       +12900,- NOK
(...)

Oppgradert lader var et skjult valg i USA. Du må trolig ringe den for å få lagt det til. Hvorfor de velger en slik løsning vet jeg ikke..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA