Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Ny bil." Når produsert?

Startet av torkil, mandag 18. april 2016, klokken 19:17

« forrige - neste »

ELTesla

De gjør nok ikke noen voldsomme tiltak for å få opp volumet i Norge, som selv med våre fritak blir små sammenlignet med andre nasjoner.

Øyvind.h

#16
Er nok svært mange som ramler av med disse prisene ja. Når en fullutstyrt 90D bikker millionen sier det seg selv at markedet blir svært lite sammenlignet med når man kunne forvente å få den samme bilen til rundt 650-700".
X70D er ikke aktuell, for den vil ha en del kortere rekkevidde enn S70D. Da blir den ikke fleksibel nok til langturer.

Jeg så denne komme, og selv om jeg har råd til å betale en mill for den så synes jeg ikke den er verd det. Dessverre. Men gleder meg på andres vegne. Det blir veldig gøy å se nordmenn få sine biler, legge ut bilder, dele erfaringer osv :) Spesielt vinter-erfaringer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Nordtroms

Til dere som velger 22" felger. Jeg mener å ha sett at tilhengervekten blir redusert med disse. Kanskje noe å være oppmerksom på.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

BmwTesla

Noen som vil/kan ta seg bryet med å lage en "avstemming" om hva man gjør/har gjort med sin sig. reservasjon, aktuelt nå etter at priser/kurs er kommet frem i dagen......
I den forbindelse, noen som har formening om hvor mange Sig res. det VAR i Norge før personer begynte å kansellere (ca 500 tot for Europa?)
Sikkert mange som ikke ta seg bryet med å svare en slik "anonym" besvarelse men dog interresant!
Personlig, så tror jeg mange er "skuffet" over høy pris og lite "rabatt"/rente på de 240000,- som gjerne har vært låst i 3 år. Tror da "mange" kansellerer.
Meninger folkens ?..:

samotholt

S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

samotholt

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 01. mars 2016, klokken 20:07
Er nok svært mange som ramler av med disse prisene ja. Når en fullutstyrt 90D bikker millionen sier det seg selv at markedet blir svært lite sammenlignet med når man kunne forvente å få den samme bilen til rundt 650-700".
X70D er ikke aktuell, for den vil ha en del kortere rekkevidde enn S70D. Da blir den ikke fleksibel nok til langturer.

Jeg så denne komme, og selv om jeg har råd til å betale en mill for den så synes jeg ikke den er verd det. Dessverre. Men gleder meg på andres vegne. Det blir veldig gøy å se nordmenn få sine biler, legge ut bilder, dele erfaringer osv :) Spesielt vinter-erfaringer.

100% enig.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Muffinman

Ser at designstudio faker retningsbestemte turbinfelger i designstudio for Model X, akkurat slik som de gjør for Model S. Hvorfor avbilder de ikke bare varen de selger?

Dexter

satan for noen priser, kommer de til å selge noen av disse i norge?

tror det blir svært få. er det samme kvalitet som s så huff.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Dexter på torsdag 03. mars 2016, klokken 12:32
satan for noen priser, kommer de til å selge noen av disse i norge?

tror det blir svært få. er det samme kvalitet som s så huff.

Det er klart at når konkurrentene kommer på banen så vil Tesla miste mange kunder. Tipper Tesla Model X kun blir for de aller rikeste som kjøper på gøy.

Snart kommer Audi, BMW....og Opel på banen. Her f.eks. Opel med 60kW-timer til mellom 3-400.000, som kommer i butikken i 2017. Den kommer til å selge som hakka møkk, hvis det fremdeles selger meget bra.
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/opel-revolusjon-lanserer-neste-generasjon-elbil-til-hoesten/a/23614500/
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Bjoris

Ampera-e tar neppe en eneste kunde fra Model X, de som kun jakter rekkevidde vs pris vil uansett velge den rimeligere S.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

ELTesla


Øyvind.h

Da fikk jeg også konfigurerings-mail. Artig at den allerede er åpen for generell produksjon :D
Skal leke litt med konfiguratoren.

Kutter jeg til beinet ender jeg på 905.000,- uten vinterhjul. Hmmmm.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ELTesla

Ikke mulig å spekke 70D enda.

Mulig å spekke fra mid 2016.

5 seter mulig.

Øyvind.h

Er det lov å håpe på konvensjonelle håndtak foran om man ikke går for interiørpakken med automatisk åpning av dør? Eller blir det da likt som på Model S, med håndtak som sklir ut?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Kan noen legge ut priser? F.eks. basispris og full pakke (inkl. ludde)? :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA