Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nytt 40+ kWh batteri?

Startet av Linda Olsen, mandag 18. april 2016, klokken 14:22

« forrige - neste »

Griffel

Når jeg foreslo å tipse, er det fordi elektrikker kanskje ikke vet om dette så nye produktet. Generelt må elektrikker skaffe vern han er komfortabel med. Kjøpe vern er ikke enkelt, lett å ta feil av 1+N og 2 polet, elektrikker må i tillegg til merkestrøm In, som er temlig rett fram, også vurdere I2 og I5 i forhold til kabelforlegging og kortsluttningsytelse.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

GOLF-raider

Sitat fra: Johnny på torsdag 03. mars 2016, klokken 10:46
Jeg kjører forbi lokalene til Scandinavian Electric hver dag. Har ofte lurt på hva de holder på med. Nå vet jeg det :)
«Scandinavian Electric AS»: 
http://scel.no/produkter/ladeutstyr_for_el_biler/
Jfr. Exelence in Electric: Nikola Tesla:
https://no.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla
ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Elmo

#62
Sitat fra: Johnny på torsdag 03. mars 2016, klokken 10:46
Jeg kjører forbi lokalene til Scandinavian Electric hver dag. Har ofte lurt på hva de holder på med. Nå vet jeg det :)

Det de holder på med grenser jo til lureri.
Selger en stikkontakt med måler og jordfeilbryter og innbiller uvitende elbilister at det er ladestasjon  >:( >:( :-[
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Johnny

Kansje dette produktet er god markedstilpasning. Folk flest kan ikke begripe hva de skal med mode 3, og da er dette et flott produkt ;D
TMS og eGolf.

elektrolux

Ikke til den prisen. Du får en ekte ladestasjon for mindre. ;)

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

GOLF-raider

#65
Jeg tror at mange vil være tjent med å montere en blå CEE industrikontakt på veggen hjemme (16 Amp. kurs)
og kjøpe Volvo sin ladekabel: [partnr. VO-31407095] og la den være hjemme som fast ladestasjon:
CEE-kontakt (Mode 2), Bilde: 3:
http://accessories.volvocars.com/no-no/V60/Accessories/Document/VCC-491727/2016/all/all/all
Jeg spurte prisen hos lokal Volvoforhandler i Norge som ville ha ca. 4000 kroner for den;
4½ mtr. kabel / CEE > type 2)
Skall du til Sverige så koster den 3.500 Sv.kr:
http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo/xc90-2016/tech-sound/laddkabel-4-5-meter-max-16-a-1
Reiser du til Tyskland (pris=?) så kan du bruke denne linken:
http://accessories.volvocars.com/de-at/XC90(16-)/Accessories/Document/VCC-491527/2016
ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Griffel

#66
Sitat fra: GOLF-raider på søndag 10. juli 2016, klokken 23:44
Jeg tror at mange vil være tjent med å montere en blå CEE industrikontakt på veggen hjemme (16 Amp. kurs) og kjøpe Volvo sin ladekabel partnr.VO-31407095 og la den være hjemme som fast ladestasjon
Hvorfor velge gårsdagens løsning, når en kan få en fast ladestasjon til omtrent samme pris?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

Sitat fra: Johnny på søndag 10. juli 2016, klokken 23:19
Kansje dette produktet er god markedstilpasning. Folk flest kan ikke begripe hva de skal med mode 3, og da er dette et flott produkt ;D
At det går å omtale dette produktet på denne måten. >:(  :'(

Jeg går ut fra at det var ironisk ment og derfor  ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Sitat fra: GOLF-raider på søndag 10. juli 2016, klokken 23:44
Jeg tror at mange vil være tjent med å montere en blå CEE industrikontakt på veggen hjemme (16 Amp. kurs) og
kjøpe Volvo sin ladekabel partnr.VO-31407095 og la den være hjemme som fast ladestasjon:
CEE-kontakt (Mode 2),

Hvorfor betale for mye. Siemens sin usedvanlig pris gunstige ladekabel fås enda rimeligere hos flere av oss som har spesialisert oss på ladeutstyr. Vi har f.eks lagt oss under Volvo sin pris.

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/siemens-6-8-10-13a-ladekabel-schuko-til-type?tm=ladekabler

Ellers forstår jeg hva Johnny mener med marked tilpasning, men det var neppe slik tilpasning DSB hadde håpet på. Her er jeg enig med Elmo at det grenser mot svindel. Kunden forsøker å følge regelverk, men ender opp med noe helt annet enn reglene legger opp til.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

GOLF-raider

#69
Sitat fra: elektrolux på mandag 11. juli 2016, klokken 07:10
Sitat fra: GOLF-raider på søndag 10. juli 2016, klokken 23:44
Jeg tror at mange vil være tjent med å montere en blå CEE industrikontakt på veggen hjemme (16 Amp. kurs) og
kjøpe Volvo sin ladekabel partnr.VO-31407095 og la den være hjemme som fast ladestasjon:
CEE-kontakt (Mode 2),

Siemens ladekabel som «electrolux» foreslår er med schuckokontakt og matcher ikke Volvo sin m/CEE.
http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/siemens-6-8-10-13a-ladekabel-schuko-til-type?tm=ladekabler
«Nofuel» har en Siemens-kabel med CEE: Den er alt for lang (8 mtr) og koster 700 kr mere enn Volvo sin.
http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-portabel-16a-lader#product
Jeg er ikke i tvil om at Volvo sin kabel er best; særlig hvis du kjøper den i Sverige til 3.500 Sv.kr:
http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo/xc90-2016/tech-sound/laddkabel-4-5-meter-max-16-a-1
Artikelnummer: VO 31407095_XC90
ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

elektrolux

Ikke helt lik Volvo sin, men en kan vel ikke klage på lengre kabel og lavere pris?

Linket til Schuko versjonen, men derfra er det bare et tastetrykk til Cee versjonen:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/siemens-6-8-10-13-16a-ladekabel-cee-til-type?tm=ladekabler
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Beckern

Det er jo litt kostelig at dere begge linker til forskjellige avarter av samme produkt.
Mennekes lager denne med 5 og 8 m kabel og Schuco og CEE kontakt.
Totalt får man da 4 varianter. Volvo har dem alle, Siemens har dem sikkert også.

Elektrolux: Bør denne sikres med 20A?
og kables med 4mm2?

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

#73
Sitat fra: Beckern på mandag 01. august 2016, klokken 09:19
Elektrolux: Bør denne sikres med 20A?
og kables med 4mm2?
Enkelte ting kan tydelig vis ikke gjentas ofte nok.

Setter du opp en 16A CEE stikkontakt kan denne maksimalt sikres  16A.
Setter du opp en 16A schuko beregnet for elbillader kan denne sikres maksimalt 10A.
4mm2 er ofte nødvendig også for 16A kurser.

En fastmontert ladestasjon (ladeboks eller det som feilaktig kalles hjemmelader) 16A kan sikres 20A (også på 4mm2).

Kurs til stikkontakter beregnet for lading av elbil skal i tillegg ha B-jorfeilbryter. Enkelte ladebokser for fast montasje har innebygget DC-vern slik at B-Jordfeilbryter ikke kreves.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Beckern

Sitat fra: Griffel på mandag 01. august 2016, klokken 09:37
Sitat fra: Beckern på mandag 01. august 2016, klokken 09:19
Elektrolux: Bør denne sikres med 20A?
og kables med 4mm2?
Enkelte ting kan tydelig vis ikke gjentas ofte nok.

Setter du opp en 16A CEE stikkontakt kan denne maksimalt sikres  16A.
Setter du opp en 16A schuko beregnet for elbillader kan denne sikres maksimalt 10A.
4mm2 er ofte nødvendig også for 16A kurser.

En fastmontert ladestasjon (ladeboks eller det som feilaktig kalles hjemmelader) 16A kan sikres 20A (også på 4mm2).

Kurs til stikkontakter beregnet for lading av elbil skal i tillegg ha B-jorfeilbryter. Enkelte ladebokser for fast montasje har innebygget DC-vern slik at B-Jordfeilbryter ikke kreves.
Hva er grunnen til at 16A CEE sikres med max 16A mens ladestasjon skal ha 20A?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA