Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er inkludert i Nissan sine leveringsomkostninger?

Startet av Flyvern, søndag 17. april 2016, klokken 18:54

« forrige - neste »

F_P

Vet ikke verdien på de originale, men jeg vil tippe +/- 6000K siden de matcher godt med Rigid og andre LED-lys som oftest befinner seg rundt 6000K
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

pwb

Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. mars 2016, klokken 13:02
Dette var helt bevisst da lavere verdi gir høyere lysutbytte, og varmere lys fungerer bedre på våt vei i stupmørket enn hvitere lys.

Dæven Muffinman, DER er vi enig. Har selv fult LED lys på en bil og lyset er ellendig nettopp pga. det der. Men alle skryter av at LED lys er så forbanna bra, men takk Muffinman, nå kan jeg si at flere er enige med meg at hvite skarpe lys er ellendig når man egentlig trenger lys mest (når det er mørkt og vått ute). Alle (da nesten alle) sier at mest mulig hvitt lys er det beste for øyet og vil gi best lys under ALLE forhold, men der tar de da altså feil mener jeg. Alle som har spurt meg om hvordan lysa er på bilen siden det jo ikke er så veldig vanlig med fult LED lys i dag (enda) så har jeg fortalt dem hvor ellendige de er og at man ikke bør kjøpe en bil med slike lys da det ikke er bra nok.

Cookie Monster

Ja hvitere lys lyser dårligere på våte veier selv om lyset er kraftigere. Rundt 4200-4500K er de fleste biler med xenon usyrt med originalt siden det gir best kompromiss mellom hvitt lys og bra lys på våte veier.

Osram har D8S pærene i 4200K eller 5000K

Men synes selv D3S Phillips Xtreme Vision som jeg har nå lyser hvitere enn de originale jeg tok ut. Har Tesla forskjellige typer pærer at noen har 4200K og andre 5000K eller blir xenon pærene litt hvitere med tiden? Vet de blir gulaktig når de synger på siste verset men mener å ha lest noe om at de bruker noen timer før de lyser slik de skal.

Finner ingen D8S pærer som bare Osram lager som er i nærheten av 6000k. Osram sine Cool Blue pærer er 5500K

Uansett er tidligere erfaring at Philips sine Extreme Vision Xenon pærer lyser en god del bedre enn vanlige Philips Xenstart feks.
2015 P85D

kvkleppe

Fikk nå bekreftet fra Grorud servicesenter at det er 5.år / 100.000 km garanti på xenon pærene.
Fikk time allerede i morgen tidlig så tommel opp til de, og tommel ned for skøyen og rud som begge opplyste at det måtte jeg betale selv...

rsomby

Sitat fra: kvkleppe på torsdag 03. mars 2016, klokken 13:56
Fikk nå bekreftet fra Grorud servicesenter at det er 5.år / 100.000 km garanti på xenon pærene.
Fikk time allerede i morgen tidlig så tommel opp til de, og tommel ned for skøyen og rud som begge opplyste at det måtte jeg betale selv...

Det er ikke unikt for Tesla at de kommer med sprikende informasjon. Jeg sjekket litt priser på 1års service på vår MB Electric og ved Bertel O Steen Minde (bergen sentrum) kostet den 3900, og BOS Åsane (Bergen nord) kostet den 1100.

Ggenerelt så er jeg ikke imponert over sånt, spesielt hos Tesla som er relativt nye og bygd opp fra scratch. De burde klare å være mer samstemte.

RonnyØ

Noen enkle tips til sterkere/bedre lyspærer uten å bytte ballaster?
Husqvarna Automower 320

Jan Henrik

Sitat fra: kvkleppe på torsdag 03. mars 2016, klokken 13:56
Forbrukerrådet har bl.a. sjekket dette med lyspærer! Sjekk vedlegg!

Jeg fikk tilogmed byttet xenonpære i ekstralys, som var montert av Sulland/Møller (Tromsø), hos nettopp de på garanti! Var aldri noe tull med de. Ulyd i understell... gåen/slitt ditten og datten... vi skifter på garantien!

Harila (Toyota) derimot... ulyd i understell... vi kan ikke høre noe som helst unormalt! Ikke før jeg tok med en mekaniker på kjøretur, hørte han ulyden og visste samtidig nøyaktig hva det var!?! Kom med en unskyldning på at dem hadde heist opp bilen i jekkfestene (altså hjulene henger), da fant han ikke slakk i foringene. Men når han heiste opp bilen på hjulene, var det slakk i foringene (indre stabstagforing). Toyota kvalitet my a**!
Nå er garantien gått ut, lurer på om de hører ulyder nå... For jeg har fortsatt klakking i rattet, som har vært der siden 80.000km... (noen som tipper på "raklestaget"..??)
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

petersv

Balrog

Halogenpærene mine døde med 3 ukers mellomrom. Helvetes drittjobb å lirke ut plastpluggene (lirke ut "innmaten" av dem først) i innerskjermene, så man bruker fort 60-90 minutter på en sånn jobb første gang. Jeg monterte LED-pærer (ebay), som ser riktig så bra ut og bilen synes fra vesentlig lengre avstand, MEN det blåhvite lyest strøs i alle retninger, så jeg er IKKE fornøyd med opplysningen av veien foran, som er det viktigste. Skulle jeg ha gjort dette på nytt igjen hadde jeg verken putta inn Xenon eller LED, men gått for de mest lysintensive halogenpærene som koster litt mer enn vanlige pærer, men faktisk gir tilsvarende Xenon i lysutbytte uten å gjøre bilen ulovlig og langt billigere.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

TW838

Noen som vet hvor man får tak i passende halogenpære for Tesla? Har Biltema slike? Hva er betegnelsen på dem?
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

TW838

Sitat fra: TW838 på søndag 26. juni 2016, klokken 22:47
Noen som vet hvor man får tak i passende halogenpære for Tesla? Har Biltema slike? Hva er betegnelsen på dem?

Svarer meg sjøl etter å ha demontert hele frunken i kveld. Halogenpæren er av type HB3. Det er så vidt mulig å se den fra frunken, men umulig å bytte derfra etter min mening. Skal nok av med dekk og innerskjerm i morgen etter at jeg har kjøpt ny pære.

Bildene under er fra en bakhjulsdrevet standard 85 2013 uten tech-pakke.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Megleren

Sitat fra: TW838 på mandag 27. juni 2016, klokken 23:17
Sitat fra: TW838 på søndag 26. juni 2016, klokken 22:47

Svarer meg sjøl etter å ha demontert hele frunken i kveld. Halogenpæren er av type HB3. Det er så vidt mulig å se den fra frunken, men umulig å bytte derfra etter min mening. Skal nok av med dekk og innerskjerm i morgen etter at jeg har kjøpt ny pære.

Bildene under er fra en bakhjulsdrevet standard 85 2013 uten tech-pakke.

Hvordan har det samlet seg så mye skitt der? Er dette vanlig?
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

Arntiv

Finnes det en variant av Philips Xtreme Vision (halogen) som passer til Tesla? Noen som har prøvd?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

TW838

Sitat fra: Megleren på tirsdag 28. juni 2016, klokken 00:18

Vanskelig å si om dette er vanlig. I min bil er hele området under frunk-baljen dekket til med sand og støv, til dels noen små steiner. Jeg kjører en god del på grusveier, men var sjøl overrasket hvor skittent det var under baljen.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Megleren

Sitat fra: TW838 på tirsdag 28. juni 2016, klokken 08:32
Sitat fra: Megleren på tirsdag 28. juni 2016, klokken 00:18

Vanskelig å si om dette er vanlig. I min bil er hele området under frunk-baljen dekket til med sand og støv, til dels noen små steiner. Jeg kjører en god del på grusveier, men var sjøl overrasket hvor skittent det var under baljen.

Er det mulig å bare spyle med høytrykkspyler? Kan ikke være bra det der.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA