Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I3 dagstur 36mil Nittedal-Hafjell-Nittedal

Startet av PerBear, søndag 17. april 2016, klokken 14:06

« forrige - neste »

PerBear

Sist redigert 13/3-2016:

Jeg har nå fått montert et sett rustfrie beslag sammen med min sønn og det ble veldig bra. Vi gjorde slik:

• Demonter panser
  • Løsne sideblinker med å presse låsfliken inn mens du vipper dekselet ut fra framskjermen. Gjør det forsiktig så du ikke knekker noe.
  • Vask blinklyshuset i varmt såpevann og spyl det rent. Sett det til tørking
  • Skru ut de tre forsenka skruene som holder beslaget
  • Fjern rust kjemisk fra plasten med å påføre ufortynnet Butinox kraftvask med en pensel, bruk vernebriller & gummihansker (forsøkte også med Pingo kraftvask men den virket dårligere)
  • Tørk av og spyl med masse rent vann på begge sider av forskjerm. Gjenta med mer kraftvask inntil all rust er fjernet
  • Skru fast beslaget med forsenkede rustfrie plateskruer av dimensjon 3,5x16 flatt hode (ikke linsehode), PH2. F.eks. Biltema 19050. Originalt er trolig 3,5x12 men det fant jeg ikke. Dessuten sitter 3,5x16 litt bedre fast
  • Sett blinklyshuset på plass i beslaget og sjekk at det ligger flush med beslaget
Alle beslag jeg fikk laget er nå avhendet.

Siste info 22/3-2016:
Alle beslag ble sendt i dag og de som har bestilt skal ha fått PM med betalingsinfo.
NB: Beslagene er uten forsenking. Skruehullene må forsenkes slik at de vedlagte skruene ligger flush.
Når alle har betalt skal jeg legge ut CAD modell på elbilwiki.

SitatHjelper min sønn med å fikse hans grå Think Classic.
Den har stygge rustrenner nedover forskjermene pga rust fra beslagene på sideblinkerne.
Nå har jeg tegnet delen i CAD og skal til å bestille laserskåret beslag i 316. Men så kom jeg på at kanskje noen andre også er lei av rust og trenger å bytte beslagene?

Det blir selvsagt rimeligere hvis vi er flere som skal ha, ta kontakt via PM så snart som mulig hvis du er interessert.

PS:
Burde kanskje lagt emnet ut på kjøp/salg deler, men dette er jo kun interessant for Think Classic, og er mer et GROUP BUY siden de selges for selvkost.

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PerBear

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

VWspirit

-----------------------------------
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

Anders B

Arnie

...og tre sett til meg, dvs 6 stk.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Svein-O

Jeg tar også ett sett til min, hvis jeg ikke er for sen nå.
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

PerBear

Da blir det:
10 til Elektrolux, dvs nok til 5 biler
  4 til Caspar
  2 til VWspirit
  2 til Anders B
  6 stk til Arnie
  2 stk til Svein-O
  6 stk til Perbear

32 stk i alt. Bestiller de i morgen.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

PerBear

Har nå mottatt beslagene!
Kan de som har bestilt ta kontakt med meg via personlig melding?

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

PerBear

Til de som har bestilt beslag: Jeg legger ved tre stk 3,5x16 forsenka skruer i syrefast stål til hvert beslag.
Så dere slipper å handle nye skruer!   :)
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

elektrolux

Veldig bra

Monterte første beslag på kundebil i dag og hadde trengt disse skruene.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

elektrolux

Sitat fra: PerBear på mandag 29. februar 2016, klokken 15:53
Alle beslag jeg fikk laget er nå avhendet.

Og alle sirupshodene der ute som ikke rakk å bestille til kostpris, kan nå ta kontakt med Elbilhjelpen.no for beslag til 100 kr stk. ;)
Stavanger:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA