Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av eups, lørdag 16. april 2016, klokken 18:32

« forrige - neste »

eups

Oppdaget til min store fortvilelse i dag at elbil-laderne på NTNU har blitt reservert NTNU's uniformerte el-biler. På NTNU i dag er det derfor kun i underkant av 10? ladere igjen til studenter og ansatte (om det er så mange, har ikke sjekket alle plassene).

Det er greit nok at NTNU har (eller planlegger?) egne uniformerte el-biler, men plassene står i dag tomme. NTNU (Gløshaugen, Trondheim) har ca 8000 studenter og 650 ansatte. Dette er bortimot 8650 personer fordelt på ca 10 ladepunkter. Det blir 865 personer per ladepunkt!!

Egentlig burde elbilforeningen gjort en reportasje av dette. Jeg mener, NTNU, teknologiens høyborg der fremtidens ingeniører utdannes, og så finnes det i praksis ikke lademuligheter for el-bil for ansatte og studenter. NTNU må vel også være den eneste plassen der antallet ladepukter går ned.

KjellG

Nå er vel også antall P-plasser generelt blitt kraftig redusert på Gløshaugen de senere år?

eups

Ja og nei. Det har aldri vært mange p-plassene oppå selve Gløshaugen. Det er en egen parkeringsplass ca 5 min gangavstand med plass til mange biler. Der er det imidlertid ingen ladere (null). Alle laderne er oppe på Gløshaugen, og disse blir nå reservert NTNU's uniformerte biler, en etter en, ser det ut som.

RaBalder

Nå er det noen tiår siden jeg ble klekket ut oppå den "haugen", så jeg vet lite hvordan det er idag.

Men det er vel ikke en menneskerett å forvente parkeringsplass overalt.
Eller til og med lading...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA