Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Facelift - hva består den egentlig av?

Startet av acedynamite, lørdag 16. april 2016, klokken 18:15

« forrige - neste »

leafnor

Sitat fra: acedynamite på tirsdag 01. mars 2016, klokken 20:38
Det rare er at radio/displayet skrur seg på, men ingenting annet. Da må jeg trykke på "stand-by" knappen en gang til, så er den i vanlig modus. (Bortsett fra at jeg får satt den i Drive)
Slik som når bremspedal ikke er trykket inn?
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Øivind

Har hatt "død" Leaf en gang da 12V batteriet var flatt. Bare klikket/tikket i releer. Med tilkoblet starthjelp kom den i gang igjen.
2014 Leaf
2015 e-NV200
10.335kWp solceller fra Otovo på taket
Ombygget batterielektrisk snøfreser

acedynamite

Her er 12V batteriet 12,07 V når tenninga er av. Prøvde å koble til batterilader i dag, da ladet den 12,9V ca. Det er nok ikke 12 V batteriet som er problemer her. Tenker jeg får den sendt til Autonova i morgen.
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

Leif Leaf

Sitat fra: acedynamite på tirsdag 01. mars 2016, klokken 22:41
Her er 12V batteriet 12,07 V når tenninga er av. Prøvde å koble til batterilader i dag, da ladet den 12,9V ca. Det er nok ikke 12 V batteriet som er problemer her. Tenker jeg får den sendt til Autonova i morgen.

Interessant sak. Fint om du oppdaterer oss etter besøk til Autonova.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

acedynamite

Det siste jeg gjorde var å lade batteriet (som hadde 12,7V med motoren av) så koble til 12V lader, for å så prøve å starte igjen. Ingenting skjedde, koblet fra laderen igjen, og ringte Falken.
Autonova byttet 12V batteri, og alt fungerte fint.
Det var altså antagelig akkurat litt for lite strøm på 12V batteriet, til at bilen reagerte på at jeg tråkka på bremsepedalen for å starte.

Problem solved.
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

hansrune

Hadde masse problemer for et halvt år siden (2012 modell). Lot seg av og til ikke skru av, av og til ikke på. Masse releklikking som ikke stoppa og display som bare blinka av og på. Nøkkelen til å resette ting var å både ta av 12v batteri og sette i ladekabelen i. Etter 3-4 timer med slik "reset" lot den seg lade nok til å kjøre til verksted. Nissan fant aldri ut av alle feilkodene. Til slutt blei masse moduler og kontakter tatt ut og rensa. Siden har den vært OK.

medic.66

Har hatt samme problemet på min 14 Leaf. De bytta batteriet en gang. Da virka det greitt i 14 dgr, så var d på an igjen med å lade 12V batteriet tidt og ofte for å få starta bilen. Hadde også blinking i dashbordet og releklikkelyder. Leverte bilen nok en gang på verksted. Da fant de heller ingen feilkoder. Men de fant ut til slutt at det kunne være et rele et eller annet sted som var gåent. Dette bytta de og bilen har vært i orden siden.
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

Helge Hasund

Har opplevd at dette har skjedd engang med min 2015 modell. Da var det en usb-lader som sto koblet i 12volts uttaket som var synderen.

--
Helge

acedynamite

Sitat fra: Helge Hasund på søndag 06. mars 2016, klokken 17:42
Har opplevd at dette har skjedd engang med min 2015 modell. Da var det en usb-lader som sto koblet i 12volts uttaket som var synderen.

Såpass? Betyr det at når jeg har en USB kabel liggende å slenge, med usb delen i, så trekker det strøm når bilen ikke er i bruk?



--
Helge
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA