Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruktpriser på TMS etter facelift: opp, ned eller uendret?

Startet av Raftepapp, fredag 15. april 2016, klokken 12:00

« forrige - neste »

Raftepapp

Når jeg setter bilen på lading avbrytes ladingen. Skjedde tilfeldige ganger til å begynne med, men nå har det etterhvert blitt ganske konsekvent.

Setter i laderen, hører et relé slår inn, så pulserer det grønt.
Etter ca 15 sekunder hører jeg et relé kutter, så lyser der gult.
Ganske snart skrur den på ladingen igjen, men av igjen etter ca 15 sek.
3 ganger gjentar den forsøket på å lade, etter 3. gangen blinker den rødt en stund, så blir alle lys borte. Når jeg så trykker på knappen ved ladeporten (eller starter via app) startes ladingen og fullfører uten videre problemer.

Samme feil med ladekabel og på fastmontert 16A lader. Dette har ikke noe med ladeinnstilliger å gjøre.

Har andre vært borti samme feilen? Hva ble isåfall gjort?

Homecast

Ladet noen andre steder?  kan være jordfeil hos deg
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Raftepapp

Har egentlig ikke ladet andre steder, men får samme problemet på ladekladden og den fastmonterte 16A laderen. Vil jordfeil gi rødblink i bilen? Får ingen indikasjoner på laderne.

Homecast

Siden du skriver at det skjedde litt frem og tilbake tidligere men nå er fast så ville jeg testet ut å lade andre steder.

Mest for å utelukke, og det er veldig enkelt å teste ut.

PS. holder ikke å kjøre til naboen, se om du har en offentlig lader (ikke hurtiglader CCS combo) eventuelt et sted du vet at andre med lik bil får til å lade uten feilmelding (som hos din bilforhandler)
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

David Skov Hansen

Min gør det samme mere eller mindre hvad har du fundet ud af?

Vronn

Min oppfører seg på samme vis, sporadisk til å begynne med men skjer nå oftere og oftere. Jeg pleier å ta ut kontakten når rødblink begynner for så og sette den i igjen, da har den startet lading som vanlig. Men i dag måtte jeg gjennom 2 sykluser med rødblink før den startet lading. Må vel ta turen innom Møller.

elektrolux

Sjekk om ladepistolen går helt inn. Dersom pistolen ikke blir låst vil du får rødt lys.

På e-Up slet vi med at feste til dekselet la seg mellom pistol og bil, og hindret pistolen i å plugges langt nok inn.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

David Skov Hansen

Har talt med VW i dagsom fortalte at jeg lige skulle prøve at lade fra en ladestation med AC og hvis det virker er der stor chance for at det er vores Clever ladeboks/ El-net som er fejlen. Satte bilen til ladestation 3 gange i dag og alle gange fungerede det perfekt. Tester igen i morgen og hvis det stadig fungerer må Clever få deres boks tjekket.

David Skov Hansen

Eltavle testet så nu bliver boks skiftet. Sjovt nok lavede bilen samme problem i aftes og viste rød lampe. Så for god ordens skyld vil jeg få VW til at tjekke bilen log så fejl på bilen kan udelukkes

Thomlov

Hei!

jeg har akkurat samme feilen.
Har hatt bilen på møller nesten en uke uten at de fant ut av det..

MEN ... jeg fant etterhvert ut at feilen skjer kun når jeg er rask å sette i ladekabelen etter kjøring. venter jeg 2-3 minutter etter at tenninga er slått av, så skjer aldri feilen. Kan du teste det samme?

Jeg har laderen stående klar i kontakten hjemme, så når jeg kommer hjem er det veldig raskt å få lading på bilen. Om den ikke ligger klar så får jwg ikke feilen, siden det går for lang tid å koble til alt.

Jeg får feilen andre steder også, ikke bare hjemme.

David Skov Hansen

Sitat fra: Thomlov på søndag 20. mars 2016, klokken 15:33
Hei!

jeg har akkurat samme feilen.
Har hatt bilen på møller nesten en uke uten at de fant ut av det..

MEN ... jeg fant etterhvert ut at feilen skjer kun når jeg er rask å sette i ladekabelen etter kjøring. venter jeg 2-3 minutter etter at tenninga er slått av, så skjer aldri feilen. Kan du teste det samme?

Jeg har laderen stående klar i kontakten hjemme, så når jeg kommer hjem er det veldig raskt å få lading på bilen. Om den ikke ligger klar så får jwg ikke feilen, siden det går for lang tid å koble til alt.

Jeg får feilen andre steder også, ikke bare hjemme.

Værd at teste men få kun fejlen hjemme. Har testet på ladestandere fra Clever med AC uden at fejlen kom

Vronn

Har ikke fått feilen etter at jeg begynte å slå av ladekabelen. Jeg tror feilen ligger i at kontakten ikke bør stå "klar" hele tiden men bør slåes av ved 0 knappen eller trekkes ut av kontakten. Har bare testet dette noen dager nå men har som sagt ikke fått feilen etter at jeg begynte med denne prosessen.

Joda, feilen kom alikevell den. Så nå skal den inn på software oppdatering etter påske. Håper d hjelper...

SteinarSun

Jeg har orginalkabelen tilkoblet fast hjemme(står i shucko), og har kun hatt problem med rødblink når pistolen ikke er langt nok inne i ladekontakt på bilen.
Passer på å trykke den skikkelig inn.
Det spiller ikke noen rolle om tilkobling er 10 sekunder etter kjøring eller en dag etter , får ikke rødblink på grunn av
dette.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

David Skov Hansen

Sitat fra: Vronn på mandag 21. mars 2016, klokken 03:31
Har ikke fått feilen etter at jeg begynte å slå av ladekabelen. Jeg tror feilen ligger i at kontakten ikke bør stå "klar" hele tiden men bør slåes av ved 0 knappen eller trekkes ut av kontakten. Har bare testet dette noen dager nå men har som sagt ikke fått feilen etter at jeg begynte med denne prosessen.

Det er jeg faktisk også begyndt på slukker på eltavlen så der ikke er konstant strøm og når jeg skal lade sætter jeg den til. Og det virker lige nu som en mulig løsning men testet for kort tid til at vide om det helt fjerner fejlen

Thomlov

Jeg får feilen også om den ikke er plugget i kontakten allerede. Bare jeg gjør det fort nok, får jeg rødblink.

Kontakten min er også godt nok inn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA