Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leaf batterier kommer for salg...

Startet av Panduck, fredag 15. april 2016, klokken 08:59

« forrige - neste »

Panduck

28kwt batteri, rekkevidde 250km. Da legger de seg rundt 30kW LEAF rekkevidde. Hadde jo et håp om at de skulle dytte ting litt lengre, det finnes vel et sted mellom Bolt og LEAF rekkevidde. Kan det være de kjører på samme batteri som SoulEV, men mer aerodynamisk for å få bedre rekkevidde?

Sikkert ingen dårlig bil, men, om Bolt kommer med 60kWh batteri, bør det kunne finnes et marked for LEAF type bil med 34kW-38kW batteri...

lfc4ever

Jeg synes det er bra det kommer enda et merke med en elbil. Blir mer å velge i. Vi kommer dog nok også til å gå får en Bolt eller TM3, selv  om vi kan klart oss med rekkevidden til Ioniq. Om Hyndai klarer å legge seg lavt nok i pris vil den nok kunne selge godt. 

Tenker 2017 blir en skikkelig fint år for de som skal kjøre elbil :
Langdistanse elbil kan kjøpes til en ikke alt for dyr penge: Bolt og TM3
De fleste mellomdistanse elbilene vil tilsvarende rekkevidde eller bedre en nye Leaf:
Egolf, Ioniq, Ford Focus, BMW i3, Soul, Zoe.
Jeg håper også på at Mercedes kommer med hurtiglading, da har vi enda en som kan legges til listen.

Spørsmålet er vel hvor stor er forskjellen i pris på langdistanse elbilene og mellomdistanse elbilene.
Si at Bolt og TM3 havner på 400 000 og en del av de andre rundt 250-300 er det en såpass stor differanse at dersom en i hverdagen klarer seg med 250 km rekkevidde så vi nok mange velge å spare de 100 000 å kjøpe en bil med en noe begrenset rekkevidde.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

bno

#2
Å komme nå med ny bil med 28Kw batt. er ikke bra i 2016 og forventet kjørelengde hos konkurrenter innen kort tid. Jeg tror den flopper.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

tutti

En ting kan redde Hyundai litt i dagens marked, nemlig 3-fase lading. Det vil gjøre bruken mye mer forbrukervennlig. I3 kommer med dette på sin nye modell i år. Dessverre så velger sannsynligvis asia-produsenter type1, noe som betyr at 3-fase lading utgår (kun type2 har mulighet for det).

Panduck

Sitat fra: nime01 på lørdag 27. februar 2016, klokken 15:23
Skuffende ja, her burde det definitivt vært et 48-50kW batteri på plass.

Den hadde ikke engang trengt å komme med 48-50kW. Opp ti fra 28 til 38 ville gitt en rekkevidde et godt hakk over hva 30kW LEAF har, og ikke dratt prisen "for mye opp". Men å legge seg nøyaktig på 30kW LEAF nivået er litt merkelig.

Hansi

Flere enn Tesla burde tilbudt opsjoner på forskjellige batteripakker. Hvis denne hadde kommet med en grunnversjon med 30kWh batteri, en litt større pakke på opp mot 40kWh og så en batteripakke-toppmodell mellom 50-60kWh ville den sikkert solgt veldig bra.. Forhåpentligvis blir dette mer utbredt snart
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Panduck

Sitat fra: Hansi på lørdag 27. februar 2016, klokken 20:12
Flere enn Tesla burde tilbudt opsjoner på forskjellige batteripakker. Hvis denne hadde kommet med en grunnversjon med 30kWh batteri, en litt større pakke på opp mot 40kWh og så en batteripakke-toppmodell mellom 50-60kWh ville den sikkert solgt veldig bra.. Forhåpentligvis blir dette mer utbredt snart

Dette gjør ikke bilindustrien før det er 100% nødvendig å gjøre for å overleve. De tjener vel mer på at det er "en billig modell med 28kWh batteri og en dyrere modell med mer "stæsj" med større batteri. Da får de solgt ting vi ikke trenger bare fordi vi må ha større batteri :|

Tesla og andre "ikke bil fabrikanter" kan endre dette. Når kommer "samsungbil" og "LGbil" osv?

timingbeltkiller

Skuffende JA.

Tror ikke jeg er den eneste som avskrev bilen straks batteripakka ble presentert.
Alt tyder på neste valg blir en TM eller GM.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Hansi

Enig Panduck.

Håper bilfabrikantene blir presset til dette, og å tilby oppgradering av batteripakke ettersom batteriteknologien blir bedre (EU-regulativ? Noe for Elbilforeningen?)
http://www.greencarreports.com/news/1101965_electric-car-buyers-expect-battery-upgrades-to-be-available
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Mazzbot

Nissan og andre må tilby det hvis ikke så taper de masse kunder ☺ tror neppe de vil det ! De taper iallefall meg uansett ..
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Fluence ZE

Sitat fra: Panduck på lørdag 27. februar 2016, klokken 21:07
Sitat fra: Hansi på lørdag 27. februar 2016, klokken 20:12
Flere enn Tesla burde tilbudt opsjoner på forskjellige batteripakker. Hvis denne hadde kommet med en grunnversjon med 30kWh batteri, en litt større pakke på opp mot 40kWh og så en batteripakke-toppmodell mellom 50-60kWh ville den sikkert solgt veldig bra.. Forhåpentligvis blir dette mer utbredt snart

Dette gjør ikke bilindustrien før det er 100% nødvendig å gjøre for å overleve. De tjener vel mer på at det er "en billig modell med 28kWh batteri og en dyrere modell med mer "stæsj" med større batteri. Da får de solgt ting vi ikke trenger bare fordi vi må ha større batteri :|

Tesla og andre "ikke bil fabrikanter" kan endre dette. Når kommer "samsungbil" og "LGbil" osv?

Samsung selger biler mest i Sør Korea og Kina. De har overtatt produksjonen av Renault Fluence ZE. Flott elbil.
Rogaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA