Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pendling Vik (Hole kommune) til Oslo

Startet av Cableguy, onsdag 13. april 2016, klokken 15:41

« forrige - neste »

Cableguy

I går fikk jeg kabelen i posten. Har testet den på jobben i dag. Da det er 16 amp kurs, var det bare og plugge den rett inn. Fikk en bruksanvisning på e-post hvordan jeg endrer ladeamp. Kan endre fra 6-16 med 1 amp pr trinn. Det er ingen tvil, dette er en mode 2 lader. Og den er CE merket, se bildet. Elektronikken må jo da ligge i type 2 støpselet slik selger hevder. Fordi, denne har ingen kladd. Dette var jo deilig, da det på jobben bare er en slett betongvegg, å ingen mulighet for oppheng. Jeg er meget godt fornøyd med kjøpet :) Fikk det jeg trengte for 3500,- kr. Jeg kommer til og anbefale denne til de jeg kjenner.

moderator 2

Fint at hr Cableguy er så fornøyd med kabelen han hadde kjøpt av seg selv, at han nesten ikke greide å vente med å hente pakken før han hadde sendt den til seg selv....

Bruker er nok en gang utestent. Ikke kjøp kabel, da dette er svindel.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

elektrolux

He he. Her er ingen nåde når kreativ markedsføring går over streken.

Når vi tester egne kabler hopper vi over forsendelse til oss selv. Virker unødvendig fordyrende. ;D

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

petersv

Hehe, men foruten selgers "kreativitet" finnes det jo slike på markedet, som har PWM-delen i støpselet. Om de har ytterligere beskyttelse er  nok heller tvilsomt.

Er det ikke charge amps som har samme, elbilhjelpen?


elektrolux

Jo, men helt annen oppbygging + innebygget jordfeilvern. Godkjent etter alle gjeldende regler og ny type med liten kladd kommer i god tid før nye regler trer i kraft.

SPARK IS CE DECLARED AND COMPLY WITH THE EUROPEAN DIRECTIVES:

Low Voltage Directive 2006/95/EC
EMC Directive 2004/108/EC
BASED ON THE FOLLOWING STANDARDS:

IEC 61851-1 Ed4:2010
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Siden Admin har flyttet tråden til Humør og Kanari så tar jeg sjansen på å sammenlikne med denne
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

Ser ut til at den burde være overkommelig i pris, Elmo! ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Warlock

Hva er problemet? Funker da fint det der Elmo ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA