Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Snodig vibrasjon i Bosch motor

Startet av Østfold, torsdag 14. april 2016, klokken 19:53

« forrige - neste »

Powerflux

Sitat fra: tutti på fredag 11. mars 2016, klokken 10:48
Sitat fra: Powerflux på fredag 11. mars 2016, klokken 10:39
Mortensrud i dag. Laderen til høyre har jeg aldri sett før. Adskillig kewlere design!!

Min ladebrikke pleier ikke å fungere på disse bingomaskinene.

Bingomaskin ja......der sier du noe ;D
Så mange ganger som jeg har kommet til ladere som ikke fungerer så er ikke engang bingomaskin dekkende ::)

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Øyvind.h

Typen til høyre virket ikke på Alnabru når jeg testet i hvert fall.
Den har heller ikke display som forteller hva som er galt. Bare noen dioder og symboler.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tutti

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 11. mars 2016, klokken 11:45
Typen til høyre virket ikke på Alnabru når jeg testet i hvert fall.
Den har heller ikke display som forteller hva som er galt. Bare noen dioder og symboler.
Jeg tror den fungerte i ca. 20 min. i forrige uke (ikke med ladebrikke til tross for at Fortum nekter for dette). Flaks for meg, men ekstra dyr moro uten å kunne bruke ladebonusen.

Forøvrig er det altså genialt at Fortum åpner Mortensrud når Brynstunnelen blir stengte for flere år. Da vil alle vi som blir tvunget til Mosseveien frarøvet gleden av å prøve nye bingomaskiner.

Det er også helt fantastisk at Fortum fortsatt velger å spre bingomaskinene i Oslo med 1-2-3 km avstand slik at man kan kjøre på skattejakt hver gang man trenger å lade. På det verste har jeg brukt flere timer på å få ladet elbilen min nord for ring 3. Man kan ofte like godt parkere bilen på en gratis 16A og legge seg å sove mens den lader (det skjedde senest i januar i -10'c).

Bønn til Fortum fra en sliten elbilbruker:

BRUK HUE FOR EN GANG SKYLD! SLUTT Å SPRE LADERE. BYGG ORDENTLIGE LADETORG MED NOK KAPASITET.
SØRG FOR Å BYGGE MINST ET STOR LADETORG MELLOM SINSEN OG BRYN. MINST 10 MASKINER.
IKKE BYGG RESTRIKSJONER FOR PRIVATE OG PRIORITERING FOR NÆRINGSBILER.
SLUTT MED TULLETE MINUTTPRISER. VI VIL VITE HVA HVER KWH SKAL KOSTE. DET ER MER ÆRLIG Å SI F.EKS. 5 KR KWH ENN 80 KR OM SOMMEREN OG 160 OM VINTEREN FOR FULL TANK

Galskapen i nåværende prissystem er at de mest størst batteri kan lade fortere og få billigere kWh. Hva er logikken i dette? Stor bensintank på fossilbiler gir ikke rabatter hos andre!

Powerflux

Sitat fra: tutti på fredag 11. mars 2016, klokken 11:49

Det er også helt fantastisk at Fortum fortsatt velger å spre bingomaskinene i Oslo med 1-2-3 km avstand slik at man kan kjøre på skattejakt hver gang man trenger å lade. På det verste har jeg brukt flere timer på å få ladet elbilen min nord for ring 3. Man kan ofte like godt parkere bilen på en gratis 16A og legge seg å sove mens den lader (det skjedde senest i januar i -10'c).

Bønn til Fortum fra en sliten elbilbruker:

BRUK HUE FOR EN GANG SKYLD! SLUTT Å SPRE LADERE. BYGG ORDENTLIGE LADETORG MED NOK KAPASITET.
SØRG FOR Å BYGGE MINST ET STORT LADETORG MELLOM SINSEN OG BRYN. MINST 10 MASKINER.
IKKE BYGG RESTRIKSJONER FOR PRIVATE OG PRIORITERING FOR NÆRINGSBILER.
SLUTT MED TULLETE MINUTTPRISER. VI VIL VITE HVA HVER KWH SKAL KOSTE. DET ER MER ÆRLIG Å SI F.EKS. 5 KR KWH ENN 80 KR OM SOMMEREN OG 160 OM VINTEREN FOR FULL TANK

Galskapen i nåværende prissystem er at de mest størst batteri kan lade fortere og få billigere kWh. Hva er logikken i dette? Stor bensintank på fossilbiler gir ikke rabatter hos andre!
Nøyaktig slik jeg tenker også. Jeg har bestilt en Tesla og gleder meg til å få solgt Leafen slik at ladehelvete forhåpentligvis er en tilbakelagt epoke!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

tutti

Hvis alle var så rike så hadde det nok bli kø på hurtigladerne hos Tesla?

Men jeg glemte også å ta med:

IKKE PLASSER HURTIGLADERE VED INNGANGSDØRENE TIL BUTIKKER. DA BLIR DE OFTE FEILPARKERT
IKKE PLASSER HURTIGLADERE PÅ STEDER MED KNAPPHET PÅ PARKERING. DA FÅR VI BØTER MENS VI LADER

Og til Statoil på Øker:

IKKE PLASSER ENESTE COMBO MASKIN FORAN CHADEMO MASKINEN. DA BLIR DEN ALLTID BLOKKERT AV CHADEMOBRUKERE MENS DEN ANDRE STÅR LEDIG NÅR COMBO BRUKERE KOMMER
BYTT COMBOMASKINEN PÅ ØKERN. DEN FUNGERER IKKE NÅR DE ANSATTE MÅ TRYKKE PÅ RESETKNAPPER I MAGISKE KOMBINASJONEN MED 50/50 SJANSE FOR Å  VINNE PÅ BINGOMASKINEN (de har forøvrig gitt opp i det siste og hovedkontoret i Statoil nekter å rydde opp på mail).

Østfold

Møtte en dame på Vestby som så litt bekymret på den bingoautomaten som står der, og hun sa lett bekymret at det så da veldig avansert ut. Ettersom jeg nå har blitt superekspert på alle type bingoautomater så forsøkte jeg å berolige henne med at den fungerer akkurat på samme måte som alle andre hurtigladere, den har bare et utrolig dårlig design. Hun ble ikke helt overbevist, men jeg håper hun fikk ladet allikevel.

Det er litt gøy da, med mange lysende lamper som blinker og sier "hei her er jeg". Spesielt når flere knapper lyser samtidig og noen blinker og noen er slukket. Litt gøy med utfordinger når du er på vei hjem etter arbeid litt sliten og må vri skallen for å finne ut hvilken knapp jeg skal trykke på nå, og hvilken knapp har jeg egentlig trykket på, hm. trykket jeg på stopp eller start eller bare halv maks 50 og hva betød nå det, oops der startet den vist å lade, eller slutten den å lade og hvorfor blinker den akkurat nå jeg trodde jeg hadde gjort det riktig ok vi gjør det en gang til da siden du tydligvis vil det da og sånn. Bingoautomatene er produktestet nettopp for dette formålet, og visst funker det. Det er helt tilfeldig i hvilken rekkefølge du gjør anything og maskinen gir helt tilfeldig gevinst på random input, og sånn skal det jo være. Pantomime fungerer også fint, du kan late som om du slutter å lade, også late som om du putter inn ladepistolen igjen. Late som du setter ladebrikken der du vet (?) og sånn og late som om du trykker på den ene eller andre knappen. Har fungert supert for meg så langt.

Carl Anton Stenling

@tutti: Vi leser greit også uten at alt skrives med store bokstaver :-)
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

tutti

Sitat fra: Carl Anton Stenling på fredag 11. mars 2016, klokken 16:08
@tutti: Vi leser greit også uten at alt skrives med store bokstaver :-)
Ja, det vet vi. Men Fortum og andre bingoselskaper leser erfaringsmessig ikke så godt som bileiere.

Electrix

Den til høyre er vel en Veefil lader, samme lader som Grønn Kontakt har på Brokelandsheia. Jeg har ladet der 4 ganger og aldri hatt noen problemer.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Hansi

Sitat fra: tutti på fredag 11. mars 2016, klokken 11:49
SØRG FOR Å BYGGE MINST ET STOR LADETORG MELLOM SINSEN OG BRYN. MINST 10 MASKINER.

Ja, ett sånt ladetorg på vestsiden av Oslo og ett på østsiden av Oslo hadde vært midt i blinken
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA