Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er Tesla 3 et historisk skille

Startet av fonberg, torsdag 14. april 2016, klokken 11:09

« forrige - neste »

petersv

De må jo bytte baolong-sensorene man ha rfra før, men verken mer eller mindre. Så har du fire sensorer i dag får du neppe 8 i morgen.

moso

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 02. mars 2016, klokken 19:48

Den ekstra forbedringen som er fra etter september 2015 er på de hvor de igjen har gjort større endringer på hele ledningsnettet. Så da vil en feil på TPMS ikke lengre kan ta ned hele can bus uansett hvis det skulle skje en feil.

De har byttet ut deler av ledningsnettet hos meg (uten at det hjalp). Delenummer 1004430-92-N. For mye å håpe på at det er nyeste og mer robuste versjon?
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

amund

Jeg har 8 fra før, men bare 4 er kjøpt hos Tesla. Får jeg 4 ekstra i hånda kan jeg montere dem sjøl og er fornøyd med det.

Helt ærlig, kan jeg lese ut trykket i dashbordet etterpå er jeg fornøyd uansett om jeg må legge om 8 dekk sjøl med dekkspaker  8)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Cookie Monster

Ny type og gammel sensor kan vel ikke brukes om hverandre. Må ha ny type sensor på nyere type Continetal TPMS siden frekvensene de jobber på er forskjellig. Mulig 3 part sensorer kam programmeres til begge
2015 P85D

Muffinman

Hmm, så da sitter jeg med en litt over to år gammel bil som har utgått garanti pga kjørelengde som har feilkonstruert ledningsnett det kan bli problemer med. Ikke gode nyheter når eierskapshorisonten er lengre enn lang, og når jeg trodde bilen ENDELIG var i orden og klar for årene som kommer.

Må si jeg er skuffet over at Tesla, som er et selskap som i stor grad lever av innovasjon, ikke evner å implementere eksisterende elementær kunnskap i produktene sine. Det må koste vanvittig mye å finne alt kruttet opp på nytt ved prøving og feiling.

Stig O

Fikk tilbake bilen i dag med ny TPMS styreenhet, men ble skuffet da jeg fikk høre at det var den gamle typen. Da blir det nok en tur til Stavanger (40mil),som det har blitt mange av nå. Må nemlig bytte til ny type, og nytt ledningsnett. Nye TMPS Continental sensorer må jeg også bytte. Håpet og få med meg disse da jeg har bestilt nye felger og sommerdekk. Har liten lyst til og ta av dekkene og felgbeskytterne unødvendig. Prøvde og forklare at dette var til fordel for begge parter, men den gang ei. Hadde med de gamle også. Gir meg ikke på dette, så får ta en telefon og snakke med de igjen.
Trøsten får være at bilen får en nødvendig oppgradering.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Alfa Bergen

Da var det min tur. 5 feilmeldingen samtidig. Bilen kjørbar, og eneste merkbare forskjell var at regen ikke fungerte. Ringte Tesla Bergen som kunne ta inn bilen samme dag.

Hentet bilen i går. TPMS styreenhet var ødelagt, men de skiftet IKKE til ny, men til gammel type
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Skjøteledning

Sitat fra: SunSeeker på torsdag 03. mars 2016, klokken 08:47
Finnes det en mulighet å finne ut om min bil har det nyeste ledningsnettet? Via VIN nr?
Bil utlevert oktober 2015, så er skeptisk.
Noen?

Løfter denne. Vet du cookiemonster fra hvilket serienr. dette gjelder?
Fikk min bil utlevert i november 15. så lever i håpet.

Muffinman

Virker som om det er litt lotto om bilene er kjørbare når denne saken feiler. Mulig de har lagt inn noe i software som redder kjørbarheten? Har også en bil som er omfattet av bulletinen men bryr meg ikke så veldig om det tar tid før den utføres - så lenge ikke den havarerer etter veien.

Cookie Monster

Sitat fra: Skjøteledning på søndag 24. april 2016, klokken 14:02
Sitat fra: SunSeeker på torsdag 03. mars 2016, klokken 08:47
Finnes det en mulighet å finne ut om min bil har det nyeste ledningsnettet? Via VIN nr?
Bil utlevert oktober 2015, så er skeptisk.
Noen?

Løfter denne. Vet du cookiemonster fra hvilket serienr. dette gjelder?
Fikk min bil utlevert i november 15. så lever i håpet.

Hovedregelen er at de byttet til Continental fra når de begynte å produsere biler med autopilot hw. Har bilen det har den helt sikkert det nye. Service bulletin sier biler produsert før 17 september 2014 har det gamle baolong systemet som må byttes ut.
2015 P85D

@roger

Sitat fra: Stig O på torsdag 03. mars 2016, klokken 18:32
Fikk tilbake bilen i dag med ny TPMS styreenhet, men ble skuffet da jeg fikk høre at det var den gamle typen. Da blir det nok en tur til Stavanger (40mil),som det har blitt mange av nå. Må nemlig bytte til ny type, og nytt ledningsnett. Nye TMPS Continental sensorer må jeg også bytte. Håpet og få med meg disse da jeg har bestilt nye felger og sommerdekk. Har liten lyst til og ta av dekkene og felgbeskytterne unødvendig. Prøvde og forklare at dette var til fordel for begge parter, men den gang ei. Hadde med de gamle også. Gir meg ikke på dette, så får ta en telefon og snakke med de igjen.
Trøsten får være at bilen får en nødvendig oppgradering.

Jeg har ganske lik problemstilling. Fikk byttet styreenhet etter total shutdown av bilen 14. mars, og fikk denne typen: 12V EU TPMS ECU (1024823-00-C). Ingen sensorer i dekkene er byttet, så dette tolker jeg er gammel type, som i følge servicebulletin skal byttes. Må bytte sommedekk i løpet av sesongen, og vinterdekk før vinteren og alle har orginal sensor fra 2013. Vil jo være klønete å ikke bytte dekktrykksensorer til ny type i samme slengen som dekkbyttene, felgbeskyttere gjør ikke jobben enklere....
Hvordan løste dette seg for deg Stig O ?

Hvor trygge kan vi være på at disse  servicebulletinene blir utført - UTEN at man påpeker dette selv? Spør fordi jeg hørte ingenting om at dette måtte gjøres da jeg fikk bilen tilbake etter bytte ???
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA