Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer facelift og større rekkevidde

Startet av turfsurf, tirsdag 12. april 2016, klokken 16:38

« forrige - neste »

turfsurf

Var på kontroll av dekk med Continental i går (i.f.m dekktest), og da fikk jeg spørsmål om jeg gjorde noe spesielt som førte til mere slitasje foran, det var vesentlig forskjell. Jeg kan komme på to ting som kan føre til dette:
- mye regen / bremsing
- torque sleep i range mode

Vi kjører vel mere aktivt enn snittet, men driver ikke og raser inn i svinger med full brems for å si det sånn, men kjører nesten alltid med range mode på. Derfor tror jeg kanskje det er årsaken.

Hva er andre D eieres erfaring, med eller uten range mode, jevn eller ujevn slitasje?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Knnot

Hvorfor skulle torque sleep i range mode medføre økt slitasje på dekkene foran?

turfsurf

Som jeg har forstått det så kutter man drift på bakhjulene i korte perioder med torque sleep. Derav mere slitasje på forhjulene.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Havebigfun

Sitat fra: turfsurf på onsdag 24. februar 2016, klokken 20:05
Som jeg har forstått det så kutter man drift på bakhjulene i korte perioder med torque sleep. Derav mere slitasje på forhjulene.
Alle forhjulsdrevne biler har større slitasje på dekkene fremme- med range mode på er TMS vel for alle praktiske formål forhjulsdrevet. Jeg tror ikke drifetn på bakhjulene kuttes i korte perioder men at bakhjulene brukes i kortere perioder- når gassfoten er tung, når ESP sier ifra og ved regen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA