Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dollaren faller - når kommer prisreduksjonen? Og når skal du kjøpe neste Model S

Startet av rogersen, tirsdag 12. april 2016, klokken 00:27

« forrige - neste »

rogersen

En kan styre AC, lese ut data osv. dersom en vet VIN-nummeret til bilen.

http://www.troyhunt.com/2016/02/controlling-vehicle-features-of-nissan.html

Faktisk kan jo dette være en kjapp snarvei for å skru på forvarming uten å måtte logge inn i den trege appen. :D

Mindre bra er det jo at alt av kjøreturer også kan lastes ned..

Edit:
Testet akkurat dette på min egen bil. Fant først rammenummer hos vegvesen.no. Deretter brukte vi nummeret til å hente ut brukernavnet mitt i bilen og se status på lading. Deretter skrudde vi på og av igjen A/C. Nei, dette er jo ikke videre bra.. Og VIN-nummer er jo i rekkefølge, så folk kan jo herje med en haug med biler nesten samtidig og hente ut brukernavn på alt av biler.

Edit igjen:
Har akkurat slettet Carwings-konto her: https://www.nissan.no/NO/no/YouPlus/private/carwings/mycarprofile.html

Ser ut til at jeg bare får feilmeldinger når jeg prøver å herje med bilen nå, så da er problemet løst. Bortsett fra at jeg ikke har noe fjernstyring lengre da.. ;)

Editedit:
Lurer på hvor lang tid det tar før noen snekrer sammen et script som slår på forvarming av alle Leafs i hele verden hvert 10. minutt i det uendelige. Tar ikke mange sekundene å lage for å si det slik.. :-/

skysurfer

#1
Jeg har sikret meg allerede, med min egendesignede telematikkmodul som ikke har noe med nissan sitt system å gjøre. Har koblet ut orginalmodulen   8)
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

vartli

Kan dette være grunnen til at Nissan ikke har villet levere ut nye biler med 30kWh batteri?
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

rogersen

Sitat fra: vartli på onsdag 24. februar 2016, klokken 11:26
Kan dette være grunnen til at Nissan ikke har villet levere ut nye biler med 30kWh batteri?

Det kan jo være? Jeg ser i pressemeldingen om 30kWh Leaf at GPS-sporing nå skal være tilgjengelig. Det kan jo være at støttet for dette i de nye bilene gjorde at Nissan ikke tok sjansen på å slippe disse når alt er åpent?

Fra pressemelding: "My Car Finder: Access from the You+Nissan web portal or the NissanConnect EV app, request to display your vehicle position on a map"

http://www.newsroom.nissan-europe.com/uk/en-gb/Media/Media.aspx?mediaid=142810

rockelye

Dette er jo en ganske kritisk feil fra Nissan sin side. Sammen med alle tidligere problemer med carwings/connect understreker vel dette at Nissan burde byttet ut litt folk i avdelingen som utvikler telematikkløsningen i bilene.
2016 Leaf Tekna 30kWh, 6,6kW lader, Black Metallic (Levert 27.01.2016)

Ole Irgens

Dette er jo helt utrolig. Men åpenbart dessverre sant. Skal i alle fall ikke slå på systemet før Nissan kan overbevise meg om at dette sikkerhetshullet er tettet. Merkelig at dette skal være så vanskelig å få til, og veldig dumt at det skal ødelegge for en ellers glimrende bil.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

rogersen

Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 24. februar 2016, klokken 13:32
Dette er jo helt utrolig. Men åpenbart dessverre sant. Skal i alle fall ikke slå på systemet før Nissan kan overbevise meg om at dette sikkerhetshullet er tettet. Merkelig at dette skal være så vanskelig å få til, og veldig dumt at det skal ødelegge for en ellers glimrende bil.

mvh

Ole Irgens

Ja, det er ingen tvil om at det er sant. Testet det for en time siden, før jeg slettet Nisscan Connect-kontoen..

seidl

Dette er slettes ikke bra. Nissan bør komme kjapt på banen med fix / info til oss som har leaf. Betyr jo som nevnt tidligere at med litt script kunnskaper kan kunne herje med ganske stort antall leaf her.....
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Einar_S

Og ikke minst at hvemsomhelst(*) kan se at du stoppet ved godtebutikken hver Lørdagskveld!?!?


Dette kan ikke være sant!

Riktignok har ikke Nissan vist noe særlig kunnskap om temaet M2M ellers. Men er dette rett vil jeg tro en eller flere amerikanere allerede ville ropt på Sue og flådd Nissan for trillioner!

(*) Med høyere kompetanse på å skrive applikasjoner enn de som gjør det hos Nissan. M.a.o. de fleste tenåringer med egen datamaskin.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.


Noppo

Nei dette er ikke bra. Jeg har meldt til evnorway@nissan-services.eu at jeg forventer tilbakemelding på når dette problemet blir løst. Oppfordrer alle andre til å gjøre det også slik at vi presser dem hardt.
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

Trekkoppbil

Så er spørsmålet om dette kan være nyttig.

Er det mulig å lese av SOH på biler som er til salgs rundtomkring?
F.eks i USA?


ohowl

#13
*kjøre pent og ikke irritere noen i trafikken*

Det mest sjokkerende (om enn ikke overraskende) er at Nissan ikke har gjort en dritt for å bøte på problemet etter å ha visst om det i en måneds tid.
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

seidl

Prøvde ut dette nå på min egen bil og naboen sin ( frivillig ). Det fungerte skremmende godt det. Tok meg 3 minutter å lese meg opp på hvordan jeg skulle gjøre det. Ikke bra i det hele tatt!

Kanskje ta seg en tur innom Nissan forhandler å skrive ned VIN å lage skript, da blir det vel fortgang hos Nissan 8)
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA