Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Interiør - Seter

Startet av Lars Erik Jensen, mandag 11. april 2016, klokken 21:45

« forrige - neste »

Lars Erik Jensen

Har bestilt en Saltoboks 543 med fast kabel og kW-måler. Denne er godkjent med jordfeilbryter type B og monteres på 16A kurs. Da vi jeg få maks ladeeffekt på bilen med 3,7kW på 13A.

Noen andre som har erfaringer og tanker de vil dele rundt hjemmelader til denne bilen?
Lars Erik Jensen
-------------------------------------------
BMW X5 xDrive4e
BMW 520D T M-Sport 2013(X)
BMW 120D M-Sport 2010
BMW 525xD T M-Sport 2013 (X)
BMW 320xD T M-Sport 2010 (X)
BMW 320D  T M-Sport 2008 (X)
BMW 318i T M-Sport 2005 (X)

Råde

Som alle andre tyske EV. Alle bokse med type 2 plugg virker til å være brukbare. Selv har jeg salto som funker fint som fjell. Kjøpte den før alt ble dyrt. Hadde jeg kjøpt i dag ville jeg gått for den billigste.
e-Golf | X75D

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Bowers

Bare et kjapt (og kanskje uvitende) spørsmål...

Hvorfor ikke bare plugge den rett i en 15/16 amp vanlig ute-stikkontakt?

Jeg har fingeren på avtrekkeren på en 330e så jeg bare lurer på hvorfor jeg skal ta en ekstra kost på å sette opp en "ladeboks" ved siden av stikket som allerede kan levere 3,5kw?  Er det bare for å få ladekabelen på veggen istedenfor å bruke den som følger med bilen?

PS! Lykke til med flott bil :)

tutti

#4
Dersom man skal lade ofte/daglig så er det lettest med en fast kabel.

Dersom du bruker ladekladd både ute og hjemme så tar det litt tid å pakke den ut og inn av bilen. Noen forsikringsselskaper krever ladeboks hjemme.

jkirkebo

Sitat fra: Bowers på mandag 11. april 2016, klokken 08:59
Bare et kjapt (og kanskje uvitende) spørsmål...

Hvorfor ikke bare plugge den rett i en 15/16 amp vanlig ute-stikkontakt?

Jeg har fingeren på avtrekkeren på en 330e så jeg bare lurer på hvorfor jeg skal ta en ekstra kost på å sette opp en "ladeboks" ved siden av stikket som allerede kan levere 3,5kw?  Er det bare for å få ladekabelen på veggen istedenfor å bruke den som følger med bilen?

Du får bare 10A med de fleste ladekabler som følger med som originalutstyr. Mulig at denne BMWen har kabel som klarer 12A, men neppe 16A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars Erik Jensen

Den som følger med tar ut bare 8amp. Med Saltoboks 543 får du 13amp som er maks lading på denne bilen. Fulladet på under 2 timer. Funker veldig bra. Koster ca 11k ferdig montert.
Lars Erik Jensen
-------------------------------------------
BMW X5 xDrive4e
BMW 520D T M-Sport 2013(X)
BMW 120D M-Sport 2010
BMW 525xD T M-Sport 2013 (X)
BMW 320xD T M-Sport 2010 (X)
BMW 320D  T M-Sport 2008 (X)
BMW 318i T M-Sport 2005 (X)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA