Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Sirup, mandag 11. april 2016, klokken 16:39

« forrige - neste »

Sirup

Mye diskusjon omkring dashcam for tiden. Er dette noe å skaffe seg?
VW e-Golf
Tesla Model X75

gamer73

Langangen

Trenger vel ikke å ha stalker mentalitet for det. Har kamera, men hadde ikke fått montert det til sikringeholderen enda. Og angrer på det. Ble påkjørt på en parkering  :(
E-Golf 2015 mod
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

gamer73

Tips...tryg har forsikring som dekker parkeringskader med ukjent synder;) Da slipper du kamera;)

Sirup

Sitat fra: gamer73 på onsdag 24. februar 2016, klokken 08:48
ja hvis du har stalker mentalitet;)

Jeg har kamera, og det sparte meg for en utgift på over 10000kr etter at vår parkerte e-Golf ble påkjørt. Sjåføren stakk fra stedet uten å legge igjen lapp, men jeg klarte ved hjelp av kameraet å finne rette vedkommende.
Det å ha kamera har ingenting med "stalker mentalitet" å gjøre, det handler om dårlig erfaring og å sikre seg selv mot andres dårlige oppførsel.

VW e-Golf
Tesla Model X75

gamer73

Sitat fra: Askøy på mandag 29. februar 2016, klokken 14:00
Sitat fra: gamer73 på onsdag 24. februar 2016, klokken 08:48
ja hvis du har stalker mentalitet;)

Jeg har kamera, og det sparte meg for en utgift på over 10000kr etter at vår parkerte e-Golf ble påkjørt. Sjåføren stakk fra stedet uten å legge igjen lapp, men jeg klarte ved hjelp av kameraet å finne rette vedkommende.
Det å ha kamera har ingenting med "stalker mentalitet" å gjøre, det handler om dårlig erfaring og å sikre seg selv mot andres dårlige oppførsel.

greit nok, men jeg lar forsikringen være min sikring:) Så slipper jeg drama og å bruke tid på å spore opp folk:)

jkirkebo

Sitat fra: gamer73 på mandag 29. februar 2016, klokken 14:33
greit nok, men jeg lar forsikringen være min sikring:) Så slipper jeg drama og å bruke tid på å spore opp folk:)

Det er sjeldent det er lønnsomt å ta slike skader på forsikringen om man får bonustap. Da skal de ihvertfall være på 30-40.000,-. Koster skaden 15.000,- å fikse og du får bonustap er det mao. best å punge ut av egen lomme. Da er kamera en mye billigere forsikring ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sirup

"Bil Ekstra" forsikringen til Tryg er en god del dyrere enn den ordinære kaskoforsikringen. Jeg vil av prinsipp konfrontere dem som skader andres eiendeler uten å gjøre opp for seg.
Forsikringsselskapet oppfordrer til politianmeldelse når man har disse som stikker av fra påkjørsel på film.
VW e-Golf
Tesla Model X75

TomR

Hei

Fint om Askøy kunne fortelle hvilket kamera og hvor montert ? Hvordan klarte du å identifisere hvem skurken var?
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

Sirup

Sitat fra: TomR på mandag 29. februar 2016, klokken 16:48
Hei

Fint om Askøy kunne fortelle hvilket kamera og hvor montert ? Hvordan klarte du å identifisere hvem skurken var?

Det er et WiFi Blackvue HD kamera vi har i bilen. Vi kjøpte kameraet på nett, og fikk det montert av Bilradiospesialisten i Bergen. Monteringen kostet 1500kr. Det er montert ved speilet inni bilen, alle ledninger er skjult. Kameraet bare er der, det er ikke noe vi må betjene eller tenke på i hverdagen. Kun når noe har skjedd sjekker vi. Kameraet har svært vid vidvinkel.

Identifiseringen var enkel siden vi kunne se sjåføren, bilen og bilnummeret på bilen som kjørte i.

VW e-Golf
Tesla Model X75

gamer73

vil bare nevne at det ikke er bonustap på den forsikringen og den kostet meg 500kr ekstra i året....så..om man ikke gidder cam, så er dette en mulighet:)

Sirup

Vår e-Golf har for 2.gang blitt påkjørt, og igjen er det kameraet som redder oss fra å måtte betale skaden selv.

Bilen er nå på verksted og blir reparert etter at den er blitt påkjørt når den sto parkert på kjøpesenter.

Bilen og personen som kjørte på ble identifisert ved hjelp av opptak fra dashbord-kameraet.

VW e-Golf
Tesla Model X75

Sirup

Slik så bilen ut etter 2. gangs parkeringsbulk. Igjen var det kameraet som reddet oss fra å måtte dekke skaden selv.

VW e-Golf
Tesla Model X75

hans.ks

Anmelder du folk som stikker av eller ordner opp på egenhånd? Folk som stikker av burde fått større konsekvenser når de blir filmet.

Hvordan reagerer de når du evt. konfronterer i de to situasjonene over? Blir det ren bløff eller legger de seg flat?

Sent fra min D6603 via Tapatalk

E-Golf med ventepumpe.

Sirup

Sitat fra: hans.ks på tirsdag 14. juni 2016, klokken 12:37
Anmelder du folk som stikker av eller ordner opp på egenhånd? Folk som stikker av burde fått større konsekvenser når de blir filmet.

Hvordan reagerer de når du evt. konfronterer i de to situasjonene over? Blir det ren bløff eller legger de seg flat?

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Forsikringsselskapet oppfordrer til å anmelde dem som stikker av, men jeg har ikke gjort det.

Det som har gått igjen er at de som har kjørt på er veldig vanskelig å nå på telefon, de svarer ikke.

Begge gangene har det gått greit når jeg først har fått tak i den som kjørte på. De har ikke nektet selv om jeg har ikke sagt til dem hvorfor jeg vet at det er dem. Nekter de, da anmelder jeg og sender inn film med bevisene, det samme ville skjedd om jeg ikke hadde fått kontakt.

Påkjørslene ble veldig godt dokumentert men bil, bilnummer og person:-)
VW e-Golf
Tesla Model X75

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA