Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Type 2 lading i Nord Trøndelag?

Startet av Jan Henrik, mandag 11. april 2016, klokken 08:04

« forrige - neste »

Jan Henrik

Vet ikke om dette har vært oppe her før, men nå er Tesla representert (som nykommer).
Et interessant lesing, etter min mening. :)


http://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-bilgarantiguiden-2016/
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

o.b.lix

Mangler vel info om 8 år motor/batterigaranti?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sandvika

SitatVi har imidlertid valgt ikke å¨straffe den svake gjennomrustningsgarantien fori alle Teslas karosseriplater i er i aluminium.

Ikke enig at Tesla skal få noe rabatt for dette, synes det riktige ville være stille spørsmålstegn ved hvorfor ikke Tesla kan gi bedre betingelser siden man har aluminium.

Cookie Monster

Er allerede Teslaer som må bytte øvre bærearmer pga rustskader etter bare 2-3 år. Er også masse annet som bjelken foran og brakketer rundt om så ruster raskt og man ser det renner rustvann ut.

Eneste positive er at det ser ut til å ruste så fort at 5 år garanti er evig nok til at man får nytt uansett :)


Bærearmer etter en vinter. Glad jeg antirustbehandlet bærearmene mine når bilen var ny.
2015 P85D

Muffinman

Hmm, rustbehandling av disse bærearmene er et punkt som har blitt utsatt på 2013-modellen. De er ikke pene, men tenkte å ta dem i vår. Jeg blir passe oppgitt hvis en såpass kritisk del ruster istykker etter så kort tid. Forhåpentligvis ser man mellom fingrene ift at bilen er rundet 100.000km om så skulle være. Alt ble forresten bekreftet i skjønneste orden i januar, så da er det vel i orden i april også  :)

jazzwheel

Men det er vel bare en håndfull folk som rustbehandler bilene sine så dette blir vel i så fall et stort problem for 9950 norske Tesla'er

Cookie Monster

Satser på de har forbedret antirustbehandlingen et sted i produksjonen slik de har gjort med stålbjelken foran så det ikke gjelder alle.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA