Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vask av peugot iOn

Startet av nyttblad, søndag 10. april 2016, klokken 22:42

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: peik på onsdag 02. mars 2016, klokken 07:27
For det første, bussen frakter kanskje hundre personer. I elbilen er det kanskje én. Derfor, slipp bussen frem selv om du muligens har retten på din side.
For det andre, kjøttvekta burde tilsi at man er noe defensiv...

Jeg har ikke noe problem med å skjønne poenget ditt, men en litt farlig utvikling hvis man tar denne tanken et skritt lenger!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

peik

Hvordan skulle en leddbuss komme gjennom en rundkjøring om sjåføren skulle fulgt reglene til punkt og prikke? Det samme gjelder for så vidt også bytte av felt i Munkedamsveien...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

peik

Sitat fra: THE på onsdag 02. mars 2016, klokken 07:32
@peik, trafikkreglene gjelder uansett hvor stort kjøretøy du kjører, og hvor mange personer du har i kjøretøyet. Mener du at du skal ha forkjørsrett med 5 personer i Teslaen i et tilsvarende tilfelle hvis det er en Buddy med en person i feltet ved siden av?
Med din tankegang hadde ikke bussen kommet frem før rushtiden var over. Man må vise litt smidighet for at bussene skal komme seg gjennom byen...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

THE

Sitat fra: peik på onsdag 02. mars 2016, klokken 07:41
Sitat fra: THE på onsdag 02. mars 2016, klokken 07:32
@peik, trafikkreglene gjelder uansett hvor stort kjøretøy du kjører, og hvor mange personer du har i kjøretøyet. Mener du at du skal ha forkjørsrett med 5 personer i Teslaen i et tilsvarende tilfelle hvis det er en Buddy med en person i feltet ved siden av?
Med din tankegang hadde ikke bussen kommet frem før rushtiden var over. Man må vise litt smidighet for at bussene skal komme seg gjennom byen...
Absolutt, men her er det snakk om å vrenge bussen over to felt, samtidig som blinklys slås på, og biler er godt oppe på siden av bussen uten å få forvarsel om hva sjåføren har tenkt å gjøre. Så lenge jeg får et forvarsel vha blinklys, så hjelper jeg både buss og annen trafikk fram for å få mest mulig smidig avvikling av trafikk.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

hkaspenberg

Sitat fra: THE på onsdag 02. mars 2016, klokken 07:32
@peik, trafikkreglene gjelder uansett hvor stort kjøretøy du kjører, og hvor mange personer du har i kjøretøyet. Mener du at du skal ha forkjørsrett med 5 personer i Teslaen i et tilsvarende tilfelle hvis det er en Buddy med en person i feltet ved siden av?

Sikkert ikke. Uansett er det lurt å være defensiv som liten, men noen ganger blir ihvertfall jeg litt irritert når noen brauter seg frem, uansett hvem dette må være. Manglende eller feil bruk av blinklys har jeg nesten sluttet å irritere meg over. Nesten.  ::)

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA