Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hvem har mistet carnet,pga betaling og når hva bilen registrert.

Startet av eirikmh, søndag 10. april 2016, klokken 18:39

« forrige - neste »

eirikmh

Hei

Vi er en bachelorgruppe ved Høgskolen i Østfold som skal utvikle en applikasjon som viser ladestasjoner på et interaktivt kart. For å kartlegge brukernes ønsker, behov og generell oppfatning av en slik applikasjon, har vi laget en spørreundersøkelse som vi håper dere på Elbilforum.no vil svare på.

Under følger link til undersøkelsen:
https://docs.google.com/forms/d/1NmQQLswzSNc9ux-UcH2bqV9_m5CzoJbh9S2-oU9xpkU/viewform

Dersom noen har noen spørsmål, kan dere svare i denne tråden eller sende meg privat melding her på Elbilforum.


Mvh
Eirik Møgster Helgesen

ludo


Mazzbot

En app som kan navigere deg til neste ladestasjon og viser hvor mange % man ankommer med ! Må ta høyde for høydemeter,  temperatur og Vær . Jeg betaler gjerne for en app som gjør livet lettere som el bilist ☺ Live status på lader ? Hvordan type lader og betaling , spisesteder ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Beckern

På reise er det så p si bare hurtigste lade alternativ som er aktuelle å bruke.

Bolfus

#4
Hvaslags app er det undersøkelsen referer til? Jeg har brukt eller bruker 6-7 ulike ladeapper og trenger ikke fler. Den perfekte appen hadde vært en kombinasjon av en kartapp som "LadeNå" og en rekkevidde-planlegger som jurasictest.

AmocoCadiz

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 23. februar 2016, klokken 11:30
Jeg bruker ingen app'er på turer.
Erfaringsmessig stemmer ofte verken adresser, åpningstider eller hva man kan lade med.

I stede setter jeg meg foran pc'en FØR jeg skal på tur, og lager eget kart som lagres i Google maps.
Med alle alternative aktuelle ladeplasser, hentet fra div. nettsider.

eksempel:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zwxJjZzD-pSg.kvkO0qgoVcok&usp=sharing
Enig i det å bruke google maps på forhånd (sammen med rask sjekk før avgang på Fortum og GK sine ladestatuskart) med plottet rute fortsatt er det enkleste, siden hverken interaktiv ladestatus eller smarttelefon appene gir bra nok reiseopplevelse/info på veien.

Som tidligere nevnt ville en app som fra det gps punktet man befinner seg på, regnet sannsynlig forbruk inkludert med yr værdata og høydemeter til rundt omliggende hurtigladestasjoner vært en smart funksjon, inkludert mer nøyaktig live status for de aktuele ladene. Sistnevnte er vel en oppestatus som appene ikke kan gjøre stort med, siden live datane fra hurtigladene fortsatt er så pass unøyaktig/lite oppdatert

hansob

Sitat fra: eirikmh på mandag 22. februar 2016, klokken 21:54

Vi er en bachelorgruppe ved Høgskolen i Østfold som skal utvikle en applikasjon som viser ladestasjoner på et interaktivt kart. For å kartlegge brukernes ønsker, behov og generell oppfatning av en slik applikasjon, har vi laget en spørreundersøkelse som vi håper dere på Elbilforum.no vil svare på.

Under følger link til undersøkelsen:
https://docs.google.com/forms/d/1NmQQLswzSNc9ux-UcH2bqV9_m5CzoJbh9S2-oU9xpkU/viewform

Dersom noen har noen spørsmål, kan dere svare i denne tråden eller sende meg privat melding her på Elbilforum.


Mvh
Eirik Møgster Helgesen

Som oppdragsgiver for dette prosjektet kan jeg si litt mer om dette. Bacheloroppgaven er en stor avsluttende oppgave for 3. klasse studenter. Disse oppgavene har både interne og eksterne oppdragsgivere. Som ansatt ved IT-avdelingen ved høgskolen og elbilist er det undertegnede som har definert oppgaven.
Oppgaven er todelt. Det ene målet er å ha en webside med kart hvor man kan planlegge en rute. Man skal kunne filtrere på type lader slik at man får fram de aktuelle laderne langs ruten. Ved å se på den enkelte lader skal man kunne se sanntidsdata og avstand til laderen. Man skal kunne legge til og fjerne de laderne man ønsker og deretter lagre ruten. Det skal være enkelt å kunne prøve seg fram med alternative ladere og ruter.
Andre del av oppgaven er å lage en løsning for mobil hvor man kan logge inn og hente ruten man har lagret. Det skal da bl.a. være mulig å få fram en liste over laderne hvor man enkelt kan følge med på status og avstand mens man kjører.
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

nofuelno

Sitat fra: hansob på onsdag 02. mars 2016, klokken 11:38
Sitat fra: eirikmh på mandag 22. februar 2016, klokken 21:54

Vi er en bachelorgruppe ved Høgskolen i Østfold som skal utvikle en applikasjon som viser ladestasjoner på et interaktivt kart. For å kartlegge brukernes ønsker, behov og generell oppfatning av en slik applikasjon, har vi laget en spørreundersøkelse som vi håper dere på Elbilforum.no vil svare på.

Under følger link til undersøkelsen:
https://docs.google.com/forms/d/1NmQQLswzSNc9ux-UcH2bqV9_m5CzoJbh9S2-oU9xpkU/viewform

Dersom noen har noen spørsmål, kan dere svare i denne tråden eller sende meg privat melding her på Elbilforum.


Mvh
Eirik Møgster Helgesen

Som oppdragsgiver for dette prosjektet kan jeg si litt mer om dette. Bacheloroppgaven er en stor avsluttende oppgave for 3. klasse studenter. Disse oppgavene har både interne og eksterne oppdragsgivere. Som ansatt ved IT-avdelingen ved høgskolen og elbilist er det undertegnede som har definert oppgaven.
Oppgaven er todelt. Det ene målet er å ha en webside med kart hvor man kan planlegge en rute. Man skal kunne filtrere på type lader slik at man får fram de aktuelle laderne langs ruten. Ved å se på den enkelte lader skal man kunne se sanntidsdata og avstand til laderen. Man skal kunne legge til og fjerne de laderne man ønsker og deretter lagre ruten. Det skal være enkelt å kunne prøve seg fram med alternative ladere og ruter.
Andre del av oppgaven er å lage en løsning for mobil hvor man kan logge inn og hente ruten man har lagret. Det skal da bl.a. være mulig å få fram en liste over laderne hvor man enkelt kan følge med på status og avstand mens man kjører.
Dette er ikke noe nytt.
Meshcrafts har Smart Charge EV løsningen : http://www.meshcrafts.com/products/smart-hub/
Version 1.2.2 kan lastes nå !

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

eirikmh

Hei!

Vi takker dere alle for svarene dere har kommet med, dere er til stor hjelp! Vi, som dere, har skjønt at det er en del begrensninger blant eksisterende løsninger for elbileiere. Denne brukertesten var ment som en grunnpillar i vårt bachelorprosjekt hvor vi har som oppgave å lage en app for elbileiere. Svarene dere har kommet med er varierte, og vi tar til vurdering alt dere har kommet med. Denne appen har som mål å ha komplett ruteplanlegger, oversikt over ladere og så oppdatert sanntidsdata som mulig. Vi ønsker at både nett og mobilløsning skal utfylle hverandre ved at du enkelt kan få tilgang til ruter du har planlagt hjemme mens du er i farta. Det skal også være mulig å bruke løsningene hver for seg om ønskelig. Dette for å bistå elbilister mest mulig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA