Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av Bjoris, søndag 10. april 2016, klokken 09:39

« forrige - neste »

Knnot

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 23. februar 2016, klokken 08:02
Ryktes om oppgradering av frontlys til LED som på TMX og nye baklykter, det er også snakk om nye nextgen seter med kjøling.

Hvis det virkelig er noe jeg skulle ønsket, så ville det vært LED front- og fjernlys. Helst adaptive. Uforståelig at det ikke allerede er kommet på en slik premiumbil når andre bilmerker nærmest utelukkende har det på alle sine modeller som tilvalg.

Perforerte skinnseter ser det også ut som blir mer populært, i tillegg til ventilasjon og massasje.

Bjoris, jeg forstår din usikkerhet i forhold til dette, men har samtidig ikke tro på store forskjeller ettersom Tesla trolig har mer enn nok med Mod. X og E. Man kan trolig se endringer ala de samme vi ser på mod.X bli innført i Mod.S.

dundun

Sitat fra: bjoris på tirsdag 23. februar 2016, klokken 07:54
MEN det blir jo interessant om noen biler har litt bedre kamera og dermed ser ting som andre ikke ser??? Jeg har ikke peiling, men ville tro at det for Tesla blir krevende å ha for mange forskjellige HW versjoner ute samtidig? Noen med mer IT peiling som vet om dette er enkelt/vanskelig/umulig?

Det kommer an på. Det trenger ikke være mye styr om man designer på en lur måte, men det kan være uendelig mye styr om man ikke gjør det. Man vil ikke støtte mange versjoner, men det er ikke noe stort problem å forbedre eksisterende hw så lenge man ikke backporter ny funksjonalitet til å virke på gamle systemer.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Cookie Monster

#17
Var noe endringer i lendingsnettet fra september 2015 med blant annet ny diagnose plugg.

Sjekket delekatalogen senest for under 1 uke siden og var ikke flere typer frontkamera da. Er mulig det holdes hemmelig fra den. Eller at det er nok en skrøne fra Tesla ansatte i Norge. Har jo hatt mange før som feks at Model s vil kunne bygges om til 4wd i framtiden (ble sakt før dual motor ble lansert)
Bilen vil kunne oppgraderes med adaptiv cruise hadde jo også noe hørt skal man tro gamle poster her inne.
Er sikkert at man kan ikke stole på alt som blir sakt av Tesla ansatte ;) Har selv fått forklart mye tull før de skjønte at jeg kunne delekatalogen og service bulletins utenatt :p
2015 P85D

lunitiks

Kan ikke tenke meg at Tesla holder noen deler "hemmelig" fra sin egen delekatalog som servicesentrene bruker til servicearbeid på bilen
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

De har nok en intern og en som deles på nett mot at man betaler siden det er et krav i EU og Massachusetts i USA at service catalogen skal være tilgjengelig.
2015 P85D

petersv

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 23. februar 2016, klokken 08:02
Ryktes om oppgradering av frontlys til LED som på TMX og nye baklykter, det er også snakk om nye nextgen seter med kjøling.

Kun sett dette ryktet fra deg for over et år siden, da skulle det vel komme i fjor høst? Nei, nye lykter kommer nok ikke før ev. facelift. Men helt klart, S får nok alt X har med tid og stunder.

-LED hovedlys
-viskere med integrerte spylerdyser
-lommer i foedørene
-luftdyser til siderutene bak

Tror ikke at hengerfeste kommer med det første dog.

Bjoris

Ja, det har jo gått mange rykter om disse lysene, HW rykter på AP og seter, samt generell facelift. Det finnes også bilder av TMS med andre lykter så at noe er på gang er vel liten tvil om spes siden det som er i dag er så håpløst dårlig ifht tilsvarende biler.

Jeg tipper de kommer med facelift første når de ser at bilen begynner å bli vanskelig å selge og der er det vel ikke pt, men kan jo bli spennende å se når M3 kommer om den blir så interessant at salget av TMS stopper litt opp. Jeg har derfor litt tro på at det KAN komme en oppgradering samtidig for å skille TMS fra M3 i større grad, typisk med oppgraderinger på seter/lys etc som da overgår M3... Men er vel mer en drøm enn virkelighet antakelig...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

o.b.lix

Sitat fra: bjoris på tirsdag 23. februar 2016, klokken 10:30
Jeg tipper de kommer med facelift første når de ser at bilen begynner å bli vanskelig å selge og der er det vel ikke pt,

Tesla lager ikke generasjonsskifte og facelift på samme måte som andre fabrikanter. Tesla har fått fortløpende endringer, ca 10 i uken, der flestedelen er produkjonsteknisk som effektiviserer produksjonen, men endringer som er merkbare et batterikasse, baklyslist, panoramatak, 4G, osv.

Når AP kom, var det satt jo i produksjon som standard flere uker før pressevisning.

Men nå er mesteparten av staben i jobb med utvikling av Model 3, så kommer vel neppe like mange endringer på modell S i fremtiden.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

SigX

Vil tro at det kommer flere endringer i løpet av høsten, bl.a. led-hovedlys.

Spinner

Sitat fra: gss på mandag 22. februar 2016, klokken 20:38Jeg fikk nytt kamera på min -14 modell for kort tid siden. Dette har vesentlig bedre bilde, og spesielt når det er mørkt/natt som du nevner.
Usikker på når de sluttet med det, men før måtte man ha tech pakke for å få HD rygge-kamera. Det er ikke forskjellen på HD og ikke HD du har sett?

Muffinman

Jeg mistenker at de som ikke kjøpte tech-pakke fikk nøyaktig samme kameraet som alle andre. Det er mange eksempler på markedsføring av diverse pakker, inkludert servicepakke, hvor man lister opp punkter som er standard - dvs som alle får uansett.

Royce1981

De nyeste bilene har endelig ekte lær på dashboardtopp og øverste del av døra.

Er det noen som har sjekket om dette kan ettermonteres på dørene? Ser litt ut som om denne delen kan tas av.

Diravi

Sitat fra: Royce1981 på tirsdag 23. februar 2016, klokken 21:05
De nyeste bilene har endelig ekte lær på dashboardtopp og øverste del av døra.


Hm! Kan dette bekreftes av noen? Det har jo vært lange diskusjoner her inne tidligere om hva som var ekte og hva som var syntetisk. Det er vel ikke så sannsynlig at Tesla er generøs og legger inn ekte lær på biler som ikke har Premium-pakke.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

jkirkebo

Sitat fra: Diravi på tirsdag 23. februar 2016, klokken 22:59
Sitat fra: Royce1981 på tirsdag 23. februar 2016, klokken 21:05
De nyeste bilene har endelig ekte lær på dashboardtopp og øverste del av døra.


Hm! Kan dette bekreftes av noen? Det har jo vært lange diskusjoner her inne tidligere om hva som var ekte og hva som var syntetisk. Det er vel ikke så sannsynlig at Tesla er generøs og legger inn ekte lær på biler som ikke har Premium-pakke.

I tillegg ville jo det vært svært negativt for de som ikke vil ha skinn av ideologiske grunner. De er det en del av i USA ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Royce1981

Sitat fra: Diravi på tirsdag 23. februar 2016, klokken 22:59
Sitat fra: Royce1981 på tirsdag 23. februar 2016, klokken 21:05
De nyeste bilene har endelig ekte lær på dashboardtopp og øverste del av døra.


Hm! Kan dette bekreftes av noen? Det har jo vært lange diskusjoner her inne tidligere om hva som var ekte og hva som var syntetisk. Det er vel ikke så sannsynlig at Tesla er generøs og legger inn ekte lær på biler som ikke har Premium-pakke.

Teslarepresentanten jeg snakket med på ISE sa at det kun var på biler som valgte fullt lærinteriør. En av dørtoppene hadde fått en heftig ripe, så det var lett å se at det var ekte vare. Det var ekstremt stor pågang på Tesla-standen så de fleste luker og knapper fikk virkelig kjørt seg i løpet av helgen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA