Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Første elbil

Startet av Muffinman, lørdag 09. april 2016, klokken 18:30

« forrige - neste »

Muffinman

Bushy

Fikk endelig til litt TLC på den stakkars bilen min idag og. Vanlig svart plast. Gummien jevn å fin over hele. April 85D bil... Skal godt la seg gjøre å prestere å si at det skal være slik syntes jeg.
S75D sept. 17

lunitiks

Just to be clear: Er ikke "Yach floor" pr def den stive plastplata som dekker "senterkonsollen" og har oppstikkende gummistriper? Utførte en dechiffrering av hvilket utstyr min bil skal være levert med (http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=19269.15), og på rapporten står det Yacht Floor: No. Likevel har jeg den glorifiserte plata liggende og blir ripete. Sort pianolakk, som dash. Noe jeg ikke har fått med meg?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cookie Monster

Det ble standard fra rundt når de første dual motor bilene ble levert
2015 P85D

Trustno1

Jeg hadde bilen inne på service forrige uke. Dette var da en av punktene jeg ba de fikse, noe som ble gjort.

Gummistripene stikker nå opp fra gulvet i consolen slik de skal gjøre. Dette ble fikset på Alnabru service senter. Så om noen andre sier at det skal være slik anbefaler jeg å ta en tur innom dit.

lunitiks

Løfter denne.

Jeg kan herved konkludere med at Yacht floor er festet med borrelås. De oppstikkende gummistripene er en del av et sammenhengende gummifelt som er klistret fast med lim under gulvet. Selve gulvet er utført i metall (aluminium?), påført et belegg av valgt dekor, og det er frest hull/stiper for den oppstikkende gummien.

Kan derfor tenke meg at problemet med gummistriper som ikke stikker helt opp enten skyldes lim som er løsnet i det aktulle området, eller en feilproduksjon ved at noen gummistriper ikke er høye nok til å stikke helt ut.

O.T.: Vurderer sterkt å foliere denne pianolakk-driten. Yachtgulvet ser ikke ut nå, full av riper. Vanskelig å holde rent er det også (pga gummistripene) og pianolakken gjør støv, skitt og riper veldig merkbar. Skal sjekke litt rundt om dette er noe som lar seg gjøre DIY eller om jeg må få fagfolk på en slik jobb.

EDIT: Advarsel- hvis noen vurderer å fjerne gulvet selv, vær veldig forsiktig med verktøyet! Jeg presterte å få et lite hakk i pianolakken der jeg satte inn "kujernet" fra Biltema...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Er originaldekoren folie eller noe tykkere? Noen har god margin på denne dekoren mistenker jeg. Over 8k å bytte fra standard til karbon, og over 6 for de andre alternativene. Da bør det pinadø ikke være fake slik som "karbon"spoileren.

lunitiks

Tok dessverre ikke mål av tykkelsen. Mulig bildet lyver, men ser både tykkere og stivere ut enn folie
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA