Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Første elbil

Startet av Muffinman, lørdag 09. april 2016, klokken 18:30

« forrige - neste »

Muffinman

Spør fordi mine ikke gjør det på midten slik at ting fyker rundt, og Tesla mener dette er designmessig valg det ikke kan gjøres noe med. Men da er det jo ingen vits i gummien i utgangspunktet...

Se bilde.

Cookie Monster

Gummien på min stikker opp er jeg 99% sikker på. Skal se etterpå siden jeg har center console så er det ikke ofte jeg ser nøye på gulvet.
2015 P85D

SCI

På min 05.2014 er dette av bedre kvalitet enn min 04.2015. Der måtte jeg få dette fikset da noe av gummi stripene ikke var oppe akkurat som på bildet over. Virker som underlaget er for dårlig så disse stripene lett blir presset ned.
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

Trustno1

Mener å huske at jeg hadde dette problemet på min gamle P85 (mars 2014), men kan ikke si jeg har tenkt over det på P85D (mars 2015). Tror gummien sitter skikkelig på denne, men skal sjekke neste gang jeg sitter i bilen.

Joachim@sancon.no

Har 85d fra april 2015, og her stikker gummien godt opp..

Muffinman

Jaja, når Tesla ikke vil fikse slurvet sitt får man gjøre det selv. Tipper det er en enkel sak.

lunitiks

Oppstikkende gummi her også.
Fint om du kan poste hvordan du evt self-fikser problemet
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Kanskje det er noe spesifikt for de med karbonfiber?

Muffinman

Gummistripene stikker jo tilstrekkelig opp lengst framme og helt bak. Dette er helt åpenbart en feilmontering siden andre biler har dette på stell, og tilbakemeldingen fra servicesenteret må være svada. Hvis dette var et "designmessig valg" ville det vært meningsløst; hele poenget med gummistripene er jo at de skal stikke opp slik at gjenstander hindres fra å skli rundt. Slik det er nå virker det ikke i tillegg til at det ser halvferdig og slurvete ut. Og karbonfiberet blir ripete av alt som sklir rundt.

Må innrømme at jeg ble såpass paff av tilbakemeldingen jeg fikk på dette at jeg ikke orker å ta det videre. Det er en stund siden jeg har fått beskjed om at det skal være slik på åpenbare mangler og trodde kanskje det var et tilbakelagt stadium.

Regner med at en kjapp demontering og kanskje modifisere slik at gummien presses opp er løsningen, litt avhengig av hvordan det er skrudd sammen under der. Hvis det er så umulig som servicesenteret vil ha det til er jeg faktisk nødt å legge slingreduk oppå hele greia.

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. februar 2016, klokken 08:29
Regner med at en kjapp demontering og kanskje modifisere slik at gummien presses opp er løsningen, litt avhengig av hvordan det er skrudd sammen under der. Hvis det er så umulig som servicesenteret vil ha det til er jeg faktisk nødt å legge slingreduk oppå hele greia.
Ta gjerne bilder bakfra osv. når du har demontert.

Muffinman

Skal ha det i bakhodet. Blir nok ikke riktig med en gang pga et akutt behov for time hos beinknuser.

Trustno1

Sjekket i dag, og fant ut at jeg har akkurat det samme på min P85D. Har en servicetime neste uke, skal ta dette med på sjekklisten da og se hva de sier.

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Muffinman

Kjører loaner i dag mens 85D``en er inne til fiksing. Her er gummistripene som de skal være, og ikke en ripe å se på selve yacht floor``et. Og stripene gir ikke etter for trykk.

Sendte en mail fra bilen om de i det minste kunne ta en titt på min. Her er jo gummien under flaten på midten.

petersv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA