Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av Bjoris, lørdag 09. april 2016, klokken 17:22

« forrige - neste »

Bjoris

Ja, det er sagt at det kan bli ut i mai før alle bilene er fikset. Jeg er redd vi som sparte Nissan for kostnanden med leiebil og tok ut bilen som den var, kommer sist i køen her, Nissan vil selvsagt fikse biler som ikke er levert, først! Jeg VET ikke dette, men antar det. Det kan se ut som om noen får en kompensasjon for ventetiden i størrelselsorden 2000-5000 kr! Interessant å høre om dette gjelder oss som tok ut bilen også.

Derfor denne tråden, rapporter her når du fikk fikset din allerede utlevert 30 kwh og gjerne også om du fikk kompensasjon:)

For egen del har jeg ikke fått svar på om det blir hverken kompensasjon eller når den kan bli fikset, jeg har bare fått svar at de holder på å planlegge hvordan bilene skal fikses!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

sjossang

Jeg har fått antydet å få oppgradert min i begynnelsen av mars. Problemet til BNH er at de ikke har fått nok enheter av dingsen som skal byttes ut, og det naturlige er nok å prioritere biler de skal levere ut. Det har en kostnad å kalle biler tilbake, og siden det er Nissan som betaler så gjør de nok alt for å holde kostnadene nede.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Martin S.

Om du har hentet ut bilen så var det jo med viten om at bilen ble levert med den feilen, hvorfor skal du ha kompensasjon for dette? De som har måttet vente (eller valgte å vente) har jo fått forsinket levering og da blir det mer naturlig å få tilbud om kompensasjon.

Vi valgte å få vår utlevert og angrer ikke på dette og forventer ingen kompensasjon. Har fått fiksdato 1. Mars (Witro, Trondheim) så fornøyd med det også.

ironduke

Fikk min utlevert lørdag med fikset Nissan Connect. Kan velge mellom første service gratis, eller ekstrautstyr til et sted mellom 4 og 5000 kroner som plaster på såret.

For meg var det aldri noe annet alternativ enn å vente på fiksen. Min forhandler nektet å levere ut.
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

TMDF80

((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

Bjoris

Sitat fra: Martin S. på mandag 22. februar 2016, klokken 12:20
Om du har hentet ut bilen så var det jo med viten om at bilen ble levert med den feilen, hvorfor skal du ha kompensasjon for dette? De som har måttet vente (eller valgte å vente) har jo fått forsinket levering og da blir det mer naturlig å få tilbud om kompensasjon.

Vi valgte å få vår utlevert og angrer ikke på dette og forventer ingen kompensasjon. Har fått fiksdato 1. Mars (Witro, Trondheim) så fornøyd med det også.

Nei, her må vi få tingene riktig.

Jeg har ikke bedt om kompensasjon og forventer det heller ikke, men det gis kompensasjon og da syns jeg det er riktig å tilby dette også til de som har spart Nissan for kostnad med leiebil, bensin etc ved å godta leveringen med feil. MEN mulig det bare gis kompensasjon til de som har godtatt å vente uten å ta ut leiebil, da er det selvsagt en annen sak.

Av svarene så ser det ut til at alle får en form for kompensasjon, jeg syns det er ok av Nissan. Det vil f.eks ta meg en halv dag fri på jobb for å få bilen levert tilbake for fiks så helt uten ekstra kost blir det uansett ikke

Erl_end

Fikk min bil fikset i dag (Moss).
Fikk telefon torsdag som var og de spurte når det passet.

Har ikke snakket med noen om kompensasjon, og forventer ikke og få noe da jeg selv sa ja til og få ut bilen.
Holdt igjen noe av kjøpesummen som jeg skal betale inn nå.
Fikk med første service i kjøpesum pga kampanje når jeg kjøpte
Fikk også bilen utlevert når jeg skulle og kanskje litt før..:)

Godt fornøyd med Nissan i Moss så langt. :)

Det jeg har sjekket til nå fungere alt som det skal. Får startet både lading og klima. Skulle ønske det gikk og stoppe lading fra mobilen da.. ;)
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

TM

Er det noe de fixer mens man venter, eller må man levere inn bilen ?

Yeyeye

Hos oss ble det antydet ca 15min jobb på bilen, så en liten gjennomgang med salgsfolkene etterpå. Sett av en 45-60min sa han som ringte.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Ole Irgens

Fikk ut bilen 3. februar og er så langt godt fornøyd. Hadde innbyttebil som jeg leverte samtidig som jeg tok ut Leafen, så det har aldri vært tale om noen kompensasjon. Fikk beskjed i forrige uke om at deler som skal byttes ut er ankommet, og at jeg vil bli innkalt. Jeg har ikke hatt bil med app tidligere, og klarer meg godt uten, så det har ikke vært noen dealbreaker for meg, og det har vært helt greit å få ut bilen uten Nissan Connect. Men selvsagt OK at det blir fikset.

Ja, det har vært irriterende med forsinkelse, men for min del har det vært 2-3 uker ifht antydet leveringsdato. Selgeren har håndtert dette profesjonelt og godt overfor meg, men Nissan Norge har vært merkelig passive, det må det være lov å si.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Erl_end

Sitat fra: TM på tirsdag 23. februar 2016, klokken 19:29
Er det noe de fixer mens man venter, eller må man levere inn bilen ?

Jeg leverte inn bilen på morgenen og hentet den på ettermiddagen. Det er en hardware som skal byttes, men om det er plugg ut og inn vet jeg ikke. Fikk justert lysene også da de lyste mer i skogen en på veien.
Jeg hadde allerede registrert meg på Nissan Connect på app og i bilen så hentet nøkkelen og dro. Alt funket som det skulle. Fikk kontakt med bilen med en gang jeg fikk sms om at bilen var klar.
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

haavardw

–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

Bjoris

leafolainen

Fikk bil i dag uten fix. Men de får flere deler på mandag, så da kunne jeg komme innom. Det skal ta ca 30 min og de kan ta det mens jeg venter.

terjetorb

Fikk ut bilen 1. februar, har nå fått innkalling til 7. mars for å få byttet det som må byttes...er strålende fornøyd, jeg!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA