Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vasking, detailing etc. av Model S

Startet av Bjoris, lørdag 09. april 2016, klokken 17:22

« forrige - neste »

BobbyBrown

Bilen ankom forhandler igår, får den ut i morgen, med fix

Bjoris

De som har 2016 med fiks, fungerer fortsatt oppdatering av ladestasjoner etc? Dvs "bilen" i høyre hjørne er ikke streket over?

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Erl_end

Sitat fra: bjoris på lørdag 27. februar 2016, klokken 02:03
De som har 2016 med fiks, fungerer fortsatt oppdatering av ladestasjoner etc? Dvs "bilen" i høyre hjørne er ikke streket over?
Bilen er "aktiv" fortsatt. Har ikke testet noe i bilen med oppdateringer, men får ikke startet lading via PC slik Nissan sier skal fungere.
Fortsatt strålende fornøyd med bilen da selv om jeg gjerne skulle hatt dette til og fungere ordentlig.  :o
Har ikke hatt tid til og sette meg ned for og sjekke om man kan få inn f.eks været på infotjenestene i bilen..
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

leafolainen

Som nevnt i en annen tråd fikk jeg byttet del i dag og har nå kontakt med bilen via web-interface.

Bjoris

Hvilke endringer ser du? Kan du se om en ladestasjon er opptatt Feks?

Yeyeye

Vi fikk ny telematikkmodul i går, men får ikke aktivisert vi websiden. Nettsidene til Nissan virker å se fine ut, men virker utrolig treige og inneholde mye feil
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Yeyeye

Sitat fra Nissan.no

"
NYE NISSANCONNECT – REGISTRERING, NEDLASTING, TILKOBLING

Registrering, nedlasting, tilkobling! Så enkelt! Ta en kikk på videoen nedenfor og se disse ordene bli levende! Finn ut hvordan du aktivere din konto og styrer dine apper og tjenester mellom smarttelefonen og navigasjonssystemet ombord. Med et par enkle grep vil du være i stand til å sette opp nye NissanConnect og tilpasse det, slik at du kan være tilkoblet mens du er på veien!"

Joda Nissan, jævla nisser
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

sjossang

Og så var det min tur. Var heldig og fikk være med og se hva som ble gjort.

Kort fortalt blir hanskerommet fjernet, og bak det ligger TCU (Tele Communication Unit). Denne blir raskt byttet, og så aktivert via Consult (OBD-porten). Og nå virker den :)

Fikk tatt et bilde av dingsen for de nysgjerrige...
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Erl_end

Sitat fra: bjoris på mandag 29. februar 2016, klokken 22:09

Sjekket i går. Kan ikke se om en ladestasjon er opptatt på lik linje som i "Ladestasjoner" appen.
Det virker som om det er planlagt at det skal funke, men kan ikke se at det gjør det.
Står om du vil sjekke ladestatus før navigering eller noe slikt når man prøver, men kommer ingen info.
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

ironduke

Sitat fra: Erl_end på torsdag 03. mars 2016, klokken 12:57
Sitat fra: bjoris på mandag 29. februar 2016, klokken 22:09

Sjekket i går. Kan ikke se om en ladestasjon er opptatt på lik linje som i "Ladestasjoner" appen.
Det virker som om det er planlagt at det skal funke, men kan ikke se at det gjør det.
Står om du vil sjekke ladestatus før navigering eller noe slikt når man prøver, men kommer ingen info.

Som helt fersk elbil-eier syns jeg det er misvisende i appene at CHAdeMO-står som tilgjengelig, når en annen lader på en Combo på samme hurtiglader. Greit nok at kontakten er ledig, men man kan jo ikke lade samtidig med den som lader på Combo vel?? Da er i praksis heller ikke CHAdeMO-en tilgjengelig. Eller misforstår jeg opplegget? Som jeg startet innlegget med så får dere ha meg unnskyldt siden jeg er fersking :)
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

Bjoris

Noen som vet mer om appen, min fungerer fortsatt ikke, drittlei av å vente på Nissan og ingen info selvsagt...

leafolainen

Fikk en mail av selger i dag som sa at Nissan er i ferd med å sende ut et informasjonsskriv...

Mazzbot

Gjelder det alle nissan kunder eller bare de med 30kwh?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Bjoris

Det er vel alle kunder? Er ikke appen nede for alle da?

TMDF80

Har alle fått fikset dette nå? Hentet bilen min 17 feb. Fikk beskjed om jeg ville bli innkalt i mars, ikke hørt noenting enda.
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA