Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Reliability Doesn’t Match Its High Performance

Startet av petersv, lørdag 09. april 2016, klokken 00:38

« forrige - neste »

Bjoris

Ikke Nokian R2 altså, mener de disse er for myke da eller?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Epleskreller

Er de Polar Bullet-felgene de samme som brukes på Model S?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Isbjørn

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 07. september 2016, klokken 19:22
Prisene er klare for Model X. Muligheter for bestilling vil bli gjort på Dekkmann.no etterhvert. Alternativt kan man bestille gjennom din lokale Dekkmann-forhandler.

Er det mulig med 255 foran og 275 bak på 20"?

Hvorfor er tilbudet kun gyldig i september? Får bilen ikke før november.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

MarcelNie

Sitat fra: bjoris på onsdag 07. september 2016, klokken 21:50
Ikke Nokian R2 altså, mener de disse er for myke da eller?

På Dekkmann sin TOCN infoside (http://www.dekkmann.no/avtaler/tocn) har de også R2-en, men visstnok uten felgene. Litt forvirrende at dekkene/prisene presentert her er forskjellige fra dekkene/prisene på infosiden...

Ariel

Dekkman sine sider er vel ikke helt oppdatert med den siste avtalen. Det som står der er vel den avtalen som er har vært gjeldene fra våren av? Men det er kanskje lov å spørre om andre dekk, til dekk og felg pakkene, likevel?

satheesh.net

Dekkmann har nå kommet med endelig og oppdaterte priser. Velg mellom både Polar Stone og Polar Bullet, i samtlige farger; sølv, gun metal og sort.

Disse vil bli presentert på hjemmesidene til Dekkmann og være klare til bestilling rett etter helgen!

Husk også disse fordelene ved å kjøpe fra Dekkmann:
- TÜV-godkjent

- Gratis NAF-medlemskap (12 mnd. u/veihjelp) ved kjøp av to eller  ere dekk i perioden 15. september – 30. november.

Skadegarantien gir deg: Full bytterett innen 14 dager – uten diskusjon. Bytt til en annen dekkløsning i samme prisklasse etter 14 dager. Alt vi ber om er at du forteller oss hvorfor du du vil bytte.
- 3 års gratis skadegaranti når du er NAF-medlem og kjøper to eller flere dekk.
- 2 års gratis skadegaranti for deg som ikke er NAF-medlem.

- Gratis dekkhotell første sesong når du kjøper to eller  ere dekk. 25% rabatt de påfølgende sesongene.

- Spesialpris på TPMS-ventiler.

PS! TOCN er i en prosess der vi også innhenter priser fra ulike alternative tilbydere.

petersv

Veldig bra :)

Hva med en klubbavtale med Oslo felgretting?

Sjekk avsnittet "Rabattavtale med oss" på www.oslofelgretting.no

satheesh.net

Sitat fra: petersv på lørdag 10. september 2016, klokken 07:36
Veldig bra :)

Hva med en klubbavtale med Oslo felgretting?

Sjekk avsnittet "Rabattavtale med oss" på www.oslofelgretting.no

Godt tips.

Postman pat

Satheesh Varadharajan- Kan du få noen uttalelser eller en artikkel fra Dekkman vennene i TOCN som underbygger eller motstrider Megahjul sin tolkning. Det er jaggu ikke lett. Jeg er en pigg fan, men er blitt frarådet dette. Får bilen nå til uka, så jeg må fokusere på vinterdekk snart. Må dessuten si at Megahjul ved mitt besøk der virket vel så seriøse enn dekkman da jeg var der, så en skal ikke skue hunden på hårene. Nå som Tesla X bestanden har passert 300 denne uka, må vi ha litt guidance på dekk. Noter at argumentet mot pigg og for litt stivere vinterdekkgummi er tyngden (kjent allerede), men at TMX og TMS tyngdePUNKTET er lavere enn de fleste andre, så det er det nye momentet vi må få bedre "grep" :) på. Satheesh- o'wise one- tryll frem noe visdom etstedsfra!!!!! vi dødelige TMX groupies har ikke sjangs. Har NAF en mening om dekk, de tester jo objektivt om dekk?  PP
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

satheesh.net

Sitat fra: Postman pat på søndag 11. september 2016, klokken 07:47
Satheesh Varadharajan- Kan du få noen uttalelser eller en artikkel fra Dekkman vennene i TOCN som underbygger eller motstrider Megahjul sin tolkning. Det er jaggu ikke lett. Jeg er en pigg fan, men er blitt frarådet dette. Får bilen nå til uka, så jeg må fokusere på vinterdekk snart. Må dessuten si at Megahjul ved mitt besøk der virket vel så seriøse enn dekkman da jeg var der, så en skal ikke skue hunden på hårene. Nå som Tesla X bestanden har passert 300 denne uka, må vi ha litt guidance på dekk. Noter at argumentet mot pigg og for litt stivere vinterdekkgummi er tyngden (kjent allerede), men at TMX og TMS tyngdePUNKTET er lavere enn de fleste andre, så det er det nye momentet vi må få bedre "grep" :) på. Satheesh- o'wise one- tryll frem noe visdom etstedsfra!!!!! vi dødelige TMX groupies har ikke sjangs. Har NAF en mening om dekk, de tester jo objektivt om dekk?  PP

Siden du spør så pent.. Er på saken!  :)

Torkils

#145
Det er vel ikke noe fasitsvar på dette. Det er så mange variable i kjøreforhold og kjørestil at det er umulig med et detaljert "one size fits all" svar. 
Jeg synes jeg fikk et godt svar  da jeg begynte å se på Tesla (S) og spurte selger om pigg eller piggfritt. Han svarte ganske enkelt: hva kjører du i dag? Fortsett med det.
Det samme vil gjelde for hard eller myk gummi.
( Jeg regner med at alle som kjøper en X har vinterkjøreerfaring fra før :) )
2014 E UP!
TMX 75 bestilt juli 2016, levert september 2016.

Teslanewbie

Litt dumt å kjøpe uorginale felger nå når tesla er så pirkete med kunder som ikke kjører på originale felger .... Hadee ikke tatt meg bryet for noen tusenlapper spart ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Theyoytoy

Var inne å kikket på bilene som har blitt regget hittil, står 265/55-19 foran og bak i de offentlige opplysningene om bilen. De fleste er bestilt med 20 eller større?
S85 2014
S90D 2016
X90D 2016 ( vente X)
X75D(levering i okt, noen som vil kjøpe?)

satheesh.net

Sitat fra: satheesh.net på søndag 11. september 2016, klokken 10:13
Sitat fra: Postman pat på søndag 11. september 2016, klokken 07:47
Satheesh Varadharajan- Kan du få noen uttalelser eller en artikkel fra Dekkman vennene i TOCN som underbygger eller motstrider Megahjul sin tolkning. Det er jaggu ikke lett. Jeg er en pigg fan, men er blitt frarådet dette. Får bilen nå til uka, så jeg må fokusere på vinterdekk snart. Må dessuten si at Megahjul ved mitt besøk der virket vel så seriøse enn dekkman da jeg var der, så en skal ikke skue hunden på hårene. Nå som Tesla X bestanden har passert 300 denne uka, må vi ha litt guidance på dekk. Noter at argumentet mot pigg og for litt stivere vinterdekkgummi er tyngden (kjent allerede), men at TMX og TMS tyngdePUNKTET er lavere enn de fleste andre, så det er det nye momentet vi må få bedre "grep" :) på. Satheesh- o'wise one- tryll frem noe visdom etstedsfra!!!!! vi dødelige TMX groupies har ikke sjangs. Har NAF en mening om dekk, de tester jo objektivt om dekk?  PP

Siden du spør så pent.. Er på saken!  :)

Here you go:

--
Det å gi tydelige anbefalinger rundt valg av pigg og piggfritt er en
vanskelig oppgave da man bør kjenne alle variabler først. Tenker da på
biltype, bruksmønster, hvor bilen hovedsakelig ferdes, om man f.eks. har
utfordrende hyttevei el. lign., miljøprofil, førerprofil (erfaring),
preferanser vedr. støy og komfort m.m.

Generelt anbefaler vi de fleste å kjørepiggfritt, men  det er absolutt
unntak her.
Fordelene med piggfritt er bl.a. skiftetidspunktet. Man kan sette på
vinterhjulene tidlig og dermed være godt skodd når den første glatta kommer
overraskende en tidlig morgen i oktober. Kjører man piggdekk skal man i
Sør-Norge vente til 1. november med mindre føret tilsier noe annet.
Videre er piggfrie dekk mer komfortable og stillegående med en klar
miljømessig bedre profil (står vel bedre til en el-bil?) Piggfrie dekk
holder også bedre på vinteregenskapene når dekkene blir godt slitt. En
gjennomsnittsbilist kan som regel kjøre en sesong lenger med piggfrie enn
piggdekk. Tenker ikke da på restmønster, men på dekkets vinteregenskaper.

MEN, piggdekk har klare fordeler på is, særlig første sesongen. Det er også
slik at bilen tyngde betyr noe, jo tyngre bil jo større grunn til å vurdere
piggdekk. En TMX er tung og det blir mye vekt å holde igjen i sving. Her
vil et piggdekk klare oppgaven bedre enn et piggfritt, men vær klar over at
denne effekten avtar relativt raskt. Piggene sløves av å kjøre på asfalt og
mister mye av sin effekt. Samtidig er 100% korrekt innkjøring er helt
avgjørende for et godt resultat. Kraftige akselerasjoner når dekket er nytt
vil vinkle piggene og redusere grepet. Kjør minimum 50 km i hastigheter
under 80 km/t uten harde akselerasjoner eller nedbremsinger. Det kan
kanskje bli en utfordring med en ny TMX:)

Med vennlig hilsen / Best Regards
xxx
Produktsjef / Product Manager
Dekkmann AS
--

M@Do

Hva tenker dere om 19" kontra 20" gjør med forbruk og kjørekomfort?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA